Analysis of Customer Characteristics for Customer Segmentation Classified by Share of Wallet: A Case Study of a Japanese Food Manufacturing Company [通常講演]
Oku, Y; Komura, A; H. Hirai
12th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) 2022年03月 口頭発表(一般)
Building the Model for Detecting Different Types of Accounting Fraud in Japanese Companies [通常講演]
Sato, N; Komura, A; H. Hirai
12th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) 2022年03月 口頭発表(一般)
ライフサイクルステージ別のCCCを改善することによる効果の違い [通常講演]
譚西子; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営システム学会全国研究発表大会 2021年11月 口頭発表(一般)
Share of Walletを用いた顧客属性の分析 [通常講演]
奧優里菜; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会 2021年秋季大会 2021年11月 口頭発表(一般)
楽天トラベルにおける口コミのトピックが総合顧客満足度に与える影響 [通常講演]
荒木匠平; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会 2021年秋季大会 2021年11月 口頭発表(一般)
顧客ロイヤルティが顧客別限界利益の持続性に与える影響 [通常講演]
小村亜唯子
国際戦略経営研究学会2021年度年次大会 2021年09月 口頭発表(一般)
予算目標の困難度,達成志向的ワークモチベーション,予算業績に関する定量的研究 [通常講演]
小村亜唯子; 伊藤大真; 平井裕久
日本管理会計学会2021年度第1回関西・中部部会 2021年05月 口頭発表(一般)
CCCと短期運転資金管理 [通常講演]
譚西子; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営システム学会全国研究発表大会 2021年05月 口頭発表(一般)
機械学習による不正会計の検知 [通常講演]
佐藤夏輝; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営システム学会全国研究発表大会 2021年05月 口頭発表(一般)
旅行情報サイトにおける口コミのトピックがランキングに与える影響 [通常講演]
荒木匠平; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会春季大会 2021年05月 口頭発表(一般)
食品製造会社における固定収益会計の差異分析の適用事例研究 [通常講演]
奧優里菜; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会春季大会 2021年05月 口頭発表(一般)
ロジスティック回帰による目的別不正会計の検知 [通常講演]
佐藤夏輝; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会春季大会 2021年05月 口頭発表(一般)
日本企業のCCCにみる短期運転資金管理 [通常講演]
譚西子; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会春季大会 2021年05月 口頭発表(一般)
Building a Model for Detecting Accounting Fraud in Tokyo Stock Exchange Listed Companies Using Machine Learning Method [通常講演]
Sato, N; Komura, A; H., Hirai
11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) 2021年03月 口頭発表(一般)
Relationship between the Power Law Distribution of the Number of TV Viewer's Contact with Commercials and Advertising Expenditure [通常講演]
Ueda, K; Komura, A; H., Hirai
11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) 2021年03月 口頭発表(一般)
情報サイトにおけるランキングと口コミ文章に関する研究 [通常講演]
荒木匠平; 小村亜唯子; 平井裕久
日本経営工学会2020年秋季大会 2020年10月 口頭発表(一般)
わが国企業の売上高の安定性・利益の安定性の言及割合-有価証券報告書を分析対象として- [通常講演]
小村亜唯子
国際戦略経営研究学会2020年年次大会 2020年10月 口頭発表(一般)
顧客ポートフォリオ分析における費用配賦と営業利益安定性 [通常講演]
小村 亜唯子
国際戦略経営研究学会第12回年次大会・研究発表大会 2019年10月 口頭発表(一般)
Customer Relationship Dynamics using Hidden Markov Model [通常講演]
Viviani, J-L; A. Komura
国際戦略経営研究学会第12回年次大会・研究発表大会 2019年10月 口頭発表(一般)
The Measurement of Share of Wallet in the Questionnaire Survey: The Case of Japanese Hotel Company [通常講演]
山脇 香織; 小村 亜唯子; 三谷 華代; 深谷 友里
8th International Conference on Engineering Business Management(ICEBM 2019) 2019年08月 口頭発表(一般)
共創を加速するアーキテクチャー [通常講演]
PMI日本支部アジャイルPM研究会; 明治大学鈴木研一研究室
PMI日本フォーラム2019 2019年07月 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
The Impact of Corporate Social Responsibility Perception on Financial Performance: A Case of Japanese Hotel Chain [通常講演]
Hosoda, M; K. Mitani; Y. Hiasa; A. Komura; K. Yamawaki
8th Annual Australasian Business Ethics Network Conference 2018 2018年12月 口頭発表(一般)
顧客ポートフォリオによる限界利益安定性管理 [通常講演]
小村 亜唯子
国際戦略経営研究学会第11回年次大会・研究発表大会 2018年09月 口頭発表(一般)
The Effect of Fixed Revenue Accounting on Departmental Communication [通常講演]
Hanai, H; A. Komura
4th ICRQE & 7th ICEBM International conference on robust quality engineering and engineering business management 2018年08月 口頭発表(一般)
固定収益会計と固定客の限界利益安定性 [通常講演]
小村 亜唯子
国際戦略経営研究学会戦略財務会計研究会 2018年04月 口頭発表(一般)
不確実性下の予算管理における目標設定とモチベーション [通常講演]
小村 亜唯子
日本原価計算研究学会第43回全国大会 2017年09月 口頭発表(一般)
ホテル業における稼働の不確実性を考慮した予算達成確率の算出 [通常講演]
小村亜唯子; 山脇香織; 三谷華代; 鈴木研一
日本管理会計学会2017年度全国大会 2017年08月 口頭発表(一般)
Applying Cost-Volume-Profit Analysis under Conditions of Uncertainty for a Japanese Hotel Chain [通常講演]
Komura, A; H. Hanai
6th International Conference on Engineering Business Management (ICEBM 2017) 2017年08月 口頭発表(一般)
顧客別限界利益の安定性の測定と管理-国内ホテルチェーンにおけるケース研究- [招待講演]
小村亜唯子; 山脇香織
日本組織会計学会第1回全国大会 2017年06月 口頭発表(基調)
顧客のCSRの認知が財務業績に及ぼす影響 [通常講演]
細田雅洋; 小村亜唯子; 三谷華代; 山脇香織
日本管理会計学会2016年次全国大会 2016年09月 口頭発表(一般)
費用構成が利益変動に与える影響-国内ホテル業における事例研究- [通常講演]
小村 亜唯子; 鈴木 研一
日本管理会計学会2016年次全国大会 2016年09月 口頭発表(一般)
Definitions of Fixed Customers and Financial Benefits in Two Japanese Service Companies [通常講演]
Komura, A; M. Hosoda
International Conference on Engineering and Business Management 2016 2016年08月 口頭発表(一般)
Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction, Loyalty and Financial Performance: A case of a Japanese Hotel Company [通常講演]
Hosoda, M; A. Komura; K. Mitani; K. Yamawaki; K. Suzuki
23rd Australian Association for Professional & Applied Ethics (AAPAE) Annual Conference 2016年06月 口頭発表(一般)
The Report of Stability of Sales, Earnings, and Cash Flow and Factors in Annual Report from 240 Japanese Companies [通常講演]
Nobuto Sasaki; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2024年09月 [査読有り]
Yuto Suzuki; Takaaki Kawabe; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2024年09月 [査読有り]
Keisuke Miyago; Natsuki Sato; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2024年09月 [査読有り]
Kaori Ojima; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2024年09月 [査読有り]
Koshiro Shiba; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2024年09月 [査読有り]
The Relationship between managers Vocal Characteristics in net Conferences and Performance
Hikaru Kanda; Takaaki Kawabe; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the 2nd Australian International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Melbourne, Australia 2023年11月 [査読有り]
Analysis of Determinants of Regional Attractiveness in the “Regional Brand Survey”
Ramon Imaizumi; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the 2nd Australian International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Melbourne, Australia 2023年11月 [査読有り]
Do male and female investors use different information when assessing stock valuation and trustworthiness?
Kaori Ojima; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the 2nd Australian International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Melbourne, Australia 2023年11月 [査読有り]
Relationship between textual characteristics of MD&A Sections in English Annual Securities Reports of Japanese Companies and Future ROE
Ran Murakami; Takaaki Kawabe; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the 2nd Australian International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Melbourne, Australia 2023年11月 [査読有り]
Do the Descriptions in the MD&A Section Contribute as a Red Flag for the Early Detection of Fraudulent Accounting Firms in Japan?
Keisuke Miyago; Natsuki Sato; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the 2nd Australian International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Melbourne, Australia 2023年11月 [査読有り]
Tsubasa Isogai; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2023年06月 [査読有り]
Kaori Ojima; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2023年06月 [査読有り]
Keisuke Miyago; Natsuki Sato; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2023年06月 [査読有り]
Koshiro Shiba; Ayuko Komura; Hirohisa Hirai Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management 2023年06月 [査読有り]
Analysis of Customer Characteristics for Customer Segmentation Classified by Share of Wallet: A Case Study of a Japanese Food Manufacturing Company
Oku, Y; Komura, A; H. Hirai Proceedings of the 12th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Istanbul 3206 -3207 2022年03月 [査読有り]
Building the Model for Detecting Different Types of Accounting Fraud in Japanese Companies
Sato, N; Komura, A; H. Hirai Proceedings of the 12th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Istanbul 3369 -3370 2022年03月 [査読有り]
Building a Model for Detecting Accounting Fraud in Tokyo Stock Exchange Listed Companies Using Machine Learning Method
Sato N; Komura A; H. Hirai Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Singapore 744 -745 2021年03月 [査読有り]
Relationship between the Power Law Distribution of the Number of TV Viewer's Contact with Commercials and Advertising Expenditure
Ueda K; Komura A; H. Hirai Proceedings of the 11th Annual International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Singapore 564 2021年03月 [査読有り]
The Measurement of Share of Wallet in the Questionnaire Survey: The Case of Japanese Hotel Company
Yamawaki K; Komura A; Mitani K; Fukaya Y Proceedings of International Conference on Engineering Business Management (ICEBM 2019) 25 -31 2019年10月 [査読有り]
The Effect of Management Control Systems for Japanese Hospitality Organizations: Empirical Study Using Ba Theory as a Composition
Kodama. M; M. Kikyo; A. Komura; Y. Hiasa; K. Mitani Proceedings of International Conference on Engineering Business Management (ICEBM 2018) 25 -33 2019年04月 [査読有り]
The effect of Fixed Revenue Accounting on Departmental Communication
Kikyo. M; H. Hanai; A. Komura; M. Yasuda; Y. Iwabuchi Proceedings of International Conference on Engineering Business Management (ICEBM 2018) 1 -8 2019年04月 [査読有り]
Definitions of Fixed Customers and Financial Benefits in Two Japanese Service Companies
Komura A; M. Hosoda Proceedings of International Conference on Engineering and Business Management (ICEBM 2016) 13 -18 2016年08月 [査読有り]
Measuring Abilities of Products to Acquire and Keep Customers by Bathtub Model
Okuma, K; K. Mitani; A. Komura Proceedings of 4th International Conference on Enginnering Business Management (ICEBM2015) 131 -134 2015年08月 [査読有り]
Potentiality of Customer Beta to Evaluate Sales Stability: Test of Arguments in Previous Researches
Komura, A; K. Okuma; K. Mitani Proceedings of 4th International Conference on Enginnering Business Management (ICEBM2015) 119 -124 2015年08月 [査読有り]
Difference of Customer Satisfaction Determinants in Customer Segment Based on the Strength of Customer Relationship
Mitani, K; A. Komura; K. Okuma Proceedings of 4th International Conference on Enginnering Business Management (ICEBM2015) 107 -112 2015年08月 [査読有り]
The Statistical Relationship Between the Number of Transactions and the Stability of Sales Amount in a Japanese Hotel Chain
Komura, A; K. Suzuki 18th International Conference On Research In The Distributive Trades Of The European Association For Education And Research In Commercial Distribution - Conference Proceedings (EAERCD 2015) 50 2015年07月 [査読有り]
受賞
2024年09月 IEOM Society International 2024 IEOM Awards, Business Management Best Track Paper Awards – 3rd Australian IEOM Conference in Sydney The Effect of Manager–Subordinate Context on Budgetary Slack
受賞者: Nobuto Sasaki;Ayuko Komura;Hirohisa Hirai
2023年11月 IEOM Society International 2023 IEOM Awards, Business Management Best Track Paper Award – 2nd Australian Conference on Industrial Engineering and Operations Management Relationship between textual characteristics of MD&A Sections in English Annual Securities Reports of Japanese Companies and Future ROE
受賞者: Ran Murakami;Takaaki Kawabe;Ayuko Komura;Hirohisa Hirai
2019年06月 日本組織会計学会 2019年度学会賞 奨励賞 Empirical Study of Mechanism of Budgetary Control and Hoshin Kanri to Stimulate Autonomous Behavior Based on Theory of Ba
受賞者: 豊崎仁美;桔梗美彩;岩渕悠希;児玉麻衣子;日浅優;小村亜唯子
2019年06月 日本組織会計学会 2019年度学会賞 論文賞 Measuring and Managing Customer Profit Stability: A Japanese Hotel Chain Case Study