日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
ヘネシー ジョナサン
(ヘネシー ジョナサン)
経済学部国際経済学科 講師
研究者情報
科研費研究者番号
ORCID ID
J-Global ID
研究分野
経歴
学歴
論文
講演・口頭発表等
Last Updated :2025/06/06
研究者情報
科研費研究者番号
10979321
ORCID ID
https://orcid.org/0009-0003-3366-6618
J-Global ID
202301016728601509
研究分野
人文・社会 / 言語学
経歴
2023年04月 - 現在 東洋大学経済学部 国際経済学科Lecturer
2020年04月 - 2023年03月 立教大学外国語教育研究センターLecturer in English Education
2019年04月 - 2020年03月 立教大学英語ディスカッション教育センターLecturer
学歴
- 2012年05月 Central Connecticut State University Department of English Master of Science TESOL
- 2008年03月 Rochester Institute of Technology College of Business Bachelor of Science Business Administration - Marketing
研究活動情報
論文
An analysis of turn-taking behaviors of Japanese learners of English in videoconferencing discussions
Jonathan Hennessy
The JALT CALL Journal 20 2 1 - 24 2024年07月
[査読有り]
Foreign Language Anxiety in an English Presentation Class in a Japanese University: A Semester Long Longitudinal Study
Jonathan Hennessy
The Economic Review of Toyo University 49 2 137 - 153 2024年03月
Identifying and Learning From a High-Intermediate Class Struggling From Foreign Language Anxiety
Jonathan Hennessy
Journal of Multilingual Pedagogy and Practice 3 87 - 95 2023年03月
Reflections on an unexpected presentation of turn-taking difficulties in an English discussion class
Jonathan Hennessy
Journal of Multilingual Pedagogy and Practice 2 94 - 100 2022年03月
Platform Preferences for Video Content in a Flipped Classroom: Students’ Perceptions of YouTube as a Platform for Learning
Jonathan Hennessy
Journal of Foreign Language Education and Research 2 68 - 86 2021年12月
[査読有り]
N/A
Jonathan Hennessy
多言語教育実践ジャーナル 1 65 - 73 2021年03月
Teaching Journal : Reflections on Developing Interaction and Improving Turn-Taking in High-Intermediate Students
Hennessy Jonathan
New directions in Teaching and Learning English Discussion 8 23 - 29 2020年03月
講演・口頭発表等
Computer Translation in the Classroom - Student Thoughts
Jonathan Hennessy
JALT 2024 International Conference and Educational Materials Exhibition 2024年11月
Student Perceptions and Teacher Concerns Regarding a CLIL Debate Course
Jonathan Hennessy
JALT CUE SIG 30th Anniversary Conference 2023年09月 口頭発表(一般)
Balancing Students' Identity and Preferences with International Communicative Needs
Jonathan Hennessy
Okinawa JALT Summer Symposium 2022年08月 口頭発表(一般)
Vocabulary Learning: Do Short Rests During Instruction Aid Acquisition? An Empirical Study
Jonathan Hennessy
NYS TESOL Applied Linguistics Winter Conference 2012年02月 口頭発表(一般)
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/hennessyj