研究者総覧

リー ジャクソン クーン イェッツ (リー ジャクソン クーン イェッツ)

  • 国際教育センター 講師
Last Updated :2024/04/06

研究者情報

学位

  • Master of Arts in Applied Linguistics and TESOL(2019年01月 University of Leicester)

科研費研究者番号

  • 00882359

J-Global ID

研究キーワード

  • Positive Psychology in ELT   Public speaking skills   文化的多様性   コミュニケーション   自立学習   日本英語教育   

研究分野

  • 人文・社会 / 言語学

経歴

  • 2022年04月 - 現在  東京家政大学修士課程 英語・英語教育研究専攻非常勤講師
  • 2020年04月 - 現在  東洋大学国際教育センター講師
  • 2021年04月 - 2022年03月  東洋学園大学非常勤講師
  • 2018年04月 - 2020年03月  岐阜大学教育推進学生支援機構講師
  • 2017年04月 - 2020年03月  岐阜聖徳学園大学非常勤講師
  • 2018年10月 - 2019年11月  放送大学非常勤講師
  • 2016年10月 - 2018年03月  岐阜大学非常勤講師

学歴

  • 2016年03月 - 2019年01月   University of Leicester   Master of Arts, Applied Linguistics and TESOL

所属学協会

  • 全国語学教育学会   日本自律学習学会   English Teachers in Japan   

研究活動情報

論文

  • Entering Univeristy-level English Language Teaching in Japan
    Jackson Koon Yat Lee
    Kobe JALT Journal 4 1 4 - 16 2023年01月 [査読有り][招待有り]
  • Improving Equity and Representation Within JALT: Raising Awareness Through Discussion
    Eleanor Smith; Thomas Amundred; Jackson Koon Yat Lee; Quenby Hoffman Aoki
    The Language Teacher 46 6 29 - 33 2022年11月 [査読有り]
  • Quenby Hoffman Aoki; Anna Walker; Carey Finn; Jackson Koon Yat Lee
    JALT Postconference Publication - Issue 2021.1; August 2022 2021 1 258 - 266 2022年08月 [査読有り]
  • GILE SIG Forum: Voices of Global Educators
    Jackson Koon Yat Lee; Ken Ikeda; May Kyaw Oo; Jennie Roloff Rothman
    The PanSIG 2021 Journal 177 - 185 2022年07月 [査読有り]
  • From Hating to Teaching English: An Interview with Jackson Koon Yat Lee
    Jackson Koon Yat Lee; Ken Ikeda
    『学習の学習』 28 2 19 - 22 2021年12月 [査読有り]
  • Review of the Japan Association of Self-Access Learning (JASAL) 2019 National Conference: New Beginnings
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    Studies in Self-Access Learning Journal 11 1 2020年 [査読有り]
  • JALT2019 International Conference Report: Learning about Success, Achievability and Positivity and JALT 2019
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    The Learner Development Journal 27 1 23 - 24 2020年 [査読有り]
  • Hey! Say! JUMP: Exploring the cultural phenomenon of Language in Japanese band names
    Jackson Koon Yat Lee; A R Woollock
    岐阜聖徳学園大学紀要 59 135 - 147 2020年 [査読有り]
  • Benefits Users Perceive to Get from Visiting the University's Language Learning Advising Service
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    岐阜大学教育推進・学生支援機構年報 5 217 - 222 2019年 [査読有り]
  • "Manatsu no Sounds Good!": Analyzing Usage of English in Japanese Popular Music
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    The Annals of Gifu Shotoku Gakuen University 58 2019年 [査読有り]
  • リー ジャクソン クーン イェッツ
    岐阜大学教育推進・学生支援機構年報 4 82 - 94 2018年 [査読有り]
  • リー ジャクソン クーン イェッツ
    岐阜聖徳学園大学教育実践科学研究センター紀要 18 167 - 173 岐阜聖徳学園大学 2018年 [査読有り]
  • 巽 徹; 岡田 真理子; リー ジャクソン
    岐阜大学教育学部研究報告. 人文科学 = Annual report of the Faculty of Education, Gifu University. 岐阜大学教育学部 編 65 2 85 - 94 岐阜大学教育学部 2017年 [査読有り]

書籍

  • Multiculturalism, Language, and Race in English Education in Japan: Agency, Pedagogy, and Reckoning
    (担当:分担執筆範囲:Ch 3: The ‘Half-Visible’ Teacher: Experiences of a Hong Kong-Canadian English Teacher in Japan)Candlin & Mynard E-Publishing 2023年04月
  • 新英語のワーク3
    (担当:共著範囲:長文と会話)明治図書 2021年03月
  • 新英語のワーク2
    (担当:共著範囲:長文と会話)明治図書 2021年03月
  • 新英語のワーク1
    (担当:共著範囲:長文と会話)明治図書 2021年03月

講演・口頭発表等

  • Forming Trusting and Respectful Relationships with Students  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Hiroshima Chapter 2023年04月
  • Practical Approaches to Making Impactful Presentations  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Kitakyushu Chapter 2023年02月
  • Practical Approaches to Making Impactful Presentations  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Toyohashi Chapter 2022年12月
  • Cultivating Collective Classroom Chemistry through Creating Collaborative Connections  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Nagoya Chapter 2022年12月
  • Re-Exploring JTE and ALT Team-Teaching Roles and Relationships  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    Kyoto Prefectural Board of Education ALT and JTE Skill Development Conference 2022年11月
  • From Hating to Teaching English: A Teacher's Journey  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    Seinan-jo Gakuin University English Lecture Series 2022年11月
  • Discussing Social and Environmental Issues alongside Academic English
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Niigata NEAR Conference 2022: Teaching Environments and Environmental Teaching 2022年08月
  • 10+ Ways to Improve Your English while Having Fun  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    西南女学院大学 英語のレクチャーシリーズ 2022年06月
  • Shifting from ALT or eikaiwa Jobs to University Teaching  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Kitakyushu Chapter 2022年06月
  • Pieces of Me, Pieces of “Home” (Four Perspectives on Home Seeking, Creating, and Sharing Our Safe)
    Jackson Koon; Yat Lee; May Kyaw Oo; Jenny Morgan; Gerry Yokota
    Living on the Edge Conference 2022: Finding Home 2022年05月
  • Nurturing 4Cs (Creativity, Curiosity, Courage, and Confidence) through Student-Centric Lessons  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    Gifu JALT Young Learners Day 2022 2022年04月
  • Shifting from ALT or Eikaiwa Jobs to University Teaching  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    JALT Kyoto Chapter 2021年12月
  • Equilibrating Diversity Representation (Gender Awareness in Language Education SIG Forum: Reflections and New Perspectives on Gender Awareness)  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    全国語学教育学会(JALT)・第47回年次国際大会教材展示会 2021年11月
  • Climbing the University Teaching Ladder: Entry-Level to Tenured Positions
    Jackson Koon Yat Lee; Kathleen Brown
    全国語学教育学会(JALT)・第47回年次国際大会教材展示会 2021年11月
  • Attracting ALTs for Organizational Diversity and Sustainability
    Jackson Koon Yat Lee; Emily Choong; Karmen Siew; Chelanna White
    全国語学教育学会(JALT)・第47回年次国際大会教材展示会 2021年11月
  • Revamp Your Introduction Style in Public Speaking (Performance in Education SIG Forum)  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee
    全国語学教育学会(JALT)・第47回年次国際大会教材展示会 2021年11月
  • Personal and Organizational Responsibilities in Diversity, Equity, and Inclusion (PD Workshop: Equity in JALT: Sharing Our Vision)
    Gerry Yokota; Gregory Paul Glasgow; Jackson Koon Yat Lee
    全国語学教育学会(JALT)・第47回年次国際大会教材展示会 2021年11月
  • Recognizing and Changing the Undermined Reality of NNESTs  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee; May Kyaw Oo
    JALT Gifu Chapter 2021年09月
  • Presentation Skills We Need Today  [招待講演]
    Jackson Koon; Yat Lee; Emily Choong
    JALT Niigata Chapter 2021年09月
  • Shifting from ALT or Eikaiwa jobs to University Teaching  [招待講演]
    JALT Kobe Chapter & Saitama Chapter Joint Event 2021年09月
  • Defusing Misunderstandings between ALTs and JTEs  [招待講演]
    ALT Agora 6: Professional Development Event 2021年07月
  • Breaking the Cycle of Inequity towards NNESTs in Japan  [招待講演]
    Tokyo Kasei University Global Education Center 2021 Open Lecture Series: Issues of Race and Racism in English Language Teaching 2021年06月 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
  • GILE SIG Forum Discussion on Multi/Plurilingualism and Diversity  [招待講演]
    Ken Ikeda; Jackson Koon Yat Lee; May Kyaw Oo
    20th Annual PanSIG 2021 Conference 2021年05月
  • Recognizing and Changing the Undermined Reality of NNESTs  [招待講演]
    Jackson Koon Yat Lee; May Kyaw Oo
    JALT Yamagata Chapter 2021年05月
  • Utilizing Game Elements to Design Engaging Activities  [招待講演]
    Gifu JALT Young Learners Day 2021 2021年04月
  • Fostering a Comfortable Online Classroom Environment  [招待講演]
    JALT West Tokyo Chapter 2021年04月
  • 10 Self-Access Activities to Learn English without Studying  [招待講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    The 2nd JASAL Student Online Forum 2021年02月
  • Shifting from ALT or Eikaiwa Jobs to University Teaching  [通常講演]
    リー ジャクソン; クーン イェッツ
    Equity ELT Japan 2021 Forum 2021年01月
  • The Uphill Battle for Non-Japanese Asian English Teachers  [招待講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    Equity ELT Japan 2021 Forum 2021年01月
  • Learning Trauma: Accounts of Identity Complexes
    Korna Asami; Ikeda Ken; Jackson Koon Yat Lee; Sumire Shiba
    Creating Community Learning Together 6 2020年12月
  • The Great Myth of Effective Team Teaching  [通常講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    全国語学教育学会(JALT)・第46回年次国際大会教材展示会 2020年11月
  • Raising Awareness Through Discussion
    Thomas Amundred; Quenby Hoffman Aoki; Jackson Koon Yat Lee; Brent Simmonds
    JALT 46th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2020年11月
  • Assumption vs. Reality: Emergency Remote Learning Challenges for Students
    Jackson Koon Yat Lee
    Teachers Journey 2020 2020年09月
  • Managing a University English Club as an Advisory Instructor
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    JASAL 2019 Annual Conference 2019年12月
  • Are you Teaching “What to Say” or “How to Talk”?  [通常講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    JALT 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition 2019年11月
  • How ALTs and Eikaiwa Teachers Can Enter University Teaching  [招待講演]
    Jackson Lee; Organizer; Panel Chair; David Barker; Clair Taylor; Richard Gregg; Nami Imagawa; Michael Sherbourne
    JALT Gifu Chapter 2019年05月
  • Letting Learners Take Control: Methods and Activity Ideas  [招待講演]
    リー ジャクソン; クーン イェッツ
    ETJ Aichi 2019年03月
  • "This is a kendama”: Are we Teaching English or Japanese Culture?  [通常講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    ETJ Expo 2018/19 2019年02月
  • University-wide Coordination of Writing Classes  [通常講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    Nagoya University 4th International Symposium on Academic Writing and Critical Thinking 2019年02月
  • To Coordinate, or Not to Coordinate: That is the Question  [招待講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    JALT Gifu Chapter 2018年10月
  • Teaching Students "How to Talk", not "What to Say”  [通常講演]
    リー ジャクソン クーン イェッツ
    ETJ Expo 2017/18 2017年11月

MISC

  • Greetings from the Code of Conduct (CoC) and Diversity and Equity Practices (DEP) Committees
    Jackson Koon Yat Lee; Quenby Hoffman Aoki; Thomas Armundrud; Brent Simmonds; Ellie Smith The Language Teacher 45 (2) 2021年03月

受賞

  • 2022年11月 The Japan Association for Language Teaching アーリー・キャリア優秀賞
     
    受賞者: Jackson Koon Yat Lee
  • 2022年11月 The Japan Association for Language Teaching - GILE SIG Best of JALT Award, GILE SIG Forum: Voices of Global Educators
     
    受賞者: Jackson Koon Yat Lee, May Kyaw Oo, Ken Ikeda
  • 2020年11月 The Japan Association for Language Teaching - Gifu Chapter Best of JALT Award
     How ALTs and Eikaiwa Teachers Can Enter University Teaching 
    受賞者: David Barker;Richard Gregg;Nami Imagawa;Jackson Koon Yat Lee;Michael Sherborne;Clair Taylor
  • 2019年12月 日本自律学習学会 2019 Conference Newcomer Grant
  • 2019年11月 全国語学教学会 学習者ディベロプメント研究部会 2019 JALT Conference Participation Grant

委員歴

  • 2020年06月 - 2022年02月   全国語学教育学会   Chair of Diversity, Equity, Inclusion Committee
  • 2019年01月 - 2021年05月   全国語学教育学会   President of Gifu Chapter
  • 2017年10月 - 2019年09月   全国語学教育学会   Chair of Publicity of Gifu Chapter

担当経験のある科目

  • Specially-appointed Lecturer
    東洋大学

その他のリンク

researchmap