日本語
English
研究者総覧
全体
研究者氏名
著者名
検索
詳細
サムソン ロス
(サムソン ロス)
国際観光学部国際観光学科 講師
人間科学総合研究所 研究員
研究者情報
ホームページURL
科研費研究者番号
J-Global ID
研究キーワード
研究分野
学歴
所属学協会
論文
書籍等出版物
講演・口頭発表等
担当経験のある科目
Last Updated :2025/05/21
研究者情報
ホームページURL
https://www.linkedin.com/in/ross-sampson-700455109/?originalSubdomain=jp
科研費研究者番号
60837996
J-Global ID
201701019999048602
研究キーワード
social learning spaces Reflective practice Language learning advising Reflective learning learner identity
研究分野
人文・社会 / 外国語教育
学歴
2020年05月 - 2021年02月 神田外語大学 学習者オートノミー教育研究所 Learning Advisor Education course
2015年09月 - 2016年08月 University of Glasgow Education TESOL
2004年09月 - 2007年07月 グラスゴー大学 Social sciences Geography BSc
所属学協会
J-CLIL JALT - Teacher Development Special interest Group (TD SiG)
研究活動情報
論文
Review of the March 14, 2021 – Learning advisor education program: Graduation symposium.
Sampson, Ross
Studies in Self-Access Learning Journal 12 1 118 - 122 2021年03月
Tell me, Ask me, Talk about
Sampson, Ross
45 1 24 - 25 2021年01月
Report on the JASAL Forum at JALT2020: Fostering Community in Self-Access Environments
Taylor, C; Hooper, D; Kushida, B; Lyon, P; Sampson, R; Hayashi, M. H; Thornton, K
1 2 63 - 75 2020年12月
Trying on a New Hat: From Teacher to Advisor
Sampson, Ross
Relay 3 2 250 - 256 2020年09月
Shifting identities in a social learning space
マイナード ジョ
Learner Development Journal 1 3 26 - 44 2019年12月
[査読有り]
A Question of Generated Word Lists
Sampson, Ross
Literacies and Language Education Research Practice 18 - 27 2019年02月
Aspects of Word Knowledge: An Investigation of the Explicit Exemplification of Aspects of Word Knowledge in a Global Textbook used in South Korea
サムソン ロス
Accents Asia 11 1 11 - 66 2019年02月
[査読有り]
Observing a Social Learning Space: A Summary of an Ethnographic Project
サムソン ロス
Relay Journal 1 1 209 - 220 2018年01月
[査読有り]
書籍
Promoting Reflection on Language Learning: Lessons from a University Setting
(担当:分担執筆範囲:Contributed a chapter in this book)Multilingual Matters 2023年09月 ISBN: 9781800410022
Dynamics of a Social Learning Community: Beliefs, Membership and Identity.
https; www.multilingual-matters.com; page/detail; Dynamics-of-a-Social-Language-Learning-Community (担当:共著範囲:3 chapters)Multilingual Matters 2020年08月 ISBN: 9781788928892
New ways in teaching grammar (2nd edition)
サムソン ロス (担当:分担執筆範囲:Contributed two lessons plans)TESOL International Association 2018年11月 ISBN: 9781945351099
講演・口頭発表等
Encouraging Reflection on Speaking Performance in Class: Findings and Suggestions
[通常講演]
Sampson, Ross
Asian Conference on Language 2022, Online 2022年03月 口頭発表(一般)
Reflections on Becoming a Learning Advisor
Sampson, Ross
JALT 2021 2021年11月 ポスター発表
Examining a community of practice in a self-access environment.
[通常講演]
Sampson; Ross. Co-presented with Daniel Hooper; Bethan Kushida; Phoebe Lyon
JALT 2020, JASAL forum 2020年11月 口頭発表(一般)
Promoting autonomous learning through a reflection tool
[通常講演]
Sampson, Ross
The IAFOR International Conference on Education 2020年01月 ポスター発表
Shifting identities in a social learning space
[招待講演]
サムソン ロス
CLaSIC conference 2018 2018年12月 口頭発表(一般)
A social learning space within a self-access learning centre
[招待講演]
サムソン ロス
Thai TESOL 2018年01月 ポスター発表
Shifting dynamics How Different Students Use and Perceive an English Conversation Lounge: An Ethnographic Study
[招待講演]
サムソン ロス
JASAL conference 2017 2017年12月 口頭発表(一般)
担当経験のある科目
英語コミュニケーション
学習院大学
TOEIC、ビジネス、ホスピタリティ、観光、アカデミックライティング
東洋大学
神田外語大学
神田外語大学
その他のリンク
researchmap
https://researchmap.jp/7000019274