詳細検索はこちら
※苗字と名前の間にスペースをあけ、入力してください

ティモシ ニューフィールズティモシ ニューフィールズ

所属・担当
経済学部経済学科
人間科学総合研究所
文学研究科英文学専攻
職名教授
メールアドレス
ホームページURLhttp://www.tnewfields.info/
生年月日
Last Updated :2020/07/09

研究者基本情報

学歴

  •  - 1994年, School for International Training(Brattleboro, VT, USA), 第二言語としての英語教授法(TESOL)
  •  - 1978年, マハリシ国際大学 <現在:マハリシ管理大学>

所属学協会

  • 国際日本学会
  • 全国語学教育学会

委員歴

  •   2012年 - 2017年, Editor of the JALT Study Abroad SIG Newsletter
  •   2002年 - 2011年, Editor of the JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter
  •   2003年 - 2009年, Editor of JALT Pan SIG Proceedings
  •   1994年 - 1996年, 全国語学教育学会「JALT」, 全国運営委員議事書記

経歴

  •   2010年04月 - 2019年04月, 東洋大学, 経済学部, 教授
  •   2004年04月 - 2010年03月, 東洋大学, 経済学部, 助教授
  •   2000年04月 - 2004年03月, 南山短期大学<現在:南山大学>, 特任講師
  •   1998年09月 - 2000年02月, 銘傳大學, 特任講師
  •   1993年04月 - 1998年03月, 静岡県立大学, 国際関係学部, 非常勤講師
  •   1992年04月 - 1998年03月, 東海大学, 海洋学部, 特任講師
  •   1991年04月 - 1992年03月, 国立静岡大学, 教育学部, 非常勤講師

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 外国語教育
  • 人文・社会, 英語学

研究キーワード

    言語アイデンティティ, 留学, 海外研修, 英語学, 試験と評価, 英語教授法

論文

  • 『学生の流動性を高める』~台湾と日本における戦略の比比較~, 東洋大学経済論集, 東洋大学経済論集, 45, (1) 1 - 11,   2019年12月
  • 「海外留学を情報理論の視点で捉える: 台湾と日本の事例研究」, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ryuugaku: Explorations in Study Abroad., Ryuugaku: Explorations in Study Abroad., (11), (1) 2 - 11,   2018年03月
  • 「オンラインを活用する台湾と日本の英語学習者のアイデンティティーの比較研究」, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学『経済論集』, 東洋大学『経済論集』, 第43, (1号) 1 - 21,   2017年12月
  • Linguistic Identity: What is it? Why is it important? And how can it be learned?, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所特別研究「多文化理解と言語教育」2016年度成果報告書, 東洋大学人間科学総合研究所特別研究「多文化理解と言語教育」2016年度成果報告書, 42 - 56,   2017年03月
  • Introducing Study Abroad On Screen: English Vinglish., ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., 9, (2) 16 - 27,   2016年08月
  • 台湾における4人の日本語教師の対照的事例研究, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 続 三義, 東洋大学人間科学総合研究所特別研究プロジェクト「多文化理解と言語教育」27年度成果報告書, 東洋大学人間科学総合研究所特別研究プロジェクト「多文化理解と言語教育」27年度成果報告書, 10 - 17,   2016年03月
  • Evidence for and against Rexeisen’s Boomerang Hypothesis among study abroad returnees, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ with Russell Hubert, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., 7, (2) 2-7 - NT003659,   2014年11月
  • Study abroad research artifacts: Exploring the effects of survey implicature in a Likert agreement scale, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ken Groge, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., 7, (1) 2-23 - NT003659,   2014年07月
  • Student washback from tertiary standardized English proficiency exit requirements in Taiwan, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 屏東国立商務研究所, Yiching Pan, Journal of Teaching and Learning, Journal of Teaching and Learning, 9, (1) ,   2013年07月
  • Study abroad, survey-tests, micro-narratives, and item types: Investigating the interface, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 静岡大学教育学部, Ken Groger, Ryuugaku: Explorations in Study Abroad., Ryuugaku: Explorations in Study Abroad., 6, (1) 2 - 21,   2013年03月
  • Exit exams as levers for educational policies: Taiwan's attempt at English proficiency benchmark settings, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 台湾 Yiching Pan, Hong Kong Journal of Applied Linguistics, Hong Kong Journal of Applied Linguistics, 14, (1) 69 - 88,   2012年12月
  • Do tests promote changes in listening and reading skills? Evidence from a Taiwanese EFL context, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 台湾 Yiching Pan, The International Journal of Foreign Language Teaching, The International Journal of Foreign Language Teaching, 7, (3) 3 - 13,   2012年06月
  • Tertiary EFL proficiency graduation requirements in Taiwan: A study of washback on learning, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 台湾 Yiching Pan, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 9, (1) 108 - 122,   2012年06月
  • Overcoming common misconceptions about study abroad, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 123 - 134,   2012年03月
  • 海外研修についての意識調査<個別分析>Gender Issues in study abroad, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 23 - 36,   2012年03月
  • A contrastive case study of two study abroad participants: Exploring the interface between L2 identity and L2 motivation, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 59 - 74,   2012年03月
  • Directions in study abroad motivational research, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 5, (1) 2 - 13,   2012年01月
  • Teacher and student washback on test preparation evidenced from Taiwan's English certification exit requirements, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Yiching Pan, International Journal of Pedagogies and Learning., International Journal of Pedagogies and Learning., 6, (3) 260 - 272,   2011年12月
  • Assessment Literacy Quiz #11, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 15, (2) 30 - 42,   2011年10月
  • Critical incidents in study abroad: Some contrasting multidisciplinary perspectives, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 4, (1) 11 - 18,   2011年03月
  • Assessment Literacy Quiz #10, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 15, (1) 19 - 31,   2011年03月
  • Study Abroad Perspectives: An Interview with Elaine Gilmour, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 3, (2) 11 - 17,   2010年11月
  • Assessment Literacy Quiz #9, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会) Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT(全国語学教育学会) Testing and Evaluation SIG Newsletter, 14, (1) 24 - 35,   2010年03月
  • Study Abroad Perspectives: An Interview with Elaine Gilmour. Ryugaku: URL: http://tnewfields.info/Articles/PDF/intGilmour.pdf, JALT Study Abroad SIG Newsletter., JALT Study Abroad SIG Newsletter.,   2010年
  • Insights in Language Testing: An Interview with Shozo Kuwata [英語版] (co-author: Noriko Saitoh) URL: http://jalt.org/test/PDF/Kuwata-e.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 14, (2) 2 - 5,   2010年
  • 桑田昭三氏へのインタービュー (共同:斎藤典子) [日本語版](URL: http://jalt.org/test/PDF/Kuwata-j.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 14, (2) 6 - 10,   2010年
  • Assessment Literacy Quiz #9. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ9.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 14, (1) 24 - 35,   2010年
  • Slicing through the onion: Contrasting perspectives on a recent academic event., Toyo University Institute of Human Science Journal. URL: http://tnewfields.info/Articles/PDF/Newfields-Onion.pdf, Toyo University Institute of Human Science Journal. URL: http://tnewfields.info/Articles/PDF/Newfields-Onion.pdf, (11) 82 - 91,   2010年
  • Assessment Literacy Quiz #8, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会)Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT(全国語学教育学会)Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (3) 26 - 38,   2009年11月
  • Assessment Literacy Quiz #7, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (2) 24 - 27,   2009年05月
  • Assessment Literacy Quiz #7, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (2) 24 - 34,   2009年05月
  • Slicing through the onion: Contrasting perspectives on a recent academic event, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Toyo University Institute of Human Science Journal, Toyo University Institute of Human Science Journal, 11, 82 - 91,   2009年02月
  • Assessment Literacy Quiz #8. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ8.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 13, (3) 26 - 38,   2009年
  • Book Review: Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching, and Testing. Ed. by E. Alcon Soler and A. Marinez-Flor. URL: http://jalt.org/test/PDF/Newfields11.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 13, (3) 15 - 18,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #7. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ7.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 13, (2) 24 - 34,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #6, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ6.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ6.pdf, 13, (1) 31 - 41,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #6, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (1) 19 - 20,   2009年01月
  • Opinion Piece: The New TOEIC. (with Mark Chapman)., ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Mark Chapman, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, 12, (2) 30 - 35,   2008年04月
  • Assessment Literacy Quiz #5, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, 12, (2) 42 - 43,   2008年04月
  • Book Review: Language Testing: The Social Dimension.., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., 12, (1) 15 - 17,   2008年
  • Assessment Literacy Quiz #4., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., 12, (1) 19 - 20,   2008年
  • Opinion Piece: The New TOEIC. (with Mark Chapman)., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., 12, (2) 30 - 35,   2008年
  • Assessment Literacy Quiz #5., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12.No. 2., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12.No. 2., 12, (2) 42 - 43,   2008年
  • Book Review: Language Testing Reconsidered., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12. No. 2., JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12. No. 2., 12, (2) 15 - 18,   2008年
  • Book Review:Teaching Chinese,Japanese and Korean Heritage Students: Curriculum Needs, Materials, and Assessment., TESOL-EJ. Vol. 12. No. 1., TESOL-EJ. Vol. 12. No. 1., 12, (1) ,   2008年
  • Book Review: Language Testing: The Social Dimension, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG, JALT Testing & Evaluation SIG, Newsletter. Vol. 12., (1) 15 - 17,   2008年01月
  • Assessment Literacy Quiz #4, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter, 12, (1) 19 - 20,   2008年01月
  • Teacher development and assessment literacy, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Pan-SIG Proceeding, JALT Pan-SIG Proceeding, 48 - 73,   2007年09月
  • Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Seoul, Korea: Korea English Language Testing Association, Seoul, Korea: Korea English Language Testing Association, 22 - 42,   2007年08月
  • Game theory approaches to grading: An experiment with two incentive point systems, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 東洋大学経済論集, 32, (2) 33 - 43,   2007年03月
  • Book Review: Language Testing and Assessment: An Advanced Resource Book., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 11, (2) 6 - 8,   2007年
  • 「Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers.」, Korea English Language Testing Association 『2007 KELTA International Conference』, Korea English Language Testing Association 『2007 KELTA International Conference』, 22 - 42,   2007年
  • 「Game theory approaches to grading: An experiment with two incentive point systems. 」, 東洋大学経済研究会『経済論集』, 東洋大学経済研究会『経済論集』, 32, (2) 33 - 43,   2007年
  • 「A Review of Two Books about Standardized Testing.」, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 11, (1) 26 - 29,   2007年
  • Teaching Alternative Debate in Japanese University Contexts, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 東洋大学経済論集, 31, (2) 111 - 126,   2006年03月
  • TOEIC washback effects on teachers: A pilot study at one university faculty, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 東洋大学経済論集, 31, (1) 83 - 106,   2005年12月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 3), ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 9, (2) 2 - 7,   2005年10月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 2), ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 9, (1) 2 - 6,   2005年05月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 1), ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 8, (2) 2 - 6,   2004年11月
  • Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement, Tokyo: PGL2 Committee, 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement, Tokyo: PGL2 Committee, 38 - 50,   2004年08月
  • "Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths"., 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL2/HTML/Newfields.htm], 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL2/HTML/Newfields.htm], 38-50,   2004年
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 1). 'jointly worked', SHIKEN: JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., SHIKEN: JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., 8, (2 2-6) ,   2004年
  • Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths., 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee., 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee., (38-50) ,   2004年
  • Applying the Step Forward Activity to EFL Contexts, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee, 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee, 7 - 15,   2003年03月
  • "Applying the Step Forward Activity to EFL Contexts"., 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL1/HTML/Newfields1.htm], 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL1/HTML/Newfields1.htm], 7-15,   2003年
  • Book Review: "Criterion-reference Language Testing" by J. D. Brown and Thom Hudson., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 7, (3 6-8) ,   2003年
  • Helping Asian EFL Students Acquire Academic Writing Skills., Journal of Nanzan Junior College., Journal of Nanzan Junior College., 30, 99 - 120,   2003年
  • Helping Students Acquire Research Skills, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Journal of Nanzan Junior College, Journal of Nanzan Junior College, 30, 99 - 120,   2003年01月
  • Opinion Piece: Challenging the Notion of Face Validity, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 16, (3) ,   2002年09月
  • An Interview with Liz Hamp-Lyons., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 6, (2) 3 - 4,   2002年
  • NaZa NaZa: A Classroom Adaptation of a Cross-Cultural Training Session, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Journal of Nanzan Junior College, Journal of Nanzan Junior College, 29, 107 - 129,   2001年12月
  • Presentation Report: Language for Specific Purpose Testing: The State of the Art, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Japan Language Testing Assoc. Newsletter, Japan Language Testing Assoc. Newsletter, 10, 3 - 4,   2001年08月
  • Teaching Summarizing skills : Some Pratical Hints., ELT Journal., ELT Journal., 2, (2) 1 - 8,   2001年
  • Book Review: Assessing Language for specific purposes., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 5, (3) 7 - 8,   2001年
  • Naza Naza: A Classroom Adaptation of a Cross-Cultural Trainig Session., Journal of Nanzan Junior College., Journal of Nanzan Junior College., 29, 107 - 129,   2001年
  • Teaching Summarizing Skills: Some Practical Hints, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, ELJ Journal, ELJ Journal, 2, (2) 1 - 7,   2001年01月
  • The Native Speaker Concept in ELT - A Review of Three Books., Explorations in Teacher Education., Explorations in Teacher Education., 8, (2) 5 - 6,   2000年
  • Creative Note Taking and Study Skills., Journal of Nanzan Junior College., Journal of Nanzan Junior College., 28, 59 - 78,   2000年
  • 8 Tips Towards Better Listening., www. tnewfields/info/articles/lis.htm, www. tnewfields/info/articles/lis.htm,   1999年
  • One Sentence Writing Workshop., www. tnewfields/info/one/, www. tnewfields/info/one/,   1999年
  • Process and Product Approaches to Writing., www. tnewfields.info/articles/bridge.htm, www. tnewfields.info/articles/bridge.htm,   1999年
  • Tips for English Education in the Home., www. tnewfields/info/articles/child.htm, www. tnewfields/info/articles/child.htm,   1998年
  • Book Review: Perspectives on Teaching Connected Speech to Second Language Learners., JALT College & Univewsity Educators SIG On CUE Journal., JALT College & Univewsity Educators SIG On CUE Journal., 2, (1) 69 - 71

書籍等出版物

  • A Gift to My Daughter: A Father's Lessons for Life and Investing by J. B. Rogers
    ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 加藤 治, 三浦 幸子
    朝日出版  2009年01月
  • 『A Gift to My Children by Jim Rogers』(with 加藤治,三浦幸子)
    朝日出版  2009年
  • Gateway to Mastering the New TOEIC
    ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Chang Yahui
    Taipei: English Learning Testing Service. [ISBN 9789868156999]  2008年02月
  • 『NEW TOEIC 新多益 敗題解析: Gateway to Mastering the New TOEIC』. (with Y. Chang).
    Taipei: English Learning Testing Service.  2008年
  • Open Sesame - Gateway to Mastering the TOEIC.
    ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Chang Yahui
    Taipei: English Learning Service Group. [ISBN: 978-986-81569-6-8]  2006年12月
  • 『TOEIC多益 搶分攻略 :Gateway to Mastering the New TOEIC』.(with Y.Chang).
    Taipei:English Learning Testing Service  2006年

講演・口頭発表等

  • 文明が崩壊する理由:日本の軌跡, IAJS 国際日本学会2019年度の大会,   2019年11月23日
  • 留学に関する情報理論の視点:台湾と日本の事例研究,   2017年09月16日
  • アイデンティティワーカーとしての教員:一つの進化する視点,   2016年11月11日
  • 海外留学に関するマクロレベルのポリシー:マイクロレベルの経験に影響を与えますか?,   2016年09月17日
  • 82/5000 言語交換ソーシャルネットワーク:翻訳とアイデンティティ構築の問題,   2016年04月27日, 招待有り
  • "Designing Study Abroad Pre-Departure Trainings", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ with, Andy Hockersmith, 41st Annual JALT Int'l. Conference on Language Teaching and Learning.Shizuoka City, Shizuoka Prefecture,   2015年11月22日
  • "Shaping Linguistic Identities – A Pilot Program at One University", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 24th Annual ETA-ROC Int'l. Symposium.Chien Tan Overseas Youth Center, Taipei, Taiwan,   2015年11月14日
  • "Bloom's Taxonomy of Learning - What it means in terms of testing", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 1st Annual Volunteer Service and Support Nepal Teaching Symposium. Emerald Secondary School, Thecho, Chapagaung District, Nepal,   2015年02月22日
  • "Seven Sins of Testing - and Possible Ways to Avoid Them", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 1st Annual Volunteer Service and Support Nepal Teaching Symposium. Junkiri Community School, Pharping, Kathmandu District, Nepal,   2015年02月20日
  • "Developing Pragmatic Awareness: Classroom Easification Strategies", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Nepal Association of English Teachers Annual Conference. DAV School, Jawalakhel, Lalitpur, Kathmandu, Nepal,   2015年02月17日
  • "Study Abroad Research Trends", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2014 JALT Conference on Language Teaching and Learning. Tsukuba: Tsukuba Int. Congress Center.,   2014年11月24日
  • "East and West Can Meet - Some Perspectives from a Long-Term Resident of Japan", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Saitama Pref. Int. Assoc. Global Summer Camp. Saitama: Saitama Kenkatsu Center,   2014年08月19日, 招待有り
  • ”Creating Multilingual Poetry Online”, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, East Japan Poetry Association Annual Conference.,   2014年03月15日
  • "Pragmatic Awareness: Can It Be Taught?", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月09日
  • "An Introduction of Japanese High School English Textbooks", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月07日
  • "What do Japanese students know about Bangladesh: A preliminary survey", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月06日
  • "Utilizing Social Media Wisely in Study Abroad", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 静岡大学教育学部, Ken Groger, JALT(全国語学教育学会),   2012年10月14日, 2012 JALT Conference on Language Teaching and Learning. Hamamatsu: ACT City
  • Mapping personal change through social network sites: issues and opportunities, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Shizuoka JALT & JALT Teacher Education SIG 静岡教育会館,   2012年06月24日, URL:https://sites.google.com/site/teacherjourneys/home
  • 「スマートフォンを活用した授業事例」, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 東洋大学FD推進センター授業改善シンポジウム 白山キャンパス,   2011年11月26日
  • "Gender Issues in Study Abroad", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT全国語学教育学会 東京,   2011年11月20日
  • "Eliciting Student Feedback through Classroom Response Devices", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Rizal High School, Pasig City, the Philippines.,   2011年08月07日
  • "Mapping Our Worlds: Cartography as a Tool for Cross-Cultural Awareness", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Rizal High School, Pasig City, the Philippines.,   2011年08月06日
  • "Mandating English Proficiency - Does It Work? Evidence from Taiwan", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JACET関東支部,   2011年06月26日
  • "Directions in study abroad motivational research"., ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT 全国語学教育学会 分野別講演大会,   2011年05月21日
  • "Utilizing Critical Incidents in Overseas Study ", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 垣本 せつ子, 江藤双恵, JALT(全国語学教育学会)国際大会 愛知県産業労働センター(名古屋),   2010年11月21日
  • "Study Abroad SIG Forum: Presentations and Discussion ", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Stephen Ryan, Todd Thorpe, Russell Hubert, Derek Eber, JALT(全国語学教育学会)国際大会 愛知県産業労働センター(名古屋),   2010年11月20日
  • "Learner Perspectives on Study Abroad: Better Gauging the 'Black Box'", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会) Osaka Gakuin, University, Suita City, Osaka,   2010年05月23日
  • Utilizing Critical Incidents in Overseas Study (with Setsuko Kakimoto and Sae Etoh), 36th Annual JALT Conference Language Teaching and Learning. Aichi Industry and Labor Center, Nagoya,   2010年
  • Study Abroad SIG Forum: Presentations and Discussion ". (with Stephen Ryan, Todd Thorpe, Russell Hubert, and Derek Eberl), 36th Annual JALT Conference Language Teaching and Learning. Aichi Industry and Labor Center, Nagoya,   2010年
  • Learner Perspectives on Study Abroad: Better Gauging the 'Black Box', 9th Annual JALT Pan-SIG Conference. Osaka Gakuin, University, Suita City, Osaka,   2010年
  • "An Analysis of 'Can-Do' Statements: What Can They Do?", ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 8th Annual JALT Pan-SIG Conference 東洋学園大学流山キャンパス,   2009年05月23日
  • Analysis of 'Can-Do' Statements: What Can They Do?", 8th AnnuaAn l JALT Pan-SIG Conference. Chiba: Toyo Gakuen University, Nagareyama Campus.,   2009年
  • Turning Teachers into Researchers: Some Practical Suggestions, 5th CamTESOL Conference on English Language Teaching. National Institute of Education, Phnom Penh, Cambodia,   2009年
  • Discourse Completion Tests: Format vs. Output, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 全国語学学会(JALT),   2008年11月03日
  • The construct validity of "pronunciation" exercises in entrance examinations, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2008 JALT Pan-SIG Conference 同志社大学,   2008年05月
  • "Discourse Completion Tests: Format vs. Output"., Japan Assoc. for Language Teaching Annual Int. Conference. Tokyo: National Olympics Memorial Youth Center,   2008年
  • The construct validity of "pronunciation" exercises in entrance examinations, JALT( 全国語学教育学会),   2008年
  • Discourse Completion Tests: Format vs. Output, JALT Annual Conference,   2008年
  • Techniques for eliciting online writing feedback, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, Japan Writers' Conference. Tokyo: Ochanomizu University,   2007年10月
  • McDonaldized pragmatics: The price of french fried, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, SIETAR Japan 22nd Annual Conference 横浜 麗澤大学,   2007年09月
  • Engendering assessment literacy: Narrowing the gap, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2007 KELTA International Conference. Seoul National University,   2007年08月
  • Engendering assessment literacy, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2007 JALT Pan-SIG Conference 東北文化学園大学,   2007年05月
  • 「Techniques for eliciting online writing feedback」, Japan Writers' Conference,   2007年
  • 「McDonaldized pragmatics: The price of french fried discourse」, 異文化コミュニケーション学会,   2007年
  • 「Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers」, KELTA International Conference(韓国),   2007年
  • 「Engendering assessment literacy」, JALT 全国語学教育学会,   2007年
  • Teaching Alternative Debate in Japanese University, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, SIETAR Japan 21st Annual Conference. Kashiwa: Caritas 短期大学,   2006年07月
  • Teacher Development and Assessment Literacy, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2006 JALT Pan-SIG Conference on Authentic Communication. 東海大学海洋学部(静岡),   2006年05月
  • Structured incomprehensibility - Learning from the Redundica simulation in EFL contexts, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2005 JALT Pan-SIG Conference. 東京経済大学,   2005年05月
  • Faculty assessment programs in Japanese universities, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 30th Annual International JALT Conference.奈良:帝塚山大学,   2004年11月
  • Fostering student research: Some explorations, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2004 JALT Pan-SIG Conference. 東京経済大学,   2004年05月
  • Time capsuling strategies for classes, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2003 JALT CALL Conference 名古屋:金城学院大学,   2003年10月
  • Deconstructing Cinderella - Helping students explore their own myths, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2003 Peace as a Global Language Conference. Tokyo: Seisen University.,   2003年09月
  • Issues and concerns in teaching academic writing, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2003 JALT Kyoto PAN-SIG Conference. 京都工芸繊維大学,   2003年05月
  • Testing Basics: the A, B, Cs, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT 大阪,   2002年10月
  • Applying the Ecotonos cross-cultural simulation to EFL contexts, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 2002 Peace as a Global Language Conference. 大東文化大学,   2002年09月
  • Global issues in the classroom and beyond, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, 7th Annual International JALT 小倉 Conference.,   2001年11月
  • English education in Taiwan, ティモシ ジェームス, ニューフィールズ, JALT 豊橋,   2001年04月

作品

  • 全国語学教育学会語学試験研究会と評価研究会,   2000年

競争的資金

  • 多文化理解と言語教育, 東洋大学人間科学総合研究所, 特別予算
  • 学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育, 研究所内プロジェクト, 2010年11月21日全国語学教育学会国際大会にて共同発表
  • 外国語試験と評価について
  • 英作文のアプローチ
  • 異文化間コミュニケーション
  • 外国語の試験問題の作成と評価について
  • 外国語を理解する上でより良きリスニソグの為の8つの助言
  • 英作文のアプローチ

その他

  •   2015年11月, Book Review: Multiple Perspectives on the Self in SLA Edited by S. Mercer & M. Williams [with Anna Ogawa], Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 16 – 18).
  •   2015年11月, Book Review: Social and Cultural Aspects of Language Learning in Study Abroad Edicted by C. Kinginger, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 3 – 6).
  •   2015年11月, Study abroad perspectives: An Interview with Celeste Kinginger, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad Vol. 8. No. 2. (p. 7 – 12).
  •   2015年11月, Text Review: Study Abroad! by K. Tsuji, S. Tsuji, & M. Lieb., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 19 – 22).
  •   2015年04月, Book Review: Intercultural journeys from study to residence abroad by Jane Jackson [with Allan Goodwin], Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 1. (p. 6 – 8).
  •   2015年04月, Scaffolding the meta-language of study abroad, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 1. (p. 21 – 30).
  •   2014年11月, Book Review: Language, Identity and Study Abroad: Sociocultural Perspectives by Jane Jackson, with Allan Goodwin] Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 7. No. 2. (p. 8 – 10).
  •   2014年11月, Book Review: Second language identity in narratives of study abroad by Benson, Barkhuizen, Bodycott, & Brown., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 7. No. 2. (p. 15 – 17).
  •   2014年07月, Text Review: Travel Abroad Project by Richard McMahon., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. 7 (1). (p. 38 – 41).
  •   2014年07月, Study Abroad Perspectives: An Interview with Hirozumi Asai., An Interview with Hirozumi Asai. Ryuugaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 5. No. 1. (p. 32 - 40). Available online at http://jalt-sa.org/PDF/5-1-Asai(J).pdf
  •   2013年12月, "Study abroad programs and their effect on possible Language 2 selves development and language learning strategies" by Maria Villalobos-Buehner., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 6. No. 2. (p. 12 – 15)
  •   2013年12月, Book Review: "Study abroad programs and their effect on possible Language 2 selves development and language learning strategies" by Maria Villalobos-Buehner, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 6. No. 2. (p. 12 – 15)
  •   2013年12月, 海外留学の展望 丸山勇氏へのインタビュー, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad Vol. 6. No. 2. (p. 30 – 32)