研究者総覧

ハル イアン (ハル イアン)

  • 経営学部経営学科 講師
Last Updated :2025/05/30

研究者情報

学位

  • 修士

科研費研究者番号

  • 70978775

J-Global ID

研究キーワード

  • Business English in Lingua Franca   English as Lingua Franca   Learner Development   

研究分野

  • 人文・社会 / 英語学

経歴

  • 2023年04月 - 現在  東洋大学経営学部専任講師
  • 2020年04月 - 2023年03月  立教大学外国語教育研究センター 英語担当教育講師
  • 2018年04月 - 2020年03月  立教大学ランゲージセンター 英語担当教育講師
  • 2013年04月 - 2018年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師(2020年3月までは英語ディスカッション講師)
  • 2013年04月 - 2018年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語特定講師
  • 2013年04月 - 2018年03月  立教大学英語ディスカッション教育センター英語ディスカッション講師

学歴

  • 2009年04月 - 2012年12月   バーミンガム大学   Department of English, Centre for English Language Studies   MA Teaching English as a Foreign/Second Language
  • 1999年09月 - 2004年07月   シェフィールド大学   Management School & School of East Asian Studies   BA Dual Hons Business Studies and Japanese Studies

所属学協会

  • JALT Learner Development SIG   

研究活動情報

論文

  • Exploring Effectiveness of Project-based Learning: Teacher Reflections on a Student-led Group Seminar Project
    Hurrell, I; Belobrovy, A; West, T
    Journal of Multilingual Pedagogy & Practice 2 179 - 187 2022年04月
  • An exploratory study into student attitudes toward peer review activities in an advanced academic writing class
    Hurrell, I
    Journal of Foreign Language Education and Research 2 75 - 92 2021年04月
  • A Comparison of Two Fluency Activities in the Context of English Discussion Classes
    Hurrell, I
    New Directions in Teaching and Learning English Discussion 5 165 - 171 2017年04月
  • Motivating students to read class comments
    Hurrell, I
    New Directions in Teaching and Learning English Discussion 4 118 - 126 2016年04月
  • A peer-reflection activity for discussion feedback
    Hurrell, I
    New Directions in Teaching and Learning English Discussion 3 102 - 106 2015年04月
  • Learner development across borders: Reports from the LD SIG forum
    Hurrell, I; Arnold, L; Robertson, M; Aden, A; Chin, A; Craig, H; Finn, C; Fitzgerald, C; Garside, P; Ikeda, T; Imamura, T; Kojima, H; Landicho, P; Morgan, J; Narasaki, B; Ray, D; Saito, N; Schmidt, M. G; Tomei, J; Unosawa, K
    JALT2014 Conference Proceedings 2015年03月
  • Experimenting with peer reflection
    Hurrell, I
    New Directions in Teaching and Learning English Discussion 2 89 - 93 2014年04月
  • LD SIG forum: Transitions in the lives of learners and teachers
    Hurrell, I; Abe, M; Brown, P. S; Bruce, S; Capouilliez, J; Chen, J; Davies, H; Kojima, H; Landicho, P; Opitz, T; Ray, D; Taferner, R. H; Vye, S; Yoshimuta, S
    JALT2013 Conference Proceedings 2014年03月
  • Pragmatic competence through discourse analysis
    Hurrell, I
    JALT2012 Conference Proceedings 2013年03月
  • An exploratory study into the effects of an experimental course for training EFL university students in discourse analysis techniques to improve pragmatic competence and motivation to use authentic materials for learning English
    Hurrell, I
    2012年07月
  • A plan for a negotiated task-based syllabus
    Hurrell, I
    JABAET Journal 14/15 93 - 110 2011年01月 [査読有り]

講演・口頭発表等

  • Facilitating communication in EMI courses via ELF concepts
    Ian Hurrell
    JALT International Conference 2024 2024年11月 口頭発表(一般)
  • Practical Techniques to Empower Lecturers for Teaching EMI Courses
    Ian Hurrell
    J-SER Conference 2024 2024年09月 口頭発表(一般)
  • Incorporating IELTS Speaking Skills to Boost Intrinsic Motivation
    Ian Hurrell
    2024 JALT Pan-Sig Conference 2024年05月 口頭発表(一般)
  • Investigation of Attitudes to ELF concepts in a Japanese University
    Ian Hurrell
    J-SER Conference 2023 2023年09月 口頭発表(一般)

受賞

  • 2011年11月 JALT LD SIG Learner development SIG grant
  • 2010年09月 日本語能力試験 L2

学術貢献活動

  • Get-together Organizer
    期間 : 2015年01月01日 - 2021年01月01日
    役割 : 企画立案・運営等
    種別 : 学会・研究会等
    主催者・責任者 : JALT Learner Development SIG
  • Programmes Chair
    期間 : 2012年01月01日 - 2015年01月01日
    役割 : 企画立案・運営等
    種別 : 大会・シンポジウム等
    主催者・責任者 : JALT Learner Development SIG

その他のリンク

researchmap