詳細検索はこちら
※苗字と名前の間にスペースをあけ、入力してください

山内 ダーリーンヤマウチ ダーリーン

所属・担当
国際地域学科
職名講師
メールアドレス
ホームページURL
生年月日
Last Updated :2017/07/19

研究者基本情報

学歴

  • 2011年07月 - 2013年07月, ヨーク大学, 大学院, 教育研究科

学位

  • 英語教育学修士, ヨーク大学

所属学協会

  • Japan Association of Language Teachers(JALT)
  • Japan Association of College English Teachers (JACET)

研究活動情報

研究分野

  • 教育学, 教育学, 英語教育

研究キーワード

    アクティブラーニング, 多重知性, 内容言語統合型学習(CLIL)

論文

  • Pratical Implications of Assessment withYoung Japanese EFL Learners, 山内ダーリーン, NUIS Journal of International Studies, (1) 1 - 14,   2016年04月
  • Applying Multiple Intelligences in a 'Soft' CLIL Classroom:Action Research at the Japanese Tertiary Level, 山内ダーリーン, Sophia Tesol Forum / Working Papers, 8, 1 - 19,   2016年04月
  • Re-designing a Japanese tertiary communicative EFL syllabus: Integrating Multiple Intelligences, 山内ダーリーン, Asian EFL Journal, 90, 66 - 86,   2016年02月
  • Design and Implementation of an EFL Materials Evaluation Tool for Young Japanese Learners, 山内ダーリーン, ymposium on Education Niigata University of Information and International Studies, 17, 107 - 121,   2015年07月
  • A Self–Evaluation of Learner multiple intelligences in an undergraduate ESP program for nurses at a Japanese university, 山内ダーリーン, Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 2, 591 - 602,   2015年07月
  • Multiple intelligences and vocabulary recall in young learners. An Action Research Project, 山内ダーリーン, Asian EFL Journal, 77, 4 - 35,   2014年07月
  • Vocabulary recall in young learners: An action research project, 山内ダーリーン, JALT 2013 Conference Proceedings, 155 - 162,   2013年10月

講演・口頭発表等

  • A Comparative Study of Student Multiple Intelligences- Pedagogical Implications for ESP Classes, 山内ダーリーン, Japan Association of Language Teachers,   2015年07月
  • Recognition and Utilization of Learner multiple intelligences to Improve Classroom Instruction, 山内ダーリーン, Tokyo JALT Teacher Education and Development ,   2015年06月, 招待有り
  • Learner multiple intelligences in an ESP classroom: A pilot projet, 山内ダーリーン, N.E.A.R. Language Education Conference 2014,   2015年05月
  • Learner multiple intelligences in an ESP classroom: A Pilot Project with Japanese University Students, 山内ダーリーン, Japan Association of Language Teachers (JALT) 2014,   2014年11月, 招待有り
  • Designing a multiple intelligences Inventory for use in an ESP classroom, 山内ダーリーン, International Symposium on Innovative Research and Teaching in ESP 2014,   2014年02月
  • Vocabulary recall in young learners: An actionResearch Project, 山内ダーリーン, 39th Japan Association of LanguageTeachers(JALT) 2013,   2013年10月
  • Improving Local Practice: Results from an Action Research Project looking at Multiple Intelligences , 山内ダーリーン, N.E.A.R. Language Education Conference 2013,   2013年05月

受賞

  •   2014年09月, 新潟医療福祉大学, ベストティーチャー賞