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Minoru Ishida
Department of Marketing Associate Professor
Researcher Information
Research funding number
J-Global ID
Research Areas
Academic & Professional Experience
Education
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Books etc
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Awards & Honors
Last Updated :2022/06/15
Researcher Information
Research funding number
00754045
J-Global ID
201401070805943471
Research Areas
Humanities & social sciences / Business administration
Academic & Professional Experience
2019/04 - Today Toyo UniversityFaculty of Business Administration Department of MarketingAssociate Professor
2015/04 - 2019/03 Toyo UniversityFaculty of Business Administration講師
2004/11 - 2015/02 株式会社アークエンジン代表取締役
1991/04 - 2004/10 東京銀行
Education
2002/04 - 2010/03 University of Tsukuba ビジネス科学研究科 企業科学専攻(博士後期)
2000/04 - 2002/03 University of Tsukuba 経営・政策科学研究科 経営システム科学(修士)
1989/04 - 1991/03 東京工業大学大学院 理工学研究科 情報科学専攻(修士)
1985/04 - 1989/03 Tokyo Institute of Technology School of Science Dept. of Information Science
Published Papers
The Influence of Social Media Accounts Personality Traits on Brand Community
Minoru Ishida
KEIRI RONSHU (98) 67 - 78 2021/11
[Refereed]
Social Media Account Portfolio Strategy: A Case Study
Minoru Ishida
経営論集 (96) 17 - 27 2020/10
[Refereed]
A Study on the Prosperity in Community-related Research: The Bibliometrics and Meta-Analytic Investigation.
Ishida, Minoru
経営論集 94 13 - 24 2019/11
Presence and Prospects of CMOs in Japanese Corporations:
Hiroshi Tanaka; Motohiro Ando; Osamu Takamiya; Masafumi Emori; Minoru Ishida; Fumi Miura
Japan Marketing Journal Japan Marketing Academy 39 (1) 24 - 42 0389-7265 2019/06
[Refereed]
The Word-of-Mouth Reviews of the Motion Picture Series: The Survival Bias of Series Works Reviews
Minoru Ishida
Journal of Business Administarion (93) 2019/03
The Empathic and Hostile Word-of-Mouth on the Motion Picture: The Group Polarization of Remake Reviews
Minoru Ishida
Journal of Business Administration (92) 69 - 83 2018/11
Channel network structure and the effect of user-generated type and farm-driven type contents.
Katano, Koichi; Ishida, Minoru
Japan Marketing Journal Japan Marketing Academy 37 (2) 70 - 95 0389-7265 2017/09
[Refereed]
The Time Value of Media Contact
Minoru Ishida
Journal of Business Administration 88 85 - 99 2016/11
Support Services of Voluntary Content Creation Community
Minoru Ishida
Journal of Business Administration 87 121 - 130 2016/03
[Refereed]
Research on creative user community network
Minoru Ishida
Japan marketing journal 35 (1) 88 - 107 2015/06
[Refereed]
The impact of natural disasters on the values and lifestyles of consumers: in the case of the Tohoku Earthquake
Chizuru Nishio; Minoru Ishida; Toshie Takeuchi
Journal of Global Scholars of Marketing Science 24 (2) 172 - 188 2014/07
[Refereed]
購買推奨確率モデルによるビッグデータの解析
石田 実; 西尾 チヅル; 佐藤 忠彦
オペレーションズ・リサーチ 日本オペレーションズ・リサーチ学会 ; 1956- 59 (7) 390 - 400 0030-3674 2014/07
Effects of the Tohoku Earthquake on the Ecological Involvement and Consumption Behaviors of Consumers
西尾 チヅル; 石田 実
流通研究 = Journal of marketing & distribution 日本商業学会 16 (3) 49 - 67 1345-9015 2014/03
交互作用統計量に基づく消費者選好構造に関する研究
石田実
筑波大学 2012/01
[Refereed]
Choosing a Similarity Coefficient for Classification by Binary Variables
ISHIDA Minoru; NISHIO Chizuru; TSUBAKI Hiroe
The Japanese journal of behaviormetrics 日本行動計量学会 ; 東京 38 (1) 65 - 81 0385-5481 2011/03
同調化と差別化を考慮した流行現象モデル
石田実
筑波大学 2002/03
[Refereed]
APOLLONIAN PACKINGS AND HYPERBOLIC GEOMETRY
M ISHIDA; S KOJIMA
GEOMETRIAE DEDICATA KLUWER ACADEMIC PUBL 43 (3) 265 - 283 0046-5755 1992/09
[Refereed]
Presentation of groups by finite automata and its applications
石田実
東京工業大学 1991/03
[Refereed]
Books etc
Community Generation
Katano, Koichi; Ishida, Minoru (Joint work)千倉書房 2017/12 9784805111321 x, 267p
MISC
ユーザー生成コンテンツと集合知形成のダイナミクス ―ニコニコ動画コミュニティにおける「初音ミク」創作ネットワーク―
片野浩一; 石田実 日本マーケティング学会 カンファレンス2015プロシーディングス 152 -171 2015/11
[Refereed]
メディア接触のコウホート効果に関する研究
石田実; 田中洋; 鈴木暁 日本マーケティング学会 34 -41 2013/11
[Refereed]
準対称性が成り立たないデータ行列の分解手法の提案(MDSとクラスター分析の新展開とその適用, 第32回 日本行動計量学会大会発表一覧)
石田 実 行動計量学 32- (1) 2005/03
準対称性が成り立たないデータ行列の分解手法の提案(MDSとクラスター分析の新展開とその適用)
石田 実 日本行動計量学会大会発表論文抄録集 32- 28 -29 2004/09
為替レートに整合する通貨価値の推定手法
石田 実; 松下 幹直; 椿 広計 日本統計学会講演報告集 71- 487 -488 2003/09
C-5 為替レートに整合する通貨価値の推定手法(マクロ経済と企業の統計分析)(2003年度統計関連学会連合大会記録(日本統計学会第71回大会))
石田 実; 松下 幹直; 椿 広計 日本統計学会誌 33- (3) 416 -417 2003
B-4 共分散構造モデルによる金利構造の時系列分析
袴田 守一; 石田 実 日本統計学会誌 32- (3) 2002/12
共分散構造モデルによる金利構造の時系列分析
袴田 守一; 石田 実 日本統計学会講演報告集 70- 230 -231 2002/09
Awards & Honors
2019/03 電気通信普及財団 第34会電気通信普及財団賞入賞(テレコム社会科学賞)
コミュニティ・ジェネレーション -「初音ミク」とユーザー生成コンテンツがつなぐネットワーク-
受賞者: 片野浩一;石田実
2015/11 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞
ユーザー生成コンテンツと集合知形成のダイナミクス ―ニコニコ動画コミュニティにおける「初音ミク」創作ネットワーク―
受賞者: 片野浩一;石田実
2013/11 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞
メディア接触のコウホート効果に関する研究
受賞者: 石田実;田中洋;鈴木暁
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https://researchmap.jp/arkengine