日本語
English
Researchers Database
All
Researcher Name
Author Name
Search
Advance
Saeko Takenaka
Department of International Economics Professor
Course of Chinese Philosophy Professor
Researcher Information
Research funding number
J-Global ID
Research Interests
Research Areas
Association Memberships
Published Papers
Conference Activities & Talks
Last Updated :2025/06/06
Researcher Information
Research funding number
60406577
J-Global ID
201301011097944159
Research Interests
中国語教育法 中国語学 漢字と漢語の関係 認知心理学
Research Areas
Humanities & social sciences / Foreign language education
Association Memberships
LIBERAL AND GENERAL EDUCAITION SOCIETY OF JAPAN 中国語学会 日中対照言語学会 中国語教育学会
Published Papers
An Analysis of Multiple Applications of University by the Students in the Department of International Economics
Saeko Takenaka
The economic review of Toyo University 49 (2) 185 - 198 2024/03
Teaching Chinese in the Spread of COVID-19(Ⅱ)―Focusing on Examination and Grade evaluation―
Saeko Takenaka
The economic review of Toyo University 48 (2) 149 - 164 2023/03
Teaching Chinese in the Spread of COVID-19 ―Focusing on face-to-face class attendance―
Saeko TAKENAKA
The economic review of Toyo University 47 (2) 127 - 139 2022/03
An Analysis of Department of Economics [Evening Course]
Saeko TAKENAKA
The economic review of Toyo University 46 (2) 223 - 236 2021/03
An Analysis of Chinese Test
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University 45 (2) 183 - 198 2020/03
Contrastive Study of Japanese and Chinese about War and Apology
Saeko TAKENAKA
経済論集 The economic review of Toyo University 44 (1) 107 - 124 2018/12
Error Analysis of Chinese Phonetic Alphabets
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 43 (2) 245 - 259 2018/03
An Analysis of Teaching Chinese at Faculty of Economies(Ⅵ)
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 42 (2) 219 - 232 0385-0358 2017/03
An Analysis of Teaching Chinese at Faculty of Economies(Ⅴ)
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 41 (2) 107 - 117 0385-0358 2016/03
An Analysis of Teaching Chinese at Faculty of Economics(4)
竹中 佐英子
経済論集 The economic review of Toyo University 40 (2) 303 - 315 0385-0358 2015/03
An Analysis of Teaching Chinese at Faculty of Economies(Ⅳ)
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 40 (2) 303 - 315 2015/03
An Ananysis of Teaching Chinese at Faculty of Economics(Ⅲ)
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 39 (2) 37 - 51 0385-0358 2014/03
An Ananysis of Teaching Chinese at Faculty of Economics(Ⅱ)
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University The economic review of Toyo University 38 (2) 129 - 142 0385-0358 2013/03
An Analysis of Teaching Chinese at Faculty of Economies(2)
竹中 佐英子
経済論集 東洋大学経済研究会 38 (2) 129 - 142 0385-0358 2013/03
Some Thoughts on Learners of Chinese
Saeko TAKENAKA
The MGU Journal of Liberal Arts Studies 明治学院大学教養教育センター付属研究所 6 (1) 181 - 191 1881-8099 2012/03
[Refereed]
An Ananysis of Teaching Chinese at Faculty of Economic
Saeko TAKENAKA
The Economic Review of Toyo University 東洋大学経済研究会 37 (2) 177 - 191 0385-0358 2012/03
中国語学科に関する一考察(三)
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (17) 117 - 123 2185-9140 2011/03
[Refereed]
Language Background and Acquisition and Learning of Chinese Language
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Humanities 目白大学人文学部学術研究委員会 7 (7) 225 - 237 1349-5186 2011/03
[Refereed]
An Analysis of Chinese Learners(Ⅱ)
Saeko TAKENAKA
The MGU Journal of Liberal Arts Studies 明治学院大学教養教育センター付属研究所 5 (1) 271 - 282 1881-8099 2011/03
[Refereed]
An Analysis of the Pedagogical Lexicography of Chinese Learners
Saeko TAKENAKA
Contrastive studies:Japanese and Chinese 日中対照言語学会 (12) 165 - 179 1344-8951 2010/05
[Refereed]
授業改善とは“何”を改善することか?
竹中 佐英子
人と教育 目白大学教育研究所 (4) 31 - 34 1881-6827 2010/04
[Refereed]
中国語学科に関する一考察(二)
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (16) 147 - 153 2010/03
[Refereed]
Language Teaching Methods and Chinese Teaching Methods
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Humanities 目白大学人文学部学術研究委員会 6 (6) 207 - 217 1349-5186 2010/03
[Refereed]
中国語学科に関する一考察
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (15) 105 - 111 2009/03
[Refereed]
An Analysis of Chinese Learners
Saeko TAKENAKA
The MGU Journal of Liberal Arts Studies 明治学院大学教養教育センター付属研究所 3 (1) 211 - 221 1881-8099 2009/03
[Refereed]
An Analysis of Textbooks on Japanese Teaching
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Humanities 目白大学人文学部学術研究委員会 5 (5) 245 - 258 1349-5186 2009/02
[Refereed]
Some Japanese Expressions and their Chinese in Certain Chinese Complements
Saeko TAKENAKA
Contrastive studies:Japanese and Chinese 日中対照言語学会 (10) 117 - 130 1344-8951 2008/05
[Refereed]
An Analysis of Chinese reading
Saeko TAKENAKA
TUFS Studies in the Language and Culture of China 東京外国語大学中国言語文化研究会 10 (10) 47 - 70 1343-3903 2008/03
[Refereed]
中国語専攻に関する一考察(三)
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (14) 91 - 104 2008/03
[Refereed]
An Analysis of Factors Affecting the Results of Leaning the Chinese Language
Saeko TAKENAKA
Mejiro journal of humanities 4 229 - 241 1349-5186 2008
On the Translating a Chinese Paper on Disarmament and Arms Control into Japanese
Saeko TAKENAKA
Contrastive studies:Japanese and Chinese 日中対照言語学会 (9) 119 - 132 1344-8951 2007/05
[Refereed]
大学はどこまで学生を教育することができるのか
竹中 佐英子
人と教育 目白大学教育研究所 (4) 92 - 98 1881-6827 2007/04
[Refereed]
An Analysis of Methods of Teaching Chinese Phonetic Alphabets
Saeko TAKENAKA
TUFS Studies in the Language and Culture of China 東京外国語大学中国言語文化研究会 9 (9) 90 - 109 1343-3903 2007/03
[Refereed]
中国語専攻に関する一考察(二)
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (13) 115 - 127 2007/03
[Refereed]
An Analysis of Results of Cognitive Research on Chinese Language
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Psychology 目白大学心理学研究編集委員会 3 (3) 169 - 180 1349-7103 2007/03
[Refereed]
An Analysis of Teaching Writing in Japanese Elementary School and Junior High School
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Literature and Linguistics 目白大学人文学部学術研究委員会 3 (3) 13 - 24 1880-0505 2007/01
[Refereed]
An Analysis of Teaching Chinese Vocabulary to Japanese Students of Chinese Language at the Elementary Stage
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Humanities 目白大学人文学部学術研究委員会 3 (3) 163 - 175 1349-5186 2006/07
[Refereed]
Translating Japanese News into Chinese
Saeko TAKENAKA
Contrastive studies:Japanese and Chinese 日中対照言語学会 (8) 122 - 135 1344-8951 2006/05
[Refereed]
An Analysis on Teaching the Sound of Chinese Characters to Japanese Students(Ⅱ)
Saeko TAKENAKA
TUFS Studies in the Language and Culture of China 東京外国語大学中国言語文化研究会 8 (8) 67 - 84 1343-3903 2006/03
[Refereed]
中国語専攻に関する一考察
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (12) 109 - 116 2006/03
[Refereed]
An Analysis of Modern Chinese Grammar from A Cognitive Linguistic Viewpoint
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Literature and Linguistics 目白大学人文学部学術研究委員会 2 (2) 129 - 137 1880-0505 2006/01
[Refereed]
Error Analysis of Chinese Sentences made by Japanese Students
Saeko TAKENAKA
Mejiro Journal of Humanities 目白大学人文学部学術研究委員会 2 (2) 171 - 182 1349-5186 2005/07
[Refereed]
Translating Chinese News into Japanese
Saeko TAKENAKA
Contrastive studies:Japanese and Chinese 日中対照言語学会 (7) 132 - 147 1344-8951 2005/05
[Refereed]
目白大学人文学部「中国語1・2」の授業に関する一考察
竹中 佐英子
目白大学高等教育研究 目白大学教育研究所 (11) 131 - 140 2005/03
[Refereed]
An Analysis on Teaching the Sound of Chinese Characters to Japanese Students
Saeko TAKENAKA
TUFS Studies in the Language and Culture of China 東京外国語大学中国言語文化研究会 7 (7) 57 - 74 1343-3903 2005/03
[Refereed]
Teaching Chinese Sounds from the Memory Model of View
Saeko TAKENAKA
Mejiro journal of psychology 目白大学心理学研究編集委員会 1 (1) 61 - 72 1349-7103 2005/03
[Refereed]
What L1 Learner's Categorical Perception Suggests about Teaching Chinese Sounds to Japanese
Saeko TAKENAKA
中国語教育 中国語教育学会 (3) 94 - 108 1880-2591 2005/03
[Refereed]
Teaching Kanji to Non-Japanese
Saeko TAKENAKA
Mejiro journal of literature and linguistics 目白大学人文学部学術研究委員会 1 (1) 115 - 125 1880-0505 2005/01
[Refereed]
日本高中“漢文”教学法介紹分析
竹中 佐英子
漢日語言研究文集 (6) 332 - 342 2003/10
[Refereed]
Teaching Chinese as a Foreign Language
Saeko TAKENAKA
中国語教育 中国語教育学会 (1) 41 - 59 2003/03
[Refereed]
Teaching Chinese Hearing and Pronunciation
Saeko TAKENAKA
日本の中国語教育―その現状と課題・2002― 日本中国語学会中国語ソフトアカデミズム検討委員会 167 - 167 2002/03
[Refereed]
Conference Activities & Talks
戦争と謝罪に関する日中対照研究
[Not invited]
竹中佐英子
日中対照言語学会第37回大会 2017/05 Oral presentation 日中対照言語学会
中国語の学習成果を左右する要素の分析(二)
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会1月例会 2011/01 Oral presentation 中国語教育学会
学習者が求める教材の考察
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会第7回全国大会 2009/06 Oral presentation 中国語教育学会
学習者が求める辞書の考察
[Not invited]
竹中 佐英子
日中対照言語学会第21回大会 2009/05 Oral presentation 日中対照言語学会
中国語学研究と中国語教育研究と中国語教育(二)
[Not invited]
竹中 佐英子
日本中国語学会第58回全国大会 2008/10 Oral presentation 日本中国語学会
言語背景と中国語習得・学習規則
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会第6回全国大会 2008/06 Oral presentation 中国語教育学会
中国語の補語の日本語訳について
[Not invited]
竹中 佐英子
日中対照言語学会第17回大会 2007/05 Oral presentation 日中対照言語学会
読解教育の考察
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会第5回全国大会 2007/05 中国語教育学会
中国語学研究と中国語教育研究と中国語教育
[Not invited]
竹中 佐英子
日本中国語学会関東支部拡大例会 2007/03 Oral presentation 日本中国語学会
2005年度版『中国外交』の日本語訳を考える
[Not invited]
竹中 佐英子
日中対照言語学会第15回大会 2006/06 Oral presentation 日中対照言語学会
学習者的個体差異対漢語教学的影響分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会第4回全国大会 2006/03 Oral presentation 中国語教育学会
中国メディアが報じた日本のニュースを分析する
[Not invited]
竹中 佐英子
日中対照言語学会第13回大会 2005/06 Oral presentation 日中対照言語学会
対日漢語詞彙教学法分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会第3回全国大会 2005/03 Oral presentation 中国語教育学会
学生的心理因素対漢語学習的影響分析
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会11月例会 2004/11 Oral presentation 中国語教育学会
対日漢語語音教学法分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会6月例会 2004/06 Oral presentation 中国語教育学会
中文日訳に対するソシュール理論の啓発(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
日中対照言語学会第11回大会 2004/05 Oral presentation 日中対照言語学会
対日漢語漢字読音教学法分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
日本中国語学会第53回全国大会 2003/10 Oral presentation 日本中国語学会
公共外語的漢語教学法分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
中国語教育学会12月例会 2002/12 Oral presentation 中国語教育学会
日本高中漢文教学法介紹分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
第5届国際漢日対比語言学研討会 2002/08 Oral presentation
日本中小学国語写作教学法介紹及分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
第7届国際漢語教学討論会 2002/08 Oral presentation
対外日語的漢字教学-以《基本漢字500》教材為例進分析(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
第4届国際漢日対比言言学研討会 2001/08 Oral presentation
対日漢語語法教学中的若干問題(中国語)
[Not invited]
竹中 佐英子
第32次漢日対比語言学研習会 2001/06 Oral presentation
Other link
researchmap
https://researchmap.jp/g0000211100