日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
ヴィーンストラ ジェイソン ロバート
(ヴィーンストラ ロバート)
社会学部メディアコミュニケーション学科 講師
研究者情報
科研費研究者番号
J-Global ID
学歴
論文
書籍等出版物
講演・口頭発表等
Last Updated :2025/06/06
研究者情報
科研費研究者番号
00514986
J-Global ID
202001005130976679
学歴
2003年09月 - 2008年01月 Masters in Science of Education, Teaching English as a Second Language, Education TESOL, Temple University Japan Campus
1991年09月 - 1995年06月 University of Alberta Elementary Education Bachelor of Education Degree
研究活動情報
論文
Examining a continuum of FL speaking anxiety over time in an EFL classroom in Japan
Robert (Jay) Veenstra; Christopher Weaver
System 110 102889 - 102889 2022年11月
[査読有り]
Creating an institution-specific science and engineering academic word list for university students
Jay Veenstra; Yoko Sato
Journal of Asia TEFL 15 1 148 - 166 2018年03月
[査読有り]
The Cost of Tardiness
Veenstra Jay
経営論集 86 145 - 157 東洋大学経営学部 2015年11月
[査読有り]
Changing International Posture
Veenstra Jay
東海大学紀要. 外国語教育センター 34 1 - 13 東海大学外国語教育センター 2013年
[査読有り]
書籍
Speak It Up
Jay Veenstra; Rick Romanko (担当:共著範囲:)2016年09月
講演・口頭発表等
Teaching the Lost Art of Conversation
[通常講演]
Jay Veenstra
The Asian Conference on Language (ACL2020) 2020年03月 口頭発表(一般)
Word Lists: What, How and Why
[通常講演]
Jay Veenstra
14th Education and Development Conference (EDC2019) 2019年03月
Can We Reduce Language Anxiety?
[通常講演]
Jay Veenstra
13th Education and Development Conference (EDC2018) 2018年03月
The Benefits of Teaching Conversation Skills
[通常講演]
Jay Veenstra
12th Education and Development Conference (EDC2017) 2017年03月 口頭発表(一般)
Interactive Activities To Reduce Classroom Anxiety
[通常講演]
Jay Veenstra
3rd International Conference on Foreign Language Learning and Teaching, Thailand 2013年03月 口頭発表(一般)
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/jay