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長 広美
(チョウ ヒロミ)
社会学部メディアコミュニケーション学科 教授
社会学研究科社会学専攻 教授
研究者情報
学位
科研費研究者番号
J-Global ID
研究キーワード
研究分野
所属学協会
論文
書籍等出版物
Last Updated :2025/04/19
研究者情報
学位
Ph. D. in Mass Media
科研費研究者番号
80364850
J-Global ID
200901041844387861
研究キーワード
社会調査法 マス・メディア論 マス・コミュニケーション論 地方紙 紙面内容 読者獲得競争 新聞経営 メディア産業論
研究分野
人文・社会 / 社会学
所属学協会
American Sociological Association(米国) 日本マスコミュニケーション学会 Association for Education in Journalism and Mass Communication (米国)
研究活動情報
論文
従業員持株会による自社株取得率と記者数が情報収集の仕方と被取材者数に及ぼす影響
日本情報ディレクトリ学会誌 20 2023年
新聞閲読行為の規程要因:親の新聞購読習慣とニュースに対する興味関心の検討
日本情報ディレクトリ学会誌 18 2021年
日本の大学生のSNS利用と学業成績との関連性について
Hiromi CHO
社会情報学 8 3 191 - 206 2020年
日本新聞産業におけるデジタルイノベーションが従業員数に及ぼす影響について:レトロスペクティブ・スタディ
日本情報ディレクトリ学会誌 17 92 - 97 2019年
Organizational Strength and Individual Career: A Qualitative Study on Individual Career Formation in the Newspaper Industry
International Journal of Innovation, Management and Technology 6 4 309 - 315 2015年
対米国人イメージに関する質問紙調査:大学教育における専門性、情報源、マス・メディア接触時間の影響について
日本情報ディレクトリ学会誌 13 24 - 33 2015年
ジェンダー別にみる大学生のSNS利用状況:質問紙・インタビュー調査から
登丸 あすか; 長 広美
文京学院大学人間学部紀要 15 15 31 - 45 文京学院大学総合研究所 2014年
新聞社におけるキャリア形成:朝日新聞社、毎日新聞社の昇進者キャリアの展開に関するデータからの考察
石黒 久仁子; 長 広美
日本情報ディレクトリ学会誌 12 12 32 - 42 日本情報ディレクトリ学会 2014年
新聞の質が5年後の地方紙の発行部数に及ぼす影響について
長 広美
日本情報ディレクトリ学会誌 11 11 2 - 7 日本情報ディレクトリ学会 2013年
大学生を対象としたSNSの利用状況および学業成績との関連性:mixi、Facebook、Twitterの接触状況調査から
長 広美; 登丸 あすか
文京学院大学外国語学部・文京学院短期大学紀要 12 213 - 227 文京学院大学総合研究所 2013年
全国紙と地方紙との競争が地方紙の紙面構成に及ぼす影響に関する定量的研究
長 広美
日本情報ディレクトリ学会誌 8 8 21 - 26 日本情報ディレクトリ学会 2010年
新聞社間の競争が地方紙の新聞広告料金に及ぼす影響に関する研究
日本情報ディレクトリ学会誌 6 61 - 67 2008年
A Thorough Review of Existing Research on the Newspaper Industry: Impact of Ownership
Journal of Japan Society of Directories 5 35 - 46 2007年
An industry in transition: Entry and exit in daily newspaper markets, 1987-2003
Journalism and Mass Communication Quarterly 83 2 381 - 396 2006年
The Impact of Ownership on Human and Budget Allocation: A Study of Local Japanese Newspapers
Cho Hiromi
Keio Communication Review 28 107 - 119 Institute for Communications Research, Keio University 2006年
The Effect of Competition Among Local Japanese Dailies on News and Editorial Content
Journal of Japan Society of Directories 3 49 - 58 2005年
Review of Existing Research in the Newspaper Industry: Intra-city Competition
Journal of Japan Society of Directories 3 59 - 68 2005年
Competition for readers among US metropolitan daily, nonmetropolitan daily, and weekly newspapers
JOURNAL OF MEDIA ECONOMICS 15 1 21 - 40 2002年
The Effect of Competition Among Jpananese Local and National Dailies on News Coverage in Local Newspapers
Cho Hiromi
Keio Communication Review 24 24 59 - 70 慶應義塾大学 2002年
Competition for circulation among Japanese national and local daily newspapers
H Cho; S Lacy
JOURNAL OF MEDIA ECONOMICS 15 2 73 - 89 2002年
The Effects of Market and Organizational Factors on International News Coverage in Local Japanese Daily Newspapers
Cho Hiromi
Keio Communication Review 23 23 107 - 123 慶應義塾大学 2001年
The Impact of Competition on Weekly Newspaper Advertising Rates
Journalism and Mass Communication Quarterly(米国) 78 3 450 - 465 2001年
International Conflict Coverage in Japanese Daily Newspapers
Journalism and Mass Communication Quarterly(米国) 77 4 830 - 845 2000年
International News Coverage in Local Japanese Newspapers
Web Journal of Mass Communication Research(米国) 2 2 1999年
書籍
市場原理に基づくジャーナリズム
学文社 2017年
コミュニケーション学入門
NTT出版 2003年
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/read0110101