研究者総覧

オールドリッチ サイモン (オールドリッチ サイモン)

  • 国際教育センター 講師
Last Updated :2025/06/06

研究者情報

学位

  • MA ELT(2009年07月 University of Reading)

科研費研究者番号

  • 00961468

J-Global ID

研究分野

  • その他 / その他

経歴

  • 2022年04月 - 現在  東洋大学LEAP
  • 2017年04月 - 2022年03月  立教大学外国語教育研究センター 英語担当教育講師
  • 2017年04月 - 2020年03月  立教大学ランゲージセンター 英語担当教育講師
  • 2012年04月 - 2017年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師(2020年3月までは英語ディスカッション講師)
  • 2012年04月 - 2017年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師
  • 2012年04月 - 2017年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語ディスカッション講師

学歴

  •         - 2009年07月   University of Reading   MA ELT   MA ELT
  •         - 1998年09月   University of Westminster   School of Languages   BA English Studies

研究活動情報

論文

  • Understanding Student Preferences for Written Feedback on L2 English Writing Assignments
    Simon Aldrich; Katsuichiro 'Ken' Ohashi
    Bulletin of the Center for Global Education and Exchange 1 1 43 - 65 2023年03月 [査読有り]
  • Aligning Active Learning with Contemporary Goals for Education
    Simon Aldrich
    The Journal of Rikkyo Language Center 42 71 - 82 2019年10月 [査読有り]
  • Vocabulary Acquisition: Designing Activities that Provide Access to a Range of Processing Pathways
    Simon Aldrich
    The Journal of Rikkyo Language Center 51 51 - 61 2019年01月 [査読有り]
  • Instructor-led FD: Teacher Talk (Giving Verbal Instructions/Advice in Class)
    Simon Aldrich
    Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 5 287 - 295 2017年03月 [査読有り]
  • Teacher Attitudes to Humor in L2 English Discussion Classes
    Simon Aldrich
    Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 3 225 - 235 2015年03月 [査読有り]
  • Risk-taking with Roles: An Activity Designed to Reduce Social Reticence in L2 English Discussion Groups
    Simon Aldrich
    Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 3 197 - 203 2014年03月 [査読有り]
  • Pressure to be Silent: Examining Social reticence in L2 Discussion Groups
    Simon Aldrich
    Center for English Discussion Class: New Directions in Teaching and Learning English 1 3 - 7 2013年03月 [査読有り]
  • Management in ELT: A Case Study of Tertiary Management Failures
    Simon Aldrich
    Tokyo International University Journal 2011年03月 [査読有り]

講演・口頭発表等

  • Realistic Extension Activities (REA's) - Active Learning for Knowledge/Skill Transfer  [招待講演]
    Simon Aldrich
    JALT Hokkaido 2025 2025年02月 口頭発表(一般)
  • Understanding Student Preferences for Written Feedback on L2 English Writing Assignments  [招待講演]
    Simon Aldrich; Katsuichiro Ohashi
    PanSIG 2023 2023年05月 口頭発表(一般)

その他のリンク

researchmap