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Zhang Tingting

    Department of Marketing Lecturer
Last Updated :2025/09/13

Researcher Information

Degree

  • Ph.D. in Business Administration(2022/03 Kobe University)

Research funding number

  • 80975201

J-Global ID

Research Interests

  • マーケティング   消費者行動   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Commerce

Academic & Professional Experience

  • 2024/04 - Today  Toyo UniversityFaculty of Business Administration Department of Marketing講師
  • 2022/09 - 2024/03  Toyo UniversityFaculty of Business Administration Department of Marketing助教
  • 2022/04 - 2023/03  Kobe University経営学研究科研究員

Education

  • 2019/04 - 2022/03  Kobe University  Graduate School of Business Administration  博士課程後期課程
  • 2017/04 - 2019/03  Kobe University  Graduate School of Business Administration  博士課程前期課程

Association Memberships

  • 日本マーケティング学会   日本消費者行動研究学会   日本商業学会   

Published Papers

  • ネットショップにおける暗示的動きを表す静止画が消費者行動に与える影響
    経営論集 101 51 - 63 2023/11 [Refereed]
  • Impact of Dynamic Formats in Visual and Verbal Messages on Consumer Purchase Intention
    Zhang Tingting
    経営論集 (100) 229 - 242 2023/03 [Refereed]
  • 文字メッセージにおけるビビッド提示形式が消費者 判断に及ぼす影響
    張 婷婷
    六甲台論集 68 (1-2) 1 - 15 2021/09
  • Tingting Zhang
    Japan Marketing Journal Japan Marketing Academy 41 (1) 90 - 97 0389-7265 2021/06 [Refereed][Invited]

Conference Activities & Talks

  • Beyond the Still Image: Exploring the Efficacy of Implied Motion in In-feed Native Advertising  [Not invited]
    Asia-Pacific Marketing Academy Annual Conference  2024/05  Oral presentation
  • オンライン店舗における暗示的動きのある静止画が 消費者行動に与える影響
    日本消費者行動研究学会 第66回消費 者行動研究コンファレンス  2023/05
  • メッセージのヴィヴィッド提示形式が消費者選好に与える影響
    日本商業学会第71回全国研究大会(online)  2021/05
  • Do Not Move Before My Eyes! The Impacts of Vivid Presentation Formats
    Memoir of Research and Presentation Hyogo International House  2021/03
  • Do Not Move Before My Eyes! The Impacts of Vivid Presentations on Consumers' Judgments
    China Marketing International Conference at online conference  2020/06
  • 私の目の前で動かないで!メッセージのヴィヴィッド提示形式が消費者選好に与える影響:購買関与が及ぼす調整効果の解明
    第59回消費者行動研究コンファレンス  2019/10
  • Do Not Move Before My Eyes! The Impacts of Vivid Presentations on Consumers' Judgments
    China Marketing International Conference 2019  2019/09

Awards & Honors

  • 2021/12 碩学社 碩学社賞 優秀賞

Teaching Experience

  • Selected topics of marketing

Other link

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