Researchers Database

Minoru Ishida

    Department of Marketing Associate Professor
Last Updated :2022/06/15

Researcher Information

Research funding number

  • 00754045

J-Global ID

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Business administration

Academic & Professional Experience

  • 2019/04 - Today  Toyo UniversityFaculty of Business Administration Department of MarketingAssociate Professor
  • 2015/04 - 2019/03  Toyo UniversityFaculty of Business Administration講師
  • 2004/11 - 2015/02  株式会社アークエンジン代表取締役
  • 1991/04 - 2004/10  東京銀行

Education

  • 2002/04 - 2010/03  University of Tsukuba  ビジネス科学研究科  企業科学専攻(博士後期)
  • 2000/04 - 2002/03  University of Tsukuba  経営・政策科学研究科  経営システム科学(修士)
  • 1989/04 - 1991/03  東京工業大学大学院  理工学研究科  情報科学専攻(修士)
  • 1985/04 - 1989/03  Tokyo Institute of Technology  School of Science  Dept. of Information Science

Published Papers

  • The Influence of Social Media Accounts Personality Traits on Brand Community
    Minoru Ishida
    KEIRI RONSHU (98) 67 - 78 2021/11 [Refereed]
  • Social Media Account Portfolio Strategy: A Case Study
    Minoru Ishida
    経営論集 (96) 17 - 27 2020/10 [Refereed]
  • A Study on the Prosperity in Community-related Research: The Bibliometrics and Meta-Analytic Investigation.
    Ishida, Minoru
    経営論集 94 13 - 24 2019/11
  • Hiroshi Tanaka; Motohiro Ando; Osamu Takamiya; Masafumi Emori; Minoru Ishida; Fumi Miura
    Japan Marketing Journal Japan Marketing Academy 39 (1) 24 - 42 0389-7265 2019/06 [Refereed]
  • The Word-of-Mouth Reviews of the Motion Picture Series: The Survival Bias of Series Works Reviews
    Minoru Ishida
    Journal of Business Administarion (93) 2019/03
  • The Empathic and Hostile Word-of-Mouth on the Motion Picture: The Group Polarization of Remake Reviews
    Minoru Ishida
    Journal of Business Administration (92) 69 - 83 2018/11
  • Katano, Koichi; Ishida, Minoru
    Japan Marketing Journal Japan Marketing Academy 37 (2) 70 - 95 0389-7265 2017/09 [Refereed]
  • The Time Value of Media Contact
    Minoru Ishida
    Journal of Business Administration 88 85 - 99 2016/11
  • Support Services of Voluntary Content Creation Community
    Minoru Ishida
    Journal of Business Administration 87 121 - 130 2016/03 [Refereed]
  • Research on creative user community network
    Minoru Ishida
    Japan marketing journal 35 (1) 88 - 107 2015/06 [Refereed]
  • The impact of natural disasters on the values and lifestyles of consumers: in the case of the Tohoku Earthquake
    Chizuru Nishio; Minoru Ishida; Toshie Takeuchi
    Journal of Global Scholars of Marketing Science 24 (2) 172 - 188 2014/07 [Refereed]
  • 石田 実; 西尾 チヅル; 佐藤 忠彦
    オペレーションズ・リサーチ 日本オペレーションズ・リサーチ学会 ; 1956- 59 (7) 390 - 400 0030-3674 2014/07
  • 西尾 チヅル; 石田 実
    流通研究 = Journal of marketing & distribution 日本商業学会 16 (3) 49 - 67 1345-9015 2014/03
  • 交互作用統計量に基づく消費者選好構造に関する研究
    石田実
    筑波大学 2012/01 [Refereed]
  • ISHIDA Minoru; NISHIO Chizuru; TSUBAKI Hiroe
    The Japanese journal of behaviormetrics 日本行動計量学会 ; 東京 38 (1) 65 - 81 0385-5481 2011/03
  • 同調化と差別化を考慮した流行現象モデル
    石田実
    筑波大学 2002/03 [Refereed]
  • M ISHIDA; S KOJIMA
    GEOMETRIAE DEDICATA KLUWER ACADEMIC PUBL 43 (3) 265 - 283 0046-5755 1992/09 [Refereed]
  • Presentation of groups by finite automata and its applications
    石田実
    東京工業大学 1991/03 [Refereed]

Books etc

  • Community Generation
    Katano, Koichi; Ishida, Minoru (Joint work)千倉書房 2017/12 9784805111321 x, 267p

MISC

Awards & Honors

  • 2019/03 電気通信普及財団 第34会電気通信普及財団賞入賞(テレコム社会科学賞)
     コミュニティ・ジェネレーション -「初音ミク」とユーザー生成コンテンツがつなぐネットワーク- 
    受賞者: 片野浩一;石田実
  • 2015/11 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞
     ユーザー生成コンテンツと集合知形成のダイナミクス ―ニコニコ動画コミュニティにおける「初音ミク」創作ネットワーク― 
    受賞者: 片野浩一;石田実
  • 2013/11 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞
     メディア接触のコウホート効果に関する研究 
    受賞者: 石田実;田中洋;鈴木暁