Researchers Database

Christopher Weaver

    Department of Business Administration Associate Professor
Last Updated :2025/04/19

Researcher Information

URL

Research funding number

  • 50345336

J-Global ID

Research Interests

  • Rasch Measurement   コミュニケーション不安   コミュニケーション意欲   評定尺度   英語学力検査   英語コミュニケーション   ビジネス英語   ラッシュ分析   英語の授業   信頼性   理工系学生   英語   項目難度   ラッシュ測定理論   カットポイントターゲット化   Willingness to Communicate   異文化理解   項目要求度   異文化理解力   カテゴリー   読みやすさ指数   大学入試   最適化   対話者   評価尺度   感度   項目ターゲット化   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Foreign language education

Academic & Professional Experience

  • 2011  Toyo UniversityFaculty of Business Administration准教授

Education

  •        - 2010  Temple University Japan  College of Education  Doctorate

Published Papers

  • Robert (Jay) Veenstra; Christopher Weaver
    System Elsevier BV 110 102889 - 102889 0346-251X 2022/11
  • Christopher Weaver
    JALT Journal Japan Association for Language Teaching 38 (1) 5 - 25 0287-2420 2016 [Refereed]
  • Incorporating a formative assessment cycle into task-based language teaching in a university setting in Japan.
    Christopher Weaver
    Task-Based Language Teaching: Issues, Research, and Practice. 287 - 312 2012 [Refereed]
  • Evaluating and customizing a commercially produced EFL placement examination
    クリストファー ウィーバー
    JALT2007 conference proceedings 1033 - 1044 2008/11
  • The variability of foreign language anxiety over time
    クリストファー ウィーバー
    JALT2007 conference proceedings 272 - 282 2008/11
  • Comparing placement decisions based on raw test scores and Rasch ability scores
    クリストファー ウィーバー
    The Language Teacher 32 (6) 3 - 8 2008/06
  • Weaver Christopher
    Jissen Women's University FLC journal Jissen Women's University 3 49 - 61 2008/03
  • Tracking and targeting: Investigating item performance on the English section of a university entrance examination over a four year period
    クリストファー ウィーバー
    JALT Journal 30 (1) 105 - 128 2008/01
  • A Rasch-based evaluation of the presence of item bias in a placement examination designed for an EFL reading program
    クリストファー ウィーバー
    Pan-SIG 2007 Conference Proceedings 84 - 96 2007/07
  • 受験者の英語コミュニケーション能力識別のための評価尺度について「分析例」―ラッシュ・モデルが期待する評価尺度のパフォーマンス―
    クリストファー ウィーバー
    大学入試研究ジャーナル 17 135 - 142 2007/05
  • 英語のリーディング・スキルに関するアンケート調査結果の解析 ―教員と学生による英文サンプル評価―
    クリストファー ウィーバー
    Tokyo University of Agriculture and Technology Journal of Higher Education 13 - 26 2007/03
  • Willingness to communicate: A mediating factor in the interaction between learners and tasks.
    Christopher Weaver
    Tasks in action: Task-based language education from a classroom-based perspective. 153 - 187 2007 [Refereed]
  • Using genre analysis to unlock the language learning potential of infomercials
    クリストファー ウィーバー
    On JALT2005: Sharing our stories 686 - 693 2006/10
  • Successful student infomercials start with a genre analysis
    クリストファー ウィーバー
    The Language Teacher 30 (10) 19  2006/10
  • Evaluating the use of rating scales in a high-stakes Japanese university entrance examination
    クリストファー ウィーバー
    Spaan Fellow Working Papers in Second or Foreign Language Assessment 6 57 - 79 2006/06
  • 受験者の英語コミュニケーション能力の多面的評価に向けて:分析
    クリストファー ウィーバー
    大学入試研究ジャーナル 16 125 - 132 2006/05
  • How university entrance examination scores can inform more than just admission decisions
    クリストファー ウィーバー
    Pan-SIG 2005 Conference Proceedings 114 - 121 2006/04
  • 受験者の英語コミュニケーション能力識別のための評価尺度について―ラッシュ・モデルが期待する評価尺度のパフォーマンス―
    クリストファー ウィーバー
    全国大学入学者選抜研究連絡協議会予稿集 第1回大会 153 - 158 2006/03
  • Mass media on the Internet: A portal for global understanding
    クリストファー ウィーバー
    JALTCALL 2005 Conference Proceedings: Glocalization through CALL: Bringing people together 88 - 92 2006/03
  • Factors underlying learners' perceived ability to give directions in their L2
    クリストファー ウィーバー
    JALT 2004 Conference Proceedings 174 - 184 2005/11
  • 受験者の英語コミュニケーション能力の多面的評価に向けて
    クリストファー ウィーバー
    国立大学入学者選抜研究連絡協議会予稿集 第26回大会 139 - 145 2005/10
  • 個別学力検査(英語)のラッシュ分析
    クリストファー ウィーバー
    大学入試研究ジャーナル 15 147 - 153 2005/09
  • Assessing oral communicative competence in a university entrance examination
    クリストファー ウィーバー
    The Language Teacher 29 (1) 3 - 9 2005/01
  • Christopher Weaver
    Journal of Applied Measurement 6 (4) 396 - 415 1529-7713 2005
  • Using the Rasch model to develop a measure of second language learners’ willingness to communicate within a language classroom.
    Christopher Weaver
    Journal of Applied Measurement 6 (4) 386 - 415 2005 [Refereed]
  • Going to press: Some considerations when putting your textbook into print
    クリストファー ウィーバー
    Between the Keys 10 (2) 4 - 8 2002/02
  • Wearing Ideology? [Review of the book Wearing Ideology: State, Schooling, and Self-Presentation in Japan]
    クリストファー ウィーバー
    The Language Teacher 25 (10) 59 - 60 2001/10
  • The character and effect of peer advice on subsequent oral production
    クリストファー ウィーバー
    Daito Bunka University Language Education Research 18 1 - 22 2000/11
  • Designing questionnaires to maximize conditions for language learning
    クリストファー ウィーバー
    Between the Keys 7 (6) 1 - 6 2000/06
  • Do you want to see something captivating: Designing proactive focus on form tasks
    クリストファー ウィーバー
    Between the Keys 7 (5) 1 - 7 2000/05
  • Stressing the NBA
    クリストファー ウィーバー
    Proceedings of the 1999 JALT International Conference 193 - 195 2000/05
  • Information transfer diagrams
    クリストファー ウィーバー
    Between the Keys 7 (4) 3 - 6 2000/04
  • Putting some bounce into students’ English: Teaching students the communicative function of word and sentence stress
    クリストファー ウィーバー
    Temple University Japan Studies in Applied Linguistics 49 - 54 1999/11

Books etc

  • Data Description Second Edition
    Weaver, C; Goto, N (Joint work)Harimasyoin 2022/04
  • Call to Action Second Edition
    Weaver, C; Goto, N (Joint work)Harimasyoin 2021/04
  • Key Questions Second Edition
    Weaver, C; Goto, N (Joint work)Harimasyoin 2021/04
  • The Start-Up Reade Third Edition
    Weaver, C; MacKenzie, A; Sato, Y; Goto, N (Joint work)Harimasyoin 2021/04
  • The Natural Approach
    Weaver, C (Single work)The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching 2018
  • Willingness to communicate: A mediating factor in the interaction between learners and tasks
    Weaver, C (Single work)Tasks in action: Task-based language education from a classroom-based perspective 2007/11

Conference Activities & Talks

  • Applying Rasch analysis to a test of pragmatic knowledge  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Temple University Applied Linguistics Colloquium  2003/02
  • Advice sequences  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Association Internationale de Linguistique Applique (AILA) conference  2002/12
  • Fostering international exchange in EFL classrooms  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Japan Association of Language Teachers (JALT) conference  2002/11
  • Contextual and cultural influences on learners working in groups  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Knowledge and Discourse Conference  2002/06
  • Pre-task planning: Does practice make perfect?  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Association of American Applied Linguistics (AAAL) conference  2002/04
  • Media literacy and the Internet  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Information Technology and Universities in Asia (ITUA) conference  2002/04
  • Words in motion with information transfer diagrams  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Temple University Applied Linguistics Colloquium  2002/02
  • How different classroom tasks influence grammar learning  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Japan Association of Language Teachers (JALT) conference  2001/11
  • The effects of planning time on accuracy  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Pacific Second Language Research Forum (PacSLRF)  2001/10
  • The character and effect of peer feedback on English oral production  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Temple University Applied Linguistics Colloquium  1999/11
  • Stressing the NBA  [Not invited]
    クリストファー ウィーバー
    Japan Association of Language Teachers (JALT) conference  1999/10

MISC

Awards & Honors

  • 2005 English Language Institute at University of Michigan. Spaan Fellowship for Studies in Second or Foreign Language Assessment
     
    受賞者: Christopher Weaver

Research Grants & Projects

  • 日本人大学生と外国人留学生の就職面接におけるイメージマネージメント(IM)について
    井上円了記念研究助成金(研究の助成)
    Date (from‐to) : 2013 -2013 
    Author : クリストファー ウィーバー
  • Japanese Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2009/04 -2011/03 
    Author : Christopher Weaver
     
    This research project found that short videos hosted on a password protected website was an effective way of increasing Japanese business students level of international posture. The students' level of interest in studying about different countries remained consistently high throughout the entire seminar course of 15 weeks. However, students did report a higher level of interest in North American and European countries compared to other Asian countries. In terms of level of willingness to communicate, this research project found that female business students had a significantly higher level of willingness compared to male students. In addition, students belonging to the department of marketing had a significantly higher level of willingness compared to students from the department of business administration and the department of finance. Finally, this research project found that students' actual use of English in a poster session related to their level of willingness. Students with higher level of willingness were more likely to ask questions to the poster presentators. Moreover, high willingness students received more positive feedback from the poster presenters, which in turn led to longer conversations in English between the business students and the poster presenters.
  • 英語コミュニケーション意欲と異文化理解力ある経営学専攻学生育成のための実践的研究
    科学研究費 基盤研究(B)(一般)
    Date (from‐to) : 2009 -2011 
    Author : Chris Weaver
  • Japanese Society for the Promotion of Science:Grants-in-Aid for Scientific Research
    Date (from‐to) : 2007/04 -2008/03 
    Author : Christopher Weaver
     
    英語の「コミュニケーション意欲」(WTC)に関するモデルを対人関係の観点から解釈し、説明するという新しい創造コミュニケーションにおける対話者の重要性
  • 学術的な場における理工系学生の英語コミュニケーション意欲を高めるための実践的研究
    科学研究費 基盤研究(B)(一般)
    Date (from‐to) : 2007 -2008 
    Author : Chris Weaver
  • 大学入学試験における英語個別学力検査の評価尺度の最適化に関する研究
    科学研究費 基盤研究(C)(一般)
    Date (from‐to) : 2005 -2006 
    Author : Chris Weaver
  • 2005 Spaan Fellowship for Studies in Second or Foreign Language Assessment
    English Language Institute at University of Michigan
    Date (from‐to) : 2005 -2005 
    Author : クリストファー ウィーバー
  • コンピュータ適応型英語プレイスメント・テスト試作のためのパイロット・スタディ
    東京農工大学
    Date (from‐to) : 2005 -2005