日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
ジョーンズ マーク
(ジョーンズ マーク)
国際学部グローバル・イノベーション学科 講師
研究者情報
学位
科研費研究者番号
ORCID ID
J-Global ID
研究キーワード
研究分野
学歴
所属学協会
論文
書籍等出版物
講演・口頭発表等
委員歴
担当経験のある科目
メディア報道
学術貢献活動
Last Updated :2025/06/06
研究者情報
学位
映画とメディア学士(2001年06月 イギリス、サンダーランド大学)
修士(2017年12月 イギリス、ポーツマス大学)
人文学社会科学研究修士(2020年12月 イギリス、ポーツマス大学)
科研費研究者番号
50906302
ORCID ID
https://orcid.org/0000-0002-2004-1809
J-Global ID
202101019631781647
研究キーワード
講師所信 タスクベースド言語教育、 リスニング
研究分野
人文・社会 / 言語学 / リスニング 音韻学 タスクベースド言語教育、ADHD
学歴
2018年09月 - 2020年12月 ポーツマス大学 人文学社会科学学部 人文学社会科学研究修士
2015年09月 - 2017年12月 ポーツマス大学 言語学と地域学部 応用言語とTESOL修士
所属学協会
大学英語教育会 Japan Association for Language Teaching
研究活動情報
論文
Language teachers with ADHD: self-efficacy and framings
Marc Jones; Gretchen Clark
Fremdsprachen Lehren und Lernen 2024年12月
Multiliteracies for Student Presentations
Marc Jones
JALT Postconference Publication 2023 1 229 - 234 2024年08月
[査読有り]
Choosing Statistical Analyses for Small Samples
Marc Jones
JAAL in JACET Proceedings 6 28 - 32 2024年03月
[査読有り]
The linguistic landscape of restaurant menus
Ibuki Kasamura; Jiaxin Liu; Tomoya Nishimura; Marc Jones
Journal of Regional Development Studies 27 189 - 199 2024年03月
ダウンロード
Exploring Duoethnography in ELT Research Ecosystems: Accessibility, Misuse, and Further Horizons
Robert J. Lowe; Marc Jones
International Review of Qualitative Research 2024年01月
“What About Teachers?”: A Duoethnographic Exploration of ADHD in ELT
Marc Jones; Matthew Noble
Explorations in Teacher Development 29 1 34 - 45 2023年04月
[査読有り]
ダウンロード
Reflecting Dialogically on Listening Pedagogy: A duoethnography
Jones, M., & Bruzzano, C.
The Language Scholar 11 7 - 25 2023年02月
[査読有り]
ダウンロード
Communicating Information for Decision Making: Reflections on a Leadership Communication Course
Marc Jones
Leaderful Classroom Pedagogy Through an Interdisciplinary Lens 2023年
Accent Difference Makes No Difference to Phoneme Acquisition
Marc Jones; Carolyn Blume
Teaching English as a Second or Foreign Language Journal--TESL-EJ 26 3 1 - 22 2022年11月
[査読有り]
Problems Teaching Listening Online
Marc Jones
The Language Scholar 9 74 - 83 2021年07月
[査読有り]
ダウンロード
Duoethnography of Two EFL Teachers Developing Their Own Classroom Teaching Materials
Marc Jones; Jon Steven
The Language Scholar 8 7 - 20 2020年12月
[査読有り]
English Language Teachers’ Stated Beliefs and Practices Regarding Task-Based Language Teaching and Listening
Marc Jones
Konin Language Studies 2020年12月
Exploring Difficulties Faced in Teaching Elective English Listening Courses at Japanese Universities.
Marc Jones
Listening Education Online Journal 2020年10月
Creating a Small Corpus to Inform Materials Design in an Ongoing English for Specialist Purposes (ESP) Course for Orthodontic Practitioners
Jones, Marc
英語英文学研究 26 1 - 12 2020年09月
[査読有り]
ダウンロード
Investigating English Language Teachers’ Beliefs and Stated Practices Regarding Bottom-up Processing Instruction for Listening in L2 English
Marc Jones
Journal of Second Language Teaching & Research 2020年04月
The interaction of training and observation in one teacher’s development
Jones, Marc
Teacher Narratives from the Eikaiwa Classroom: Moving Beyond “McEnglish” 2020年
Creating a small corpus to inform materials design in an ongoing English for Specialist Purposes (ESP) course for Orthodontists and Orthodontic Assistants
Marc Jones
2018年10月
TBLT in Japan
Marc Jones
ETAS Journal 27 - 28 2018年07月
Gathering the Evidence.
Marc Jones
TESOL Greece Newsletter. 21 - 22 2017年07月
Teachers’ Beliefs and Practices Regarding Listening and Pronunciation in EFL
Marc Jones
Explorations in Teacher Development 11 - 17 2016年
書籍
Communicating Information for Decision Making: Reflections on a Leadership Communication Course
Marc Jones (担当:範囲:Author)Springer Nature 2023年11月 ISBN: 9789819966547
Teacher narratives from the eikaiwa classroom : moving beyond "McEnglish"
Hooper, Daniel; Hashimoto, Natasha; Kubota, Ryuko Candlin & Mynard ePublishing 2020年 ISBN: 9798607647148 204 p.
講演・口頭発表等
Using Duoethnography to Foster Critical Multiliteracies
ジョーンズ マーク
50th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2024年11月
ダウンロード
How does listening input modality affect vowel acquisition and listening comprehension?
Marc Jones
Foreign Language Listening Comprehension (LiCo), Münster University 2024年03月 口頭発表(一般)
Multiliteracies for student presentations
[通常講演]
Marc Jones
JALT National Conference 2023年11月 口頭発表(一般)
ダウンロード
Does seeing vowels increase the probability of acquisition?
[通常講演]
Marc Jones; Carolyn Blume
J-SLA International Conference 2023年10月 ポスター発表
ダウンロード
Listening and CALL: a critical review.
[通常講演]
Marc Jones
JALT Listening SIG Conference 2023年07月 口頭発表(一般)
Using duoethnography to develop academic skills.
[通常講演]
Marc Jones
JACET 4th Joint Seminar. 2023年03月 口頭発表(一般)
Listening to Global Englishes: Problems in practice.
[通常講演]
Marc Jones
JALT Listening Conference 2022年09月 口頭発表(一般)
Teaching Listening from the Bottom Up and Top Down.
[招待講演]
Marc Jones
Yokohama JALT 2022年07月 口頭発表(招待・特別)
“What about teachers?”: a duoethnographic exploration of ADHD in TEFL.
[通常講演]
Marc Jones; Matthew Noble
Mental Health in Foreign Language Education, Maximilian Ludwig University. 2021年11月 口頭発表(一般) Online Maximilian Ludwig University
Teaching listening online: Challenges and affordances.
[通常講演]
Marc Jones
JALT National Conference 2021年11月 口頭発表(一般)
委員歴
2022年04月 - 現在 全国語学教育学会 リスニングSIG委員会
担当経験のある科目
英語
東洋大学
メディア報道
#120 - The Listening Conference 2022
報道 :
2022年10月
執筆者 :
本人以外
発行元・放送局 :
Lost in Citations podcast
https://lostinthecitations.podbean.com/e/120/ その他
Episode 27: Chiara Bruzzano & Marc Jones
報道 :
2020年08月02日
発行元・放送局 :
Learn Your English Network
番組・新聞雑誌 :
Teacher Talking Time Podcast
https://teachertalkingtime.podbean.com/e/episode27-listening-in-elt/ インターネットメディア
学術貢献活動
The Listening Post - Editor in chief
期間 :
2022年09月01日 - 現在
役割 :
監修
種別 :
学術調査
主催者・責任者 :
JALT Listening SIG
TESL-EJ
期間 :
2021年06月01日 - 現在
役割 :
査読
種別 :
査読等
主催者・責任者 :
TESL EJ
TESL-EJ Co-editor
役割 :
審査・評価
種別 :
査読等
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/marcjones