日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
オールドリッチ サイモン
(オールドリッチ サイモン)
国際教育センター 講師
研究者情報
学位
科研費研究者番号
J-Global ID
研究分野
経歴
学歴
論文
講演・口頭発表等
Last Updated :2025/06/06
研究者情報
学位
MA ELT(2009年07月 University of Reading)
科研費研究者番号
00961468
J-Global ID
201201068958854860
研究分野
その他 / その他
経歴
2022年04月 - 現在 東洋大学LEAP
2017年04月 - 2022年03月 立教大学外国語教育研究センター 英語担当教育講師
2017年04月 - 2020年03月 立教大学ランゲージセンター 英語担当教育講師
2012年04月 - 2017年03月 立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師(2020年3月までは英語ディスカッション講師)
2012年04月 - 2017年03月 立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師
2012年04月 - 2017年03月 立教大学英語ディスカッション教育センター英語ディスカッション講師
学歴
- 2009年07月 University of Reading MA ELT MA ELT
- 1998年09月 University of Westminster School of Languages BA English Studies
研究活動情報
論文
Understanding Student Preferences for Written Feedback on L2 English Writing Assignments
Simon Aldrich; Katsuichiro 'Ken' Ohashi
Bulletin of the Center for Global Education and Exchange 1 1 43 - 65 2023年03月
[査読有り]
Aligning Active Learning with Contemporary Goals for Education
Simon Aldrich
The Journal of Rikkyo Language Center 42 71 - 82 2019年10月
[査読有り]
Vocabulary Acquisition: Designing Activities that Provide Access to a Range of Processing Pathways
Simon Aldrich
The Journal of Rikkyo Language Center 51 51 - 61 2019年01月
[査読有り]
Instructor-led FD: Teacher Talk (Giving Verbal Instructions/Advice in Class)
Simon Aldrich
Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 5 287 - 295 2017年03月
[査読有り]
Teacher Attitudes to Humor in L2 English Discussion Classes
Simon Aldrich
Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 3 225 - 235 2015年03月
[査読有り]
Risk-taking with Roles: An Activity Designed to Reduce Social Reticence in L2 English Discussion Groups
Simon Aldrich
Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 3 197 - 203 2014年03月
[査読有り]
Pressure to be Silent: Examining Social reticence in L2 Discussion Groups
Simon Aldrich
Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 1 3 - 7 2013年03月
[査読有り]
Management in ELT: A Case Study of Tertiary Management Failures
Simon Aldrich
Tokyo International University Journal 2011年03月
[査読有り]
講演・口頭発表等
Realistic Extension Activities (REA's) - Active Learning for Knowledge/Skill Transfer
[招待講演]
Simon Aldrich
JALT Hokkaido 2025 2025年02月 口頭発表(一般)
Understanding Student Preferences for Written Feedback on L2 English Writing Assignments
[招待講演]
Simon Aldrich; Katsuichiro Ohashi
PanSIG 2023 2023年05月 口頭発表(一般)
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/7000000785