Researchers Database

Kawada Hiroaki

    Department of International Tourism Management Lecturer
Last Updated :2025/06/06

Researcher Information

Research funding number

  • 00963539

ORCID ID

J-Global ID

Research Interests

  • 観光学   テーマパーク経営   ホスピタリティマネジメント   観光マーケティング   顧客体験(カスタマーエクスペリエンス:CX)   観光者満足度・観光地ロイヤルティ   消費者行動   マーケティングリサーチ   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Commerce
  • Humanities & social sciences / Tourism studies

Academic & Professional Experience

  • 2025/04 - Today  Kokushikan UniversitySchool of Asia 21非常勤講師
  • 2023/04 - Today  芸術文化観光専門職大学非常勤講師
  • 2021/04 - Today  J. F. Oberlin UniversityGraduate School of International Studies非常勤講師
  • 2017/04 - Today  J. F. Oberlin UniversityCollege of Business Management非常勤講師
  • 2024/04 - 2025/03  Toyo UniversityFaculty of Science and Engineeringlecturer
  • 2022/04 - 2025/03  Kanda University of International StudiesFaculty of Foreign Languages非常勤講師
  • 2022/04 - 2025/03  Kokushikan UniversitySchool of Asia 21 Department of Asia 21lecturer
  • 2007/02 - 2022/03  Orientalland.co,ltdResort development DepartmentSenior Research Analyst
  • 2000/04 - 2007/01  Mitsui Knowledge IndustryResearch InstituteResearcher
  • 2003/10 - 2004/09  厚生労働省政策統括官付労働政策担当参事官室委嘱調査員

Education

  • 2017/04 - 2021/03  Tokyo Metropolitan University  Graduate School of Urban Environmental Sciences  Department of Tourism Science
  • 2014/04 - 2016/03  Rikkyo University  Graduate School of Business Administration
  • 1996/04 - 2000/03  Keio University  Faculty of Business and Commerce  商学科

Association Memberships

  • 日本ホスピタリティ・マネジメント学会   日本広報学会   日本商業学会   Asia Pacific Tourism Association   日本マーケティング学会   日本国際観光学会   ビジネスクリエイター研究学会   日本観光研究学会   余暇ツーリズム学会   

Published Papers

Books etc

Conference Activities & Talks

  • Impact of customer experience and brand commitment on loyalty in theme parks – An analysis based on a questionnaire survey of members of an online brand community.  [Not invited]
    Hiroaki Kawada,Minoru Fujisaki
    TTRA Asia Pacific Chapter Conference 2024  2024/12  Oral presentation
  • クチコミの創出と顧客満足、消費者の幸福度に関する研究 −ブランド・コミュニティが影響を与える可能性に着目して−  [Not invited]
    藤崎実; 河田浩昭
    日本広告学会第55回全国大会  2024/11  Oral presentation
  • ブランド・コミュニティにおけるブランド・コミットメントがもたらす持続可能な経営機能に関する研究  [Not invited]
    藤崎実; 河田浩昭
    日本広報学会第30回研究発表全国大会  2024/11  Oral presentation
  • 観光地での観光体験における計画達成とセレンディピティ
    余暇ツーリズム学会2024年度全国大会  2024/09
  • テーマパークのスマート化-東京ディズニーリゾートの事例を中心に-  [Invited]
    一般社団法人日本能率協会 第52回国際ホテル・レストランショー  2024/02
  • ワーケーション中の観光経験における偶発的体験の影響  [Not invited]
    河田浩昭; 中俣良太
    第38回日本観光研究学会全国大会  2023/12  Oral presentation
  • ワーケーションがもたらす効果とその要因に関する探索的研究  [Not invited]
    中俣良太; 河田浩昭
    第38回日本観光研究学会全国大会  2023/12  Oral presentation
  • ホスピタリティ産業のデータ活用  [Invited]
    立教大学観光研究所ホスピタリティ・マネジメント講座  2023/11
  • 持続可能な観光地域経営プログラム データに基づく観光マーケティング  [Invited]
    公益財団法人長野県産業振興機構  2023/10  Public discourse
  • 観光における顧客体験管理に関する論点- Customer Experienceの観点から-  [Not invited]
    河田浩昭
    余暇ツーリズム学会 2022 年度 全国大会  2022/10  Oral presentation
  • Effects of Incomplete Planned Experiences on Destination Loyalty : The Tokyo Disneyland Theme Park Case
    Hiroaki Kawada; Taketo Naoi
    The Council for Australasian Tourism and Hospitality Education 2020 Conference  2020/02  Oral presentation
  • Defining factors of destination loyalty that are unrelated to tourist satisfaction: A review of preceding studies  [Not invited]
    Hiroaki Kawada; Taketo Naoi
    Travel and Tourism Research Association 2018 International Conference  2018/06  Oral presentation
  • 観光者の観光地・観光施設に対する ブランドイメージとロイヤルティ形成に関する考察  [Not invited]
    河田浩昭
    日本流通学会2016年度全国大会  2016/10  Oral presentation
  • 観光地・観光施設の発展と観光価値に関する考察  [Not invited]
    河田浩昭
    日本経営分析学会2015年度ホスピタリティフォーラム  2016/03  Oral presentation
  • 観光地・観光施設の発展と 観光者ロイヤルティの構築に関する考察  [Not invited]
    河田浩昭
    日本流通学会関東甲信越部会2016年度第1回部会  2015/12  Oral presentation
  • 巨人“ディズニーリゾート”と教育型施設“キッザニア”の比較検証  [Not invited]
    関口陽介; 河田浩昭
    余暇ツーリズム学会2014年度全国大会  2014/09  Oral presentation

MISC

  • 観光における富裕層を対象とした顧客理解
    河田浩昭  JARC LIVE  (20)  2023/11  [Invited]
  • 観光産業の人手不足の現状と課題 ー宿泊業,飲食サービス業を中心とした考察ー
    河田浩昭  藁会計事務所会報誌Way To The Top2023年8月号  2023/09  [Invited]

Awards & Honors

  • 2024/03 国士舘大学 学術研究奨励賞

Research Grants & Projects

Teaching Experience

  • seminar of 21stcentury Asia studies 2
    Kokushikan University
  • seminar of 21stcentury Asia studies 1
    Kokushikan University
  • Marketing research
    Kanda University of International Studies

Social Contribution

  • 世田谷プラットフォーム事業ビジネスキャリアデザイン講座Ⅳ「テーマパークに学ぶ観光マーケティング」
    Date (from-to) : 2024/11/15
    Role : Lecturer
    Sponser, Organizer, Publisher  : 世田谷プラットフォーム

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