詳細検索はこちら
※苗字と名前の間にスペースをあけ、入力してください

マイケル シュルマンマイケル シュルマン

所属・担当
生体医工学科
人間科学総合研究所
職名准教授
メールアドレス
ホームページURL
生年月日
Last Updated :2017/11/11

研究者基本情報

学位

  • TESOL

所属学協会

  • JACET
  • LITERACY VOLUNTEERS OF AMERICA
  • SOUNDINGS ENGLISH LITERARY ASSOCIATION

研究活動情報

論文

  • Writing News: EFL Students Construct a "News Article Paragraph", The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (19) 45 - 61,   2017年03月
  • 理工学部学生の為の英語教育―キャリア教育志向型のカリキュラム・デザイン, SCHULMAN MICHAEL, 東洋大学人間科学総合研究所紀要, (18) 65 - 78,   2016年03月
  • Only the News that Fits: Breaking Down News Article Leads into Manageable Parts for EFL Students, SCHULMAN MICHAEL, The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (17) 91 - 106,   2015年03月
  • I'm shy: Including Quieter Students in University EFL Speaking Classes, シュルマン マイケル, The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (15) 161 - 170,   2013年03月27日
  • Preventing Bullying in the University Foreign Language Classroom, シュルマン マイケル, The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (14) 1 - 12,   2012年03月
  • EFL Information Gap Activities for Architecture Majors, シュルマン マイケル, The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (10) 11 - 20,   2009年03月
  • Mr. Meow, Robot: Dialogues for Students of English, シュルマン マイケル, The Bulletin of the Institute of Human Sciences, Toyo University, (3) 111 - 123,   2005年03月
  • Jazz Chants for the Japanese University EFL Student, シュルマン マイケル, The Journal of Language and Culture, 4, 117 - 128,   2004年03月
  • Getting Emotional: Five Lesson Plans, シュルマン マイケル, The Journal of Language and Culture, 3, 199 - 212,   2003年03月
  • Getting Emotional:Five Lesson Plans, (3) 199 - 212,   2003年
  • A Productive, Enjoyable Atmosphere in the Japanese University EFL Classroom, シュルマン マイケル, The Journal of Language and Culture, 2, 211 - 223,   2002年03月
  • A Productive, Enjoyable Atmosphece in the Japanese University EFL Classroom, (2) 211 - 223,   2002年
  • Teaching Vocabulary in Context, シュルマン マイケル, Teaching Vocabulary in Context, 1, 317 - 325,   2001年03月
  • The Theory of Multiple Intelligences and Teaching English to the Japanese University Student, シュルマン マイケル, Studies in Liberal Arts, 35, 45 - 54,   1999年03月

書籍等出版物

  • Key English for Science: Writing Skills Level 2
    シュルマン マイケル、吉田 宏予
    共著Macmillan Language House  2014年01月
  • Key English for Science: Writing Skills Level 1
    シュルマン マイケル、吉田 宏予
    共著  2014年01月
  • Reflections: Talking about Things That Matter
    シュルマン マイケル、吉田 宏予 岩本 典子
    株式会社 南雲堂  2011年01月21日

講演・口頭発表等

  • Influence of Global Career Education on EFL Student Motivation , SCHULMAN MICHAEL with YOSHIDA Hiroyo and IWAMOTO Noriko, JACET KANTO 8th ANNUAL CONVENTION PROGRAM,   2014年06月29日

受賞

  •   1985年, PLACED WITH DISTINCTION, JOHNS HOPKINS UNIVERSITY TALENT SEARCH

競争的資金

  • キャリア教育を導入した英語授業の実施とその効果の実証研究, 文部科学省, 科学研究費補助金(基盤研究(C)), 岩本 典子
  • 理工学部英語カリキュラムにおける学生の英語習熟度とモチベーションの調査, 井上円了記念研究助成金(研究の助成), 岩本 典子