研究者総覧

サムソン ロス (サムソン ロス)

  • 国際観光学部国際観光学科 講師
  • 人間科学総合研究所 研究員
Last Updated :2025/05/21

研究者情報

ホームページURL

科研費研究者番号

  • 60837996

J-Global ID

研究キーワード

  • social learning spaces   Reflective practice   Language learning advising   Reflective learning   learner identity   

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育

学歴

  • 2020年05月 - 2021年02月   神田外語大学   学習者オートノミー教育研究所   Learning Advisor Education course
  • 2015年09月 - 2016年08月   University of Glasgow   Education   TESOL
  • 2004年09月 - 2007年07月   グラスゴー大学   Social sciences   Geography BSc

所属学協会

  • J-CLIL   JALT - Teacher Development Special interest Group (TD SiG)   

研究活動情報

論文

  • Sampson, Ross
    Studies in Self-Access Learning Journal 12 1 118 - 122 2021年03月
  • Tell me, Ask me, Talk about
    Sampson, Ross
    45 1 24 - 25 2021年01月
  • Report on the JASAL Forum at JALT2020: Fostering Community in Self-Access Environments
    Taylor, C; Hooper, D; Kushida, B; Lyon, P; Sampson, R; Hayashi, M. H; Thornton, K
    1 2 63 - 75 2020年12月
  • Sampson, Ross
    Relay 3 2 250 - 256 2020年09月
  • Shifting identities in a social learning space
    マイナード ジョ
    Learner Development Journal 1 3 26 - 44 2019年12月 [査読有り]
  • A Question of Generated Word Lists
    Sampson, Ross
    Literacies and Language Education Research Practice 18 - 27 2019年02月
  • Aspects of Word Knowledge: An Investigation of the Explicit Exemplification of Aspects of Word Knowledge in a Global Textbook used in South Korea
    サムソン ロス
    Accents Asia 11 1 11 - 66 2019年02月 [査読有り]
  • Observing a Social Learning Space: A Summary of an Ethnographic Project
    サムソン ロス
    Relay Journal 1 1 209 - 220 2018年01月 [査読有り]

書籍

  • Promoting Reflection on Language Learning: Lessons from a University Setting
    (担当:分担執筆範囲:Contributed a chapter in this book)Multilingual Matters 2023年09月 ISBN: 9781800410022
  • Dynamics of a Social Learning Community: Beliefs, Membership and Identity.
    https; www.multilingual-matters.com; page/detail; Dynamics-of-a-Social-Language-Learning-Community (担当:共著範囲:3 chapters)Multilingual Matters 2020年08月 ISBN: 9781788928892
  • New ways in teaching grammar (2nd edition)
    サムソン ロス (担当:分担執筆範囲:Contributed two lessons plans)TESOL International Association 2018年11月 ISBN: 9781945351099

講演・口頭発表等

  • Encouraging Reflection on Speaking Performance in Class: Findings and Suggestions  [通常講演]
    Sampson, Ross
    Asian Conference on Language 2022, Online 2022年03月 口頭発表(一般)
  • Reflections on Becoming a Learning Advisor
    Sampson, Ross
    JALT 2021 2021年11月 ポスター発表
  • Examining a community of practice in a self-access environment.  [通常講演]
    Sampson; Ross. Co-presented with Daniel Hooper; Bethan Kushida; Phoebe Lyon
    JALT 2020, JASAL forum 2020年11月 口頭発表(一般)
  • Promoting autonomous learning through a reflection tool  [通常講演]
    Sampson, Ross
    The IAFOR International Conference on Education 2020年01月 ポスター発表
  • Shifting identities in a social learning space  [招待講演]
    サムソン ロス
    CLaSIC conference 2018 2018年12月 口頭発表(一般)
  • A social learning space within a self-access learning centre  [招待講演]
    サムソン ロス
    Thai TESOL 2018年01月 ポスター発表
  • Shifting dynamics How Different Students Use and Perceive an English Conversation Lounge: An Ethnographic Study  [招待講演]
    サムソン ロス
    JASAL conference 2017 2017年12月 口頭発表(一般)

担当経験のある科目

その他のリンク

researchmap