研究者総覧

ヘネシー ジョナサン (ヘネシー ジョナサン)

  • 経済学部国際経済学科 講師
Last Updated :2025/06/06

研究者情報

科研費研究者番号

  • 10979321

ORCID ID

J-Global ID

研究分野

  • 人文・社会 / 言語学

経歴

  • 2023年04月 - 現在  東洋大学経済学部 国際経済学科Lecturer
  • 2020年04月 - 2023年03月  立教大学外国語教育研究センターLecturer in English Education
  • 2019年04月 - 2020年03月  立教大学英語ディスカッション教育センターLecturer

学歴

  •         - 2012年05月   Central Connecticut State University   Department of English   Master of Science TESOL
  •         - 2008年03月   Rochester Institute of Technology   College of Business   Bachelor of Science Business Administration - Marketing

研究活動情報

論文

  • Jonathan Hennessy
    The JALT CALL Journal 20 2 1 - 24 2024年07月 [査読有り]
  • Foreign Language Anxiety in an English Presentation Class in a Japanese University: A Semester Long Longitudinal Study
    Jonathan Hennessy
    The Economic Review of Toyo University 49 2 137 - 153 2024年03月
  • Identifying and Learning From a High-Intermediate Class Struggling From Foreign Language Anxiety
    Jonathan Hennessy
    Journal of Multilingual Pedagogy and Practice 3 87 - 95 2023年03月
  • Reflections on an unexpected presentation of turn-taking difficulties in an English discussion class
    Jonathan Hennessy
    Journal of Multilingual Pedagogy and Practice 2 94 - 100 2022年03月
  • Platform Preferences for Video Content in a Flipped Classroom: Students’ Perceptions of YouTube as a Platform for Learning
    Jonathan Hennessy
    Journal of Foreign Language Education and Research 2 68 - 86 2021年12月 [査読有り]
  • N/A
    Jonathan Hennessy
    多言語教育実践ジャーナル 1 65 - 73 2021年03月
  • Hennessy Jonathan
    New directions in Teaching and Learning English Discussion 8 23 - 29 2020年03月

講演・口頭発表等

  • Computer Translation in the Classroom - Student Thoughts
    Jonathan Hennessy
    JALT 2024 International Conference and Educational Materials Exhibition 2024年11月
  • Student Perceptions and Teacher Concerns Regarding a CLIL Debate Course
    Jonathan Hennessy
    JALT CUE SIG 30th Anniversary Conference 2023年09月 口頭発表(一般)
  • Balancing Students' Identity and Preferences with International Communicative Needs
    Jonathan Hennessy
    Okinawa JALT Summer Symposium 2022年08月 口頭発表(一般)
  • Vocabulary Learning: Do Short Rests During Instruction Aid Acquisition? An Empirical Study
    Jonathan Hennessy
    NYS TESOL Applied Linguistics Winter Conference 2012年02月 口頭発表(一般)

その他のリンク

researchmap