日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
島田 美織
(シマダ ミオリ)
国際学部グローバル・イノベーション学科 助教
研究者情報
学位
科研費研究者番号
J-Global ID
研究キーワード
経歴
学歴
論文
講演・口頭発表等
Last Updated :2025/05/30
研究者情報
学位
英語教授法修士(2006年05月 コロンビア大学ティーチャーズ・カレッジ)
科研費研究者番号
10534729
J-Global ID
202301016786572934
研究キーワード
サービス・ラーニング オンライン授業 感情制御 教員養成 初等英語教育
経歴
2023年09月 - 現在 東洋大学国際学部 グローバル・イノベーション学科助教
2021年04月 - 現在 聖学院大学人文学部 欧米文化学科非常勤講師
2021年04月 - 2023年09月 文京学院大学外国語学部非常勤講師
2008年04月 - 2023年09月 芝浦工業大学工学部、システム理工学部非常勤講師
2021年04月 - 2023年03月 尚美学園大学スポーツマネジメント学部非常勤講師
2018年10月 - 2021年03月 恵泉女学園大学人文学部 英語コミュニケーション学科特任准教授
2017年04月 - 2018年09月 目白大学外国語学部 英米語学科専任講師
2011年04月 - 2018年03月 大東文化大学外国語学部 中国語学科非常勤講師
2014年04月 - 2017年03月 ものつくり大学製造学科非常勤講師
2009年04月 - 2017年03月 十文字学園女子大学短期大学部、人間生活学部非常勤講師
2011年09月 - 2013年03月 共栄大学教育学部非常勤講師
2006年04月 - 2011年03月 恵泉女学園大学人文学部 英語コミュニケーション学科非常勤講師
2006年05月 - 2010年03月 玉川大学教育学部 教育学科非常勤講師
学歴
2001年07月 - 2006年05月 コロンビア大学ティーチャーズ・カレッジ 英語教授法修士
1987年10月 - 1990年09月 上智大学 外国語学部 比較文化学科
研究活動情報
論文
Creating English songs with familiar music for EFL classrooms in Japanese elementary schools
Miori Shimada
Mask & Gavel (JALT PIE-SIG journal) 11 2023年08月
[査読有り]
Effect of anxiety on SLA through double case study
Miori Shimada
The Selected Papers from the Thirty-first International Symposium on English Language Teaching 2022年11月
[査読有り]
Does TESOL teacher motivation matter? - Values vs. rewards
Bradford Lee; James Broadbridge; Hyunsuk Park; Randi Freeman; Miori Shimada
2022 KOTESOL Conference Proceedings 33 2022年10月
[査読有り]
Exploring the effect of anxiety through narrative inquiry
Miori Shimada
Exploration in Teacher Development Spring 2022 (JALT TD-SIG journal) 28 1 2022年07月
[査読有り]
Song Creation with Familiar Tunes for Young Japanese EFL Students
Miori Shimada
尚美学園大学「総合政策学部研究紀要」 38 2022年03月
A platform to support novice teachers of English for application of picture books in children’s classroom
Miori Shimada
2021 KOTESOL Conference Proceedings 2021年10月
[査読有り]
Student teacher education: scripting and performing a drama from children’s literature
Miori Shimada
Language Education in Asia 2018 9 2021年04月
[査読有り]
Using charts: A way to analyze children’s picture books
Miori Shimada
恵泉女学園大学「人文学研究」 32 2020年02月
[査読有り]
Adapting storybooks to create English dramas for teacher improvement
Miori Shimada
大東文化大学「語学教育研究所論叢」 33 2016年03月
[査読有り]
Introducing simple and easy English song s with familiar tunes to young EFL learners
Miori Shimada
十文字学園女子大学「短期大学部紀要」 44 2014年02月
[査読有り]
児童英語コース学生による模擬授業〜英語劇の実践を通して〜
島田美織
十文字学園女子大学「児童教育実践研究」 6 1 2013年03月
Incorporating picture books by Eric Carl e and Leo Lionni in the children’s EFL classroom for pre-service teachers in Japan
Miori Shimada
大東文化大学「語学教育研究所論叢」 30 2012年04月
[査読有り]
Incorporating art into language education
Miori Shimada
Pan-SIG 2008 Conference Proceedings 2011年02月
[査読有り]
Teaching English through picture books on a pre-service teacher-training course
Miori Shimada
Annual Report of JACET-SIG on ESP 12 2010年12月
[査読有り]
Expanding opportunities through English drama
Miori Shimada
Pan-SIG 2009 Conference Proceedings 2010年03月
[査読有り]
More community and motivation through coloring
Miori Shimada
JALT 2006 Conference Proceedings 2007年10月
[査読有り]
Designing an English curriculum with Peace Boat
Miori Shimada & Joshua Porter
JALT 2005 Conference Proceedings 2006年08月
[査読有り]
What can we teach with books by Leo Lionni?
Miori Shimada
JALT 2005 Conference Proceedings 2006年08月
[査読有り]
Entering the court-yard of freedom: Facilitating autonomy for young learners
Miki Koyama & Miori Shimada
JALT 2004 Conference Proceedings 2005年10月
[査読有り]
Learning with books by Eric Carle
Miori Shimada
JALT 2004 Conference Proceedings 2005年10月
[査読有り]
講演・口頭発表等
Introducing effective EFL activities for science majors using breakout rooms
Miori Shimada
Moving Towards Sustainable Education (JALT TD-SIG conference, Hakodate) 2024年02月
Introducing effective EFL activities for science majors using breakout rooms
Miori Shimada
2023/The 32nd ETAROC International Symposium on English Teaching & Learning (Taipei) 2023年11月
Picture book categorization charts: Introducing three North American authorts to young learners' EFL classrooms
Miori Shimada; Sarah Mason
The 3rd IAFOR Conference on Educational Research & Innovation (Virginia) 2023年04月
Picture Book Categorization Charts: Introducing Asian Themes to Young Learners
Sarah Mason; Miori Shimada
The 3rd Southeast Asian Conference on Education (Singapore) 2023年02月
Designing an effective breakout room activity for Engineering English class in an online environment
Miori Shimada
The 8th IAFOR International Conference on Education (Hawaii) 2023年01月
The Effect of Anxiety on SLA Through Double Case Study
Miori Shimada
2022/The 31st ETA ROC International Symposium on English Teaching & Learning (Taipei) 2022年11月
Does TESOL teacher motivation matter? Values vs. re wards
Bradford Lee; James Broadbridge; Miori Shimada
JALT PanSIG Conference (Nagano) 2022年07月
Song creation with familiar music for young EFL students
Miori Shimada
The IAFOR International Conference on Education (Paris) 2022年06月
The Effect of Anxiety on SLA Through Double Case Study
Miori Shimada
Korea TESOL 2022 (Seoul) 2022年05月
Does TESOL teacher motivation matter? Values vs. re wards
James Broadbridge, Miori Shimada, & Hyunsuk Park
Korea TESOL 2022 (Seoul) 2022年04月
Introducing simple and easy English songs with familiar music to Japanese young learners of English
Miori Shimada
Thailand TESOL International Conference (Thailand) 2022年01月
Learning with Picture Books by Three Familiar Authors Using the Charts
Miori Shimada
JALT 2021 (Shizuoka) 2021年11月
Exploring effective ways to do Breakout Room sessions for engineering students in English class
Miori Shimada
3rd International Conference on English Across the Curriculum (Hong Kong) 2021年05月
A plat form for application of picture books for novice teachers
Miori Shimada
Korea TESOL 2021 (Seoul) 2021年02月
Exploring effective ways to conduct Breakout Room session on Zoom
Miori Shimada
JALT Saitama monthly meeting 2021年02月
Exploring the effect of anxiety in language learning through the self-reported narrative
Miori Shimada
26th ICTEL 2020 – International Conference on Teaching, Education & Learning (London) 2020年11月
Introducing picture books based on categorization charts
Miori Shimada
2020 JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference (Sapporo) 2020年02月
Exploring the effect of anxiety through narrative inquiry
[招待講演]
Miori Shimada
Teacher Journey 2019 Conference (Kumamoto) 2019年06月
Exploring learner psychology through narrative inquiry
Henry Foster; Miori Shimada
JALT Saitama monthly meeting (Urawa) 2019年04月
Student teacher education: Scripting and performing from children’s literature
Miori Shimada
CamTESOL 2018 (Phnom Penh) 2018年02月
児童英語におけるエリック・カール作品とその応用について
[招待講演]
島田美織
小学校英語教育を発信する!(目白大学 外国語学部) 2017年12月
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/g0000223108