詳細検索はこちら
※苗字と名前の間にスペースをあけ、入力してください

クリストファー ウィーバークリストファー ウィーバー

所属・担当
経営学科
職名准教授
メールアドレス
ホームページURLhttp://kaken.nii.ac.jp/d/r/50345336.ja.html
生年月日
Last Updated :2017/11/22

研究者基本情報

学位

  • 博士(教育学)-Curriculum,Instruction and Technology in Education

経歴

  •   2011年, 東洋大学, 経営学部, 准教授

研究活動情報

研究分野

  • 言語学, 外国語教育

研究キーワード

    コミュニケーション不安, コミュニケーション意欲, 評定尺度, 英語学力検査, 英語コミュニケーション, ビジネス英語, ラッシュ分析, 英語の授業, 信頼性, 理工系学生, 英語, 項目難度, ラッシュ測定理論, カットポイントターゲット化, WTC, 異文化理解, 項目要求度, 異文化理解力, カテゴリー, 読みやすさ指数, 大学入試, 最適化, 対話者, 評価尺度, 感度, 項目ターゲット化

論文

  • The TOEIC® IP test as a placement test: Its potential formative value, クリストファー ウィーバー, JALT Journal, 38, (1) 5 - 25,   2016年
  • Evaluating and customizing a commercially produced EFL placement examination, クリストファー ウィーバー, JALT2007 conference proceedings, 1033 - 1044,   2008年11月01日
  • The variability of foreign language anxiety over time, クリストファー ウィーバー, JALT2007 conference proceedings, 272 - 282,   2008年11月01日
  • Comparing placement decisions based on raw test scores and Rasch ability scores, クリストファー ウィーバー, The Language Teacher, 32, (6) 3 - 8,   2008年06月01日
  • Defining and tracking student performance on an EFL placement examination over a three-year period, クリストファー ウィーバー, Jissen Women’s University FLC Journal, 3, 49 - 61,   2008年03月01日
  • Tracking and targeting: Investigating item performance on the English section of a university entrance examination over a four year period, クリストファー ウィーバー, JALT Journal, 30, (1) 105 - 128,   2008年01月01日
  • A Rasch-based evaluation of the presence of item bias in a placement examination designed for an EFL reading program, クリストファー ウィーバー, Pan-SIG 2007 Conference Proceedings, 84 - 96,   2007年07月01日
  • 受験者の英語コミュニケーション能力識別のための評価尺度について「分析例」―ラッシュ・モデルが期待する評価尺度のパフォーマンス―, クリストファー ウィーバー, 大学入試研究ジャーナル, 17, 135 - 142,   2007年05月01日
  • 英語のリーディング・スキルに関するアンケート調査結果の解析 ―教員と学生による英文サンプル評価―, クリストファー ウィーバー, Tokyo University of Agriculture and Technology Journal of Higher Education, 13 - 26,   2007年03月01日
  • Using genre analysis to unlock the language learning potential of infomercials, クリストファー ウィーバー, On JALT2005: Sharing our stories, 686 - 693,   2006年10月01日
  • Successful student infomercials start with a genre analysis, クリストファー ウィーバー, The Language Teacher, 30, (10) ,   2006年10月01日
  • Evaluating the use of rating scales in a high-stakes Japanese university entrance examination, クリストファー ウィーバー, Spaan Fellow Working Papers in Second or Foreign Language Assessment, 6, 57 - 79,   2006年06月01日
  • 受験者の英語コミュニケーション能力の多面的評価に向けて:分析, クリストファー ウィーバー, 大学入試研究ジャーナル, 16, 125 - 132,   2006年05月01日
  • How university entrance examination scores can inform more than just admission decisions, クリストファー ウィーバー, Pan-SIG 2005 Conference Proceedings, 114 - 121,   2006年04月01日
  • 受験者の英語コミュニケーション能力識別のための評価尺度について―ラッシュ・モデルが期待する評価尺度のパフォーマンス―, クリストファー ウィーバー, 全国大学入学者選抜研究連絡協議会予稿集 第1回大会, 153 - 158,   2006年03月01日
  • Mass media on the Internet: A portal for global understanding, クリストファー ウィーバー, JALTCALL 2005 Conference Proceedings: Glocalization through CALL: Bringing people together, 88 - 92,   2006年03月01日
  • Factors underlying learners' perceived ability to give directions in their L2, クリストファー ウィーバー, JALT 2004 Conference Proceedings, 174 - 184,   2005年11月01日
  • Using the Rasch model to develop a measure of second language learners’ willingness to communicate within a language classroom, クリストファー ウィーバー, Journal of Applied Measurement, 6, (4) 396 - 415,   2005年11月01日
  • 受験者の英語コミュニケーション能力の多面的評価に向けて, クリストファー ウィーバー, 国立大学入学者選抜研究連絡協議会予稿集 第26回大会, 139 - 145,   2005年10月01日
  • 個別学力検査(英語)のラッシュ分析, クリストファー ウィーバー, 大学入試研究ジャーナル, 15, 147 - 153,   2005年09月01日
  • Assessing oral communicative competence in a university entrance examination, クリストファー ウィーバー, The Language Teacher, 29, (1) 3 - 9,   2005年01月01日
  • Going to press: Some considerations when putting your textbook into print, クリストファー ウィーバー, Between the Keys, 10, (2) 4 - 8,   2002年02月01日
  • Wearing Ideology? [Review of the book Wearing Ideology: State, Schooling, and Self-Presentation in Japan], クリストファー ウィーバー, The Language Teacher, 25, (10) 59 - 60,   2001年10月01日
  • The character and effect of peer advice on subsequent oral production, クリストファー ウィーバー, Daito Bunka University Language Education Research, 18, 1 - 22,   2000年11月01日
  • Designing questionnaires to maximize conditions for language learning, クリストファー ウィーバー, Between the Keys, 7, (6) 1 - 6,   2000年06月01日
  • Do you want to see something captivating: Designing proactive focus on form tasks, クリストファー ウィーバー, Between the Keys, 7, (5) 1 - 7,   2000年05月01日
  • Stressing the NBA, クリストファー ウィーバー, Proceedings of the 1999 JALT International Conference, 193 - 195,   2000年05月01日
  • Information transfer diagrams, クリストファー ウィーバー, Between the Keys, 7, (4) 3 - 6,   2000年04月01日
  • Putting some bounce into students’ English: Teaching students the communicative function of word and sentence stress, クリストファー ウィーバー, Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 49 - 54,   1999年11月01日

書籍等出版物

  • Willingness to communicate: A mediating factor in the interaction between learners and tasks
    クリストファー ウィーバー
    Tasks in action: Task-based language education from a classroom-based perspective  2007年11月01日

講演・口頭発表等

  • Applying Rasch analysis to a test of pragmatic knowledge, クリストファー ウィーバー, Temple University Applied Linguistics Colloquium,   2003年02月10日
  • Advice sequences, クリストファー ウィーバー, Association Internationale de Linguistique Applique (AILA) conference,   2002年12月18日
  • Fostering international exchange in EFL classrooms, クリストファー ウィーバー, Japan Association of Language Teachers (JALT) conference,   2002年11月23日
  • Contextual and cultural influences on learners working in groups, クリストファー ウィーバー, Knowledge and Discourse Conference,   2002年06月01日
  • Pre-task planning: Does practice make perfect?, クリストファー ウィーバー, Association of American Applied Linguistics (AAAL) conference,   2002年04月09日
  • Media literacy and the Internet, クリストファー ウィーバー, Information Technology and Universities in Asia (ITUA) conference,   2002年04月04日
  • Words in motion with information transfer diagrams, クリストファー ウィーバー, Temple University Applied Linguistics Colloquium,   2002年02月17日
  • How different classroom tasks influence grammar learning, クリストファー ウィーバー, Japan Association of Language Teachers (JALT) conference,   2001年11月23日
  • The effects of planning time on accuracy, クリストファー ウィーバー, Pacific Second Language Research Forum (PacSLRF),   2001年10月05日
  • The character and effect of peer feedback on English oral production, クリストファー ウィーバー, Temple University Applied Linguistics Colloquium,   1999年11月06日
  • Stressing the NBA, クリストファー ウィーバー, Japan Association of Language Teachers (JALT) conference,   1999年10月10日

競争的資金

  • 英語コミュニケーション意欲と異文化理解力ある経営学専攻学生育成のための実践的研究
  • 学術的な場における理工系学生の英語コミュニケーション意欲を高めるための実践的研究, クリストファー ウィーバー
  • 日本人大学生と外国人留学生の就職面接におけるイメージマネージメント(IM)について, 井上円了記念研究助成金(研究の助成), クリストファー ウィーバー
  • 大学入学試験における英語個別学力検査の評価尺度の最適化に関する研究, 科学研究費 基盤研究(C)(一般), Chris Weaver
  • 学術的な場における理工系学生の英語コミュニケーション意欲を高めるための実践的研究, 科学研究費 基盤研究(B)(一般), Chris Weaver
  • 英語コミュニケーション意欲と異文化理解力ある経営学専攻学生育成のための実践的研究, 科学研究費 基盤研究(B)(一般), Chris Weaver
  • コンピュータ適応型英語プレイスメント・テスト試作のためのパイロット・スタディ, 東京農工大学
  • 2005 Spaan Fellowship for Studies in Second or Foreign Language Assessment, English Language Institute at University of Michigan, クリストファー ウィーバー