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李 振リ シン

所属・担当
マーケティング学科
職名講師
メールアドレス
ホームページURL
生年月日
Last Updated :2017/07/19

研究者基本情報

学歴

  • 2012年04月 - 2015年03月, 神戸大学, 経営学研究科, 経営学専攻博士課程後期
  • 2010年04月 - 2012年03月, 神戸大学, 経営学研究科, 市場科学専攻博士課程前期
  • 2004年09月 - 2008年08月, 浙江財経大学信息学院, 信息学院, eコマース

学位

  • 博士(商学), 神戸大学

経歴

  •   2016年04月 - 現在, 東洋大学, 経営学部, 講師
  •   2015年04月 - 2016年03月, 関西大学, データサイエンス研究センター, ポスト・ドクトラル・フェロー

研究活動情報

研究分野

  • 経営学, 商学, マーケティング・サイエンス

研究キーワード

    データ・サイエンス, 応用計量経済学, マーケティング・リサーチ, マーケティング・サイエンス

論文

  • Shop Area Visit Ratio, Stay Time, and Sales Outcomes: In-depth Analysis Based on RFID Data, Zhen Li, Ken Ishibashi, Keiji Takai, Katsutoshi Yada, Proc. of 2nd Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering,   2015年12月
  • A Hierarchical Comparison on Influ ence Paths from Cognitive & Emotional Trust to Proactive Behavior Between China and Japan, Pei Liu, Zhen Li, Proc. of 2015 International Conference on Social Science and Higher Education, 31 - 35,   2015年11月
  • A Study on the Simultaneous Relationship between Sales Volume and Customer Reviews in China's B2C Online Markets, Zhen Li, Proc. of 2015 International Conference of Asian Marketing Associations,   2015年10月
  • Why Do Retailers End Price Promotions: A Study on Duration and Profit Effects of Promotion, Zhen Li, Katsutoshi Yada, Proc. of IEEE 15th International Conference on Data Mining Workshops, 328 - 335,   2015年11月
  • Theoretical Ideas on the Functions of Cognitive and Emotional Trust: A Cross-National Comparison between China and Japan based on IRT, Pei Liu, Zhen Li, Proc. of 2015 International Conference on Education, Management and Systems Engineering,   2015年08月
  • An Empirical Study on Consumer Buying Behavior in Internet Shopping, 李 振, 神戸大学,   2015年03月
  • Proc. of 2015 International Conference on Education, Management and Systems Engineering, Zhen Li, Lin Huang, Asia Marketing Journal, 16, (3) 1 - 22,   2014年10月
  • The Moderating Role of Consumer Heterogeneity on Two Objectives for Online Purchase: Saving Money and Saving Time, Zhen Li, Yumei He, Proc. of 19th Pacific Asia Conference on Information Systems,   2014年06月

講演・口頭発表等

  • Does Increasing Volume of Online Reviews Really Help Sales? An In-depth Analysis Based on Web Crawling Data, Zhen Li, Chao Fan, Lin Huang, 38th ISMS Marketing Science Conference,   2016年06月
  • Complementary Relationship between Private Brands and National Brands: Empirical Evidence Based on POS data, Zhen Li, Katsutoshi Yada, 38th ISMS Marketing Science Conference,   2016年06月
  • Shop Area Visit Ratio, Stay Time, and Sales Outcomes: In-depth Analysis Based on RFID Data, Zhen Li, Ken Ishibashi, Keiji Takai, Katsutoshi Yada, 2nd Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering,   2015年12月03日
  • 2nd Asia-Pacific World Congress on Computer Science and Engineering, Zhen Li, Katsutoshi Yada, IEEE 15th International Conference on Data Mining Workshops,   2015年11月14日
  • A Study on the Simultaneous Relationship between Sales Volume and Customer Reviews in China's B2C Online Markets, Zhen Li, 2015 International Conference of Asian Marketing Associations,   2015年11月01日
  • The Moderating Role of Consumer Heterogeneity on Two Objectives for Online Purchase: Saving Money and Saving Time, Zhen Li, Yumei He, 19th Pacific Asia Conference on Information Systems,   2014年06月26日
  • How Consumer Heterogeneity Moderates Time Effects on Online Purchase Decisions: An Empirical Analysis, Zhen Li, Lin Huang, 2014 International Conference of Asian Marketing Associations,   2014年03月15日

受賞

  •   2014年06月, 神戸大学, 社会科学特別奨励賞(凌霜賞)

競争的資金

  • オブジェクティブ・パネルデータを用いた消費者購買行動の動的モデリング, 日本学術振興会, 科学研究費助成事業(研究活動スタート支援), 李 振