研究者総覧

ハント ジェームス (ハント ジェームス)

  • 国際学部グローバル・イノベーション学科 教授
  • グローバル・イノベーション学専攻 教授
Last Updated :2024/04/23

研究者情報

科研費研究者番号

  • 30712228

J-Global ID

研究分野

  • 人文・社会 / 教育学

経歴

  • 2017年 - 現在  東洋大学Department of Global Innovation Studies, Faculty of Global and Regional Studies
  • 2013年 - 2017年  一橋大学

学歴

  • 2014年 - 2016年   University of Portsmouth   School of Languages and Area Studies   Applied Linguistics and TESOL
  • 2002年 - 2006年   早稲田大学   Department of Earth Sciences, Faculty of Education and Integrated Arts and Sciences
  • 2001年 - 2002年   Royal Holloway, University of London   Department of Earth Sciences

所属学協会

  • JALT (The Japan Association for Language Teaching)   

研究活動情報

論文

  • ER or RR: A Systematic Review of Reading Fluency Research.
    Hunt, J.R
    Dokkyo University Studies in English. 82 15 - 39 2021年03月
  • Japanese university students’ pre-departure questions about assessment overseas.
    Hunt, J.R
    Journal of Regional Development Studies. 24 1 - 15 2021年03月
  • English in Japan: From Foreign to International Language.
    Hunt, J.R
    東洋大学国際学部『国際地域 研究』 2020年03月
  • Task-Based Learning: A Research-Based Approach.
    Hunt, J.R
    獨協大学『外国語教育研究所 紀要』 8 3 - 14 2020年03月
  • Linguistic Contact and the Ideology of English in Japanese Society and Culture.
    Hunt, J.R
    獨協大学『英語研究』 81 73 - 93 2020年02月
  • CLIL-Multiliteracies-Multiple Literacies Theory: On the passage from active viewing to active filmmaking.
    Bradley, J.P.N; Hunt, J.R; Cole, D.R
    STEM (Society for Teaching English through Media) Journal 18 179 - 202 2016年07月
  • The Senkaku/Diaoyu Islands Dispute Between China and Japan: Ideological Differences Revealed Through Discourse Analysis.
    Hunt, J.R.
    Hitotsubashi Journal of Law and Politics 44 31 - 42 2016年02月
  • HUNT JAMES R.
    Hitotsubashi journal of arts and sciences 56 1 49 - 53 Hitotsubashi University 2015年12月
  • HUNT JAMES R.
    Hitotsubashi journal of commerce and management 49 1 55 - 71 Hitotsubashi University 2015年10月
  • Student Attitudes Towards Extensive Reading.
    Hunt, J.R.
    獨協大学 『外国語教育研究 所紀要』 3 3 - 15 2015年03月
  • HUNT JAMES R.
    Hitotsubashi journal of arts and sciences 55 1 35 - 43 Hitotsubashi University 2014年12月
  • JAMES R. HUNT
    Hitotsubashi journal of commerce and management 48 1 43 - 53 Hitotsubashi University 2014年10月
  • ハント ジェームス
    埼玉県立大学紀要 12 1 159 - 169 埼玉県立大学 2010年11月
  • First Lesson, First Impression or How To Introduce Yourself Without Introducing Yourself.
    Hunt, J.R
    芝浦工業大学『研究報告人文 系編』 44 2 119 - 122 2010年09月
  • What Time Is It? Communicative Competence in English at Two Japanese Universities.
    Hunt, J.R
    東京医科歯科大学『教養部研 究紀要』 40 21 - 37 2010年04月
  • English Language Learners’ Perceptions of English Study, EFL Teachers and Future English Language Use: a survey of first-year and second-year university students.
    Hunt, J.R
    芝浦工業大学『研究報告人文 系編』 44 1 111 - 115 2010年03月
  • English Language Learners’ Experiences, Attitudes and Motivations: a survey of first- year and second-year university students.
    Hunt, J.R
    芝浦工業大学『研究報告人文 系編』 43 2 161 - 167 2009年09月

書籍

  • Chapter 8. Multimodal literacy development: Filmmaking projects in EFL classes. In J. P. N. Bradley & D .Kennedy (Eds.), Bringing forth a world (pp. 123-139).
    Hunt, J.R Leiden: Koninklijke Brill NV. 2020年03月
  • Carboniferous fault zones: Field guide to the Crag Point Fault Zone, Hartley Bay.
    Hunt, J; Freeman, S; Massey, C; White. E; Harris, S (担当:共著範囲:)Rock Deformation Research Report No. 9829, ULIS Innovations Ltd, The University of Leeds. Training publication produced for ARCO oil company. 1998年07月

講演・口頭発表等

  • Public Speaking Skills and Debate Skills.  [招待講演]
    Hunt, J.R
    Toyo Model United Nations Conference 2020. Toyo University, Tokyo, Japan. 2020年08月 口頭発表(基調)
  • The State of ICLHE in Japan.
    ICLHE (Integrating Content and Language in Higher Education) Japan Symposium 2019. Gakushuin University, Tokyo, Japan. 2019年01月 シンポジウム・ワークショップパネル(公募)
  • Developing a Program to Raise Student Reading Fluency.
    Hunt, J.R
    ETJ Tokyo EXPO 2018. Kanda Institute of Foreign Languages, Tokyo, Japan. 2018年02月
  • Efficacy of Extensive Reading and Repeated Reading.
    Hunt, J.R
    JALT 2017 43rd Annual International Conference. Tsukuba International Congress Center, Ibaraki, Japan. 2017年11月
  • CLIL, HOTS, Multiliteracies, & Flipped Classrooms.
    Bradley, J.P.N. & Hunt, J.R.
    JALT 2016 42nd Annual International Conference. WINC Aichi, Nagoya, Japan. 2016年11月
  • Editorial Cartoons. (Invited speaker for the JALT Critical Thinking SIG panel).  [招待講演]
    Bradley, J.P.N; Hunt, J.R
    JALT 2016 42nd Annual International Conference. WINC Aichi, Nagoya, Japan. 2016年11月
  • Editorial Cartoons, CLIL, and Multiliteracies.
    Hunt, J.R
    ETJ Tokyo EXPO 2016. Kanda Institute of Foreign Languages, Tokyo, Japan. 2016年10月 ポスター発表
  • Critical CLIL, Desire, and Multiliteracies.
    Bradley, J.P.N. & Hunt, J.R.
    Debate and Critical Thinking Conference 2016. Nanzan University, Nagoya, Japan. 2016年07月
  • Gamifying Writing.
    Hunt, J.R
    JALT CALL 2016: CALL & the BRAIN. Tamagawa University, Tokyo, Japan. 2016年06月
  • Transformations in multiliteracies in the Japanese university.
    Bradley, J.P.N; Hunt, J.R; Cabell, C; Kirk, S; McKim, J
    CELC Symposium 2016. National University of Singapore, Singapore. 2016年05月
  • First Lesson: First Impression.
    Hunt, J.R
    ETJ MyShare. New York University, Shinagawa, Tokyo, Japan. 2016年03月
  • Non-academic Writing and Gamification: Increasing Student Engagement.
    Hunt, J.R
    ETJ Tokyo Expo 2016. Kanda Institute of Foreign Languages, Tokyo, Japan. 2016年01月
  • Learner Autonomy and Media Literacy in Speaking and Listening Classes.
    Hunt, J.R
    Engaged Pedagogy Association 13th International Convention. Daito Bunka University, Tokyo, Japan. 2015年07月
  • PACE Program: Overview and Instructional Components  [招待講演]
    Hunt, J.R
    Hitotsubashi University Faculty Development Workshop 2015年03月
  • Extensive Reading: Why and how to set up a program?
    Hunt, J.R
    ETJ Tokyo Expo 2014. Kanda Institute of Foreign Languages, Tokyo, Japan. 2014年11月
  • Using Newspapers to Promote Learner Autonomy and Improve Speaking Skills.
    Hunt, J.R
    ETJ Tokyo Expo 2014. Kanda Institute of Foreign Languages, Tokyo, Japan. 2014年11月

その他のリンク

researchmap