詳細検索はこちら
※苗字と名前の間にスペースをあけ、入力してください

ティモシ ニューフィールズティモシ ニューフィールズ

所属・担当
経済学科
人間科学総合研究所
職名教授
メールアドレス
ホームページURLhttp://www.tnewfields.info/
生年月日
Last Updated :2017/07/19

研究者基本情報

学歴

  •  - 1994年, School for International Training, 第二言語としての英語教授法(TESOL)
  •  - 1994年, School for International Training, 外国語学研究科

学位

  • 修士, School for International Training.Brattleboro, VT, U.S.A.
  • M.a.Degree(in TESOL), School for International Training. Brattleboro, VT, USA

所属学協会

  • 全国語学教育学会「JALT」
  • 全国英語教育学会(JACET)

委員歴

  •   2012年 - 現在, Editor of the JALT Study Abroad SIG Newsletter
  •   2002年 - 2011年, Editor of the JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter
  •   2003年 - 2009年, Editor of JALT Pan SIG Proceedings
  •   1994年 - 1996年, 全国語学教育学会「JALT」, 全国運営委員議事書記

経歴

  •   1991年 - 1993年,  静岡大学 教育学部 講師
  •   1991年 - 1997年,  浜松短期大学 講師
  •   1992年 - 1998年,  東海大学 外国語教育センター 講師
  •   1995年 - 1998年,  静岡県立大学 講師
  •   1998年 - 2000年,  銘傅大学(台湾) 講師
  •   2000年 - 2004年,  南山短期大学 講師

研究活動情報

研究分野

  • 言語学, 英語学
  • 言語学, 外国語教育

研究キーワード

    英語教授法, 試験と評価, 英語学, 海外研修, 留学, 言語アイデンティティ

論文

  • 台湾における4人の日本語教師の対照的事例研究, ティモシ ジェームス ニューフィールズ・続 三義, 東洋大学人間科学総合研究所特別研究プロジェクト「多文化理解と言語教育」27年度成果報告書, 10 - 17,   2016年03月
  • Evidence for and against Rexeisen’s Boomerang Hypothesis among study abroad returnees, ティモシ ジェームス ニューフィールズ with Russell Hubert, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., 7, (2) 2-7 - NT003659,   2014年11月
  • Study abroad research artifacts: Exploring the effects of survey implicature in a Likert agreement scale, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Ken Groge, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad., 7, (1) 2-23 - NT003659,   2014年07月
  • Student washback from tertiary standardized English proficiency exit requirements in Taiwan, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、屏東国立商務研究所(台湾) Yiching Pan, Journal of Teaching and Learning, 9, (1) ,   2013年07月
  • Study abroad, survey-tests, micro-narratives, and item types: Investigating the interface, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、静岡大学教育学部 Ken Groger, Ryuugaku: Explorations in Study Abroad., 6, (1) 2 - 21,   2013年03月
  • Exit exams as levers for educational policies: Taiwan's attempt at English proficiency benchmark settings, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、台湾 Yiching Pan, Hong Kong Journal of Applied Linguistics, 14, (1) 69 - 88,   2012年12月
  • Tertiary EFL proficiency graduation requirements in Taiwan: A study of washback on learning, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、 台湾 Yiching Pan, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 9, (1) 108 - 122,   2012年06月
  • Do tests promote changes in listening and reading skills? Evidence from a Taiwanese EFL context, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、台湾 Yiching Pan, The International Journal of Foreign Language Teaching, 7, (3) 3 - 13,   2012年06月
  • A contrastive case study of two study abroad participants: Exploring the interface between L2 identity and L2 motivation, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 59 - 74,   2012年03月
  • 海外研修についての意識調査<個別分析>Gender Issues in study abroad, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 23 - 36,   2012年03月
  • Overcoming common misconceptions about study abroad, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学人間科学総合研究所プロジェクト報告書「学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育」, 123 - 134,   2012年03月
  • Directions in study abroad motivational research, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 5, (1) 2 - 13,   2012年01月
  • Teacher and student washback on test preparation evidenced from Taiwan's English certification exit requirements, ティモシ ジェームス ニューフィールズ、Yiching Pan, International Journal of Pedagogies and Learning., 6, (3) 260 - 272,   2011年12月
  • Assessment Literacy Quiz #11, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 15, (2) 30 - 42,   2011年10月
  • Assessment Literacy Quiz #10, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 15, (1) 19 - 31,   2011年03月
  • Critical incidents in study abroad: Some contrasting multidisciplinary perspectives, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 4, (1) 11 - 18,   2011年03月
  • Study Abroad Perspectives: An Interview with Elaine Gilmour, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Ryugaku: JALT Study Abroad SIG Newsletter, 3, (2) 11 - 17,   2010年11月
  • Assessment Literacy Quiz #9, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会) Testing and Evaluation SIG Newsletter, 14, (1) 24 - 35,   2010年03月
  • Study Abroad Perspectives: An Interview with Elaine Gilmour. Ryugaku: URL: http://tnewfields.info/Articles/PDF/intGilmour.pdf , JALT Study Abroad SIG Newsletter.,   2010年
  • Insights in Language Testing: An Interview with Shozo Kuwata [英語版] (co-author: Noriko Saitoh) URL: http://jalt.org/test/PDF/Kuwata-e.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 14, (2) 2 - 5,   2010年
  • 桑田昭三氏へのインタービュー (共同:斎藤典子) [日本語版](URL: http://jalt.org/test/PDF/Kuwata-j.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter. , 14, (2) 6 - 10,   2010年
  • Assessment Literacy Quiz #9. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ9.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter. , 14, (1) 24 - 35,   2010年
  • Slicing through the onion: Contrasting perspectives on a recent academic event., Toyo University Institute of Human Science Journal. URL: http://tnewfields.info/Articles/PDF/Newfields-Onion.pdf, (11) 82 - 91,   2010年
  • Assessment Literacy Quiz #8, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会)Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (3) 26 - 38,   2009年11月
  • Assessment Literacy Quiz #7, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (2) 24 - 34,   2009年05月
  • Assessment Literacy Quiz #7, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (2) 24 - 27,   2009年05月
  • Slicing through the onion: Contrasting perspectives on a recent academic event, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Toyo University Institute of Human Science Journal, 11, 82 - 91,   2009年02月
  • Assessment Literacy Quiz #6, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 13, (1) 19 - 20,   2009年01月
  • Assessment Literacy Quiz #8. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ8.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter. , 13, (3) 26 - 38,   2009年
  • Book Review: Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching, and Testing. Ed. by E. Alcon Soler and A. Marinez-Flor. URL: http://jalt.org/test/PDF/Newfields11.pdf , JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 13, (3) 15 - 18,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #7. URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ7.pdf, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 13, (2) 24 - 34,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #6, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter URL: http://jalt.org/test/PDF/SSQ6.pdf, 13, (1) 31 - 41,   2009年
  • Assessment Literacy Quiz #5, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG  Newsletter, 12, (2) 42 - 43,   2008年04月
  • Opinion Piece: The New TOEIC. (with Mark Chapman)., ティモシ ジェームス ニューフィールズ、北海道大学 Mark Chapman, JALT Testing & Evaluation SIG  Newsletter, 12, (2) 30 - 35,   2008年04月
  • Assessment Literacy Quiz #4, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG  Newsletter, 12, (1) 19 - 20,   2008年01月
  • Book Review: Language Testing: The Social Dimension, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing & Evaluation SIG, Newsletter. Vol. 12., (1) 15 - 17,   2008年01月
  • Book Review: Language Testing: The Social Dimension.. , JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. , 12, (1) 15 - 17,   2008年
  • Assessment Literacy Quiz #4. , JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. , 12, (1) 19 - 20,   2008年
  • Opinion Piece: The New TOEIC. (with Mark Chapman). , JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. , 12, (2) 30 - 35,   2008年
  • Assessment Literacy Quiz #5. , JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12.No. 2. , 12, (2) 42 - 43,   2008年
  • Book Review: Language Testing Reconsidered. , JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter. Vol. 12. No. 2. , 12, (2) 15 - 18,   2008年
  • Book Review:Teaching Chinese,Japanese and Korean Heritage Students: Curriculum Needs, Materials, and Assessment. , TESOL-EJ. Vol. 12. No. 1. , 12, (1) ,   2008年
  • Teacher development and assessment literacy, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Pan-SIG Proceeding, 48 - 73,   2007年09月
  • Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Seoul, Korea: Korea English Language Testing Association, 22 - 42,   2007年08月
  • Game theory approaches to grading: An experiment with two incentive point systems, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 32, (2) 33 - 43,   2007年03月
  • Book Review: Language Testing and Assessment: An Advanced Resource Book. , JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 11, (2) 6 - 8,   2007年
  • 「Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers.」 , Korea English Language Testing Association 『2007 KELTA International Conference』 , 22 - 42,   2007年
  • 「Game theory approaches to grading: An experiment with two incentive point systems. 」 , 東洋大学経済研究会『経済論集』, 32, (2) 33 - 43,   2007年
  • 「A Review of Two Books about Standardized Testing.」 , JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 11, (1) 26 - 29,   2007年
  • Teaching Alternative Debate in Japanese University Contexts, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 31, (2) 111 - 126,   2006年03月
  • TOEIC  washback effects on teachers: A pilot study at one university faculty, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学経済論集, 31, (1) 83 - 106,   2005年12月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 3), ティモシ ジェームス ニューフィールズ、 H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 9, (2) 2 - 7,   2005年10月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 2), ティモシ ジェームス ニューフィールズ、 H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 9, (1) 2 - 6,   2005年05月
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 1), ティモシ ジェームス ニューフィールズ、 H.P.L. Molloy, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 8, (2) 2 - 6,   2004年11月
  • Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement, Tokyo: PGL2 Committee, 38 - 50,   2004年08月
  • "Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths"., 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL2/HTML/Newfields.htm], 38-50,   2004年
  • Some Preliminary Thoughts on Statistics and Background Information on SPSS (Part 1). 'jointly worked', SHIKEN: JALT Testing & Evaluation SIG Newsletter., 8, (2 2-6) ,   2004年
  • Deconstructing Cinderella - Helping Students Explore their Personal Myths., 2nd Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL2 Committee., ( 38-50) ,   2004年
  • Applying the Step Forward Activity to EFL Contexts, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee, 7 - 15,   2003年03月
  • Helping Students Acquire Research Skills, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Journal of Nanzan Junior College, 30, 99 - 120,   2003年01月
  • "Applying the Step Forward Activity to EFL Contexts"., 1st Peace as a Global Language Conference Proceedings & Supplement. Tokyo: PGL1 Committee. [Online at www.jalt.org/pansig/PGL1/HTML/Newfields1.htm], 7-15,   2003年
  • Book Review: "Criterion-reference Language Testing" by J. D. Brown and Thom Hudson. , JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 7, (3 6-8) ,   2003年
  • Helping Asian EFL Students Acquire Academic Writing Skills., Journal of Nanzan Junior College., 30, 99 - 120,   2003年
  • Opinion Piece: Challenging the Notion of Face Validity, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter, 16, (3) ,   2002年09月
  • An Interview with Liz Hamp-Lyons., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 6, (2) 3 - 4,   2002年
  • NaZa NaZa: A Classroom Adaptation of a Cross-Cultural Training Session, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Journal of Nanzan Junior College, 29, 107 - 129,   2001年12月
  • Presentation Report: Language for Specific Purpose Testing: The State of the Art, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Japan Language Testing Assoc. Newsletter, 10, 3 - 4,   2001年08月
  • Teaching Summarizing Skills: Some Practical Hints, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, ELJ Journal, 2, (2) 1 - 7,   2001年01月
  • Teaching Summarizing skills : Some Pratical Hints., ELT Journal., 2, (2) 1 - 8,   2001年
  • Book Review: Assessing Language for specific purposes., JALT Testing and Evaluation SIG Newsletter., 5, (3) 7 - 8,   2001年
  • Naza Naza: A Classroom Adaptation of a Cross-Cultural Trainig Session. , Journal of Nanzan Junior College., 29, 107 - 129,   2001年
  • The Native Speaker Concept in ELT - A Review of Three Books., Explorations in Teacher Education., 8, (2) 5 - 6,   2000年
  • Creative Note Taking and Study Skills., Journal of Nanzan Junior College., 28, 59 - 78,   2000年
  • 8 Tips Towards Better Listening., www. tnewfields/info/articles/lis.htm,   1999年
  • One Sentence Writing Workshop., www. tnewfields/info/one/,   1999年
  • Process and Product Approaches to Writing., www. tnewfields.info/articles/bridge.htm ,   1999年
  • Tips for English Education in the Home., www. tnewfields/info/articles/child.htm,   1998年
  • Book Review: Perspectives on Teaching Connected Speech to Second Language Learners. , JALT College & Univewsity Educators SIG On CUE Journal. , 2, (1) 69 - 71

書籍等出版物

  • A Gift to My Daughter: A Father's Lessons for Life and Investing by J. B. Rogers
    ティモシ ジェームス ニューフィールズ、加藤 治 三浦 幸子(元東洋大学経済学部)
    朝日出版  2009年01月
  • 『A Gift to My Children by Jim Rogers』(with 加藤治,三浦幸子)
    朝日出版  2009年
  • Gateway to Mastering the New TOEIC
    ティモシ ジェームス ニューフィールズ、 Chang Yahui
    Taipei: English Learning Testing Service. [ISBN 9789868156999]  2008年02月
  • 『NEW TOEIC 新多益 敗題解析: Gateway to Mastering the New TOEIC』. (with Y. Chang).
    Taipei: English Learning Testing Service.   2008年
  • Open Sesame - Gateway to Mastering the TOEIC.
    ティモシ ジェームス ニューフィールズ、Chang Yahui
    Taipei: English Learning Service Group. [ISBN: 978-986-81569-6-8]  2006年12月
  • 『TOEIC多益 搶分攻略 :Gateway to Mastering the New TOEIC』.(with Y.Chang).
    Taipei:English Learning Testing Service  2006年

講演・口頭発表等

  • "Designing Study Abroad Pre-Departure Trainings" , ティモシ ジェームス ニューフィールズ with Andy Hockersmith, 41st Annual JALT Int'l. Conference on Language Teaching and Learning.Shizuoka City, Shizuoka Prefecture,   2015年11月22日
  • "Shaping Linguistic Identities – A Pilot Program at One University", ティモシ ジェームス ニューフィールズ , 24th Annual ETA-ROC Int'l. Symposium.Chien Tan Overseas Youth Center, Taipei, Taiwan,   2015年11月14日
  • "Bloom's Taxonomy of Learning - What it means in terms of testing", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 1st Annual Volunteer Service and Support Nepal Teaching Symposium. Emerald Secondary School, Thecho, Chapagaung District, Nepal,   2015年02月22日
  • "Seven Sins of Testing - and Possible Ways to Avoid Them", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 1st Annual Volunteer Service and Support Nepal Teaching Symposium. Junkiri Community School, Pharping, Kathmandu District, Nepal,   2015年02月20日
  • "Developing Pragmatic Awareness: Classroom Easification Strategies", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Nepal Association of English Teachers Annual Conference. DAV School, Jawalakhel, Lalitpur, Kathmandu, Nepal,   2015年02月17日
  • "Study Abroad Research Trends", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2014 JALT Conference on Language Teaching and Learning. Tsukuba: Tsukuba Int. Congress Center.,   2014年11月24日
  • "Study Abroad Research Trends", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Japan Assoc. of College English Teachers 53rd Int. Convention Hiroshima: Hiroshima City University.,   2014年08月28日
  • "East and West Can Meet - Some Perspectives from a Long-Term Resident of Japan", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Saitama Pref. Int. Assoc. Global Summer Camp. Saitama: Saitama Kenkatsu Center,   2014年08月19日, 招待有り
  • ”Creating Multilingual Poetry Online”, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, East Japan Poetry Association Annual Conference.,   2014年03月15日
  • "Pragmatic Awareness: Can It Be Taught?", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月09日
  • "An Introduction of Japanese High School English Textbooks", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月07日
  • "What do Japanese students know about Bangladesh: A preliminary survey", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2013 Bangladesh English Language Teachers Association,   2013年09月06日
  • "Utilizing Social Media Wisely in Study Abroad", ティモシ ジェームス ニューフィールズ、静岡大学教育学部 Ken Groger, JALT(全国語学教育学会),   2012年10月14日, 2012 JALT Conference on Language Teaching and Learning. Hamamatsu: ACT City
  • Mapping personal change through social network sites: issues and opportunities, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Shizuoka JALT & JALT Teacher Education SIG 静岡教育会館,   2012年06月24日, URL:https://sites.google.com/site/teacherjourneys/home
  • 「スマートフォンを活用した授業事例」, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 東洋大学FD推進センター授業改善シンポジウム 白山キャンパス,   2011年11月26日
  • "Gender Issues in Study Abroad", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT全国語学教育学会 東京,   2011年11月20日
  • "Eliciting Student Feedback through Classroom Response Devices", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Rizal High School, Pasig City, the Philippines.,   2011年08月07日
  • "Mapping Our Worlds: Cartography as a Tool for Cross-Cultural Awareness", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Rizal High School, Pasig City, the Philippines.,   2011年08月06日
  • "Mandating English Proficiency - Does It Work? Evidence from Taiwan", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JACET関東支部 ,   2011年06月26日
  • "Directions in study abroad motivational research"., ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT 全国語学教育学会 分野別講演大会,   2011年05月21日
  • "Utilizing Critical Incidents in Overseas Study ", ティモシ ジェームス ニューフィールズ、垣本 せつ子 江藤双恵 , JALT(全国語学教育学会)国際大会 愛知県産業労働センター(名古屋),   2010年11月21日
  • "Study Abroad SIG Forum: Presentations and Discussion ", ティモシ ジェームス ニューフィールズ、Stephen Ryan, Todd Thorpe, Russell Hubert, and Derek Eber, JALT(全国語学教育学会)国際大会 愛知県産業労働センター(名古屋),   2010年11月20日
  • "Learner Perspectives on Study Abroad: Better Gauging the 'Black Box'", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT(全国語学教育学会) Osaka Gakuin, University, Suita City, Osaka,   2010年05月23日
  • Utilizing Critical Incidents in Overseas Study (with Setsuko Kakimoto and Sae Etoh), 36th Annual JALT Conference Language Teaching and Learning. Aichi Industry and Labor Center, Nagoya,   2010年
  • Study Abroad SIG Forum: Presentations and Discussion ". (with Stephen Ryan, Todd Thorpe, Russell Hubert, and Derek Eberl), 36th Annual JALT Conference Language Teaching and Learning. Aichi Industry and Labor Center, Nagoya,   2010年
  • Learner Perspectives on Study Abroad: Better Gauging the 'Black Box', 9th Annual JALT Pan-SIG Conference. Osaka Gakuin, University, Suita City, Osaka,   2010年
  • "An Analysis of 'Can-Do' Statements: What Can They Do?", ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 8th Annual JALT Pan-SIG Conference 東洋学園大学流山キャンパス,   2009年05月23日
  • Analysis of 'Can-Do' Statements: What Can They Do?", 8th AnnuaAn l JALT Pan-SIG Conference. Chiba: Toyo Gakuen University, Nagareyama Campus.,   2009年
  • Turning Teachers into Researchers: Some Practical Suggestions, 5th CamTESOL Conference on English Language Teaching. National Institute of Education, Phnom Penh, Cambodia,   2009年
  • Discourse Completion Tests: Format vs. Output, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 全国語学学会(JALT),   2008年11月03日
  • The construct validity of "pronunciation" exercises in entrance examinations, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2008 JALT Pan-SIG Conference 同志社大学,   2008年05月
  • "Discourse Completion Tests: Format vs. Output"., Japan Assoc. for Language Teaching Annual Int. Conference. Tokyo: National Olympics Memorial Youth Center,   2008年
  • The construct validity of "pronunciation" exercises in entrance examinations, JALT( 全国語学教育学会) ,   2008年
  • Discourse Completion Tests: Format vs. Output, JALT Annual Conference ,   2008年
  • Techniques for eliciting online writing feedback, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, Japan Writers' Conference. Tokyo: Ochanomizu University,   2007年10月
  • McDonaldized pragmatics: The price of french fried, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, SIETAR Japan 22nd Annual Conference 横浜 麗澤大学,   2007年09月
  • Engendering assessment literacy: Narrowing the gap, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2007 KELTA International Conference. Seoul National University,   2007年08月
  • Engendering assessment literacy, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2007 JALT Pan-SIG Conference 東北文化学園大学,   2007年05月
  • 「Techniques for eliciting online writing feedback」, Japan Writers' Conference ,   2007年
  • 「McDonaldized pragmatics: The price of french fried discourse」, 異文化コミュニケーション学会 ,   2007年
  • 「Engendering assessment literacy: Narrowing the gap between teachers and testers」, KELTA International Conference(韓国),   2007年
  • 「Engendering assessment literacy」, JALT 全国語学教育学会 ,   2007年
  • Teaching Alternative Debate in Japanese University, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, SIETAR Japan 21st Annual Conference. Kashiwa: Caritas 短期大学,   2006年07月
  • Teacher Development and Assessment Literacy, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2006 JALT Pan-SIG Conference on Authentic Communication. 東海大学海洋学部(静岡),   2006年05月
  • Structured incomprehensibility - Learning from the Redundica simulation in EFL contexts, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2005 JALT Pan-SIG Conference. 東京経済大学,   2005年05月
  • Faculty assessment programs in Japanese universities, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 30th Annual International JALT Conference.奈良:帝塚山大学,   2004年11月
  • Fostering student research: Some explorations, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2004 JALT Pan-SIG Conference. 東京経済大学,   2004年05月
  • Time capsuling strategies for classes, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2003 JALT CALL Conference 名古屋:金城学院大学,   2003年10月
  • Deconstructing Cinderella - Helping students explore their own myths, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2003 Peace as a Global Language Conference. Tokyo: Seisen University.,   2003年09月
  • Issues and concerns in teaching academic writing, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2003 JALT Kyoto PAN-SIG Conference. 京都工芸繊維大学,   2003年05月
  • Testing Basics: the A, B, Cs, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT 大阪,   2002年10月
  • Applying the Ecotonos cross-cultural simulation to EFL contexts, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 2002 Peace as a Global Language Conference. 大東文化大学,   2002年09月
  • Global issues in the classroom and beyond, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, 7th Annual International JALT 小倉 Conference.,   2001年11月
  • English education in Taiwan, ティモシ ジェームス ニューフィールズ, JALT 豊橋,   2001年04月

作品

  • 全国語学教育学会語学試験研究会と評価研究会,   2000年

競争的資金

  • 多文化理解と言語教育, 東洋大学人間科学総合研究所, 特別予算, ティモシ ジェームス ニューフィールズ
  • 学習者の視点に立った異文化理解と外国語教育, 研究所内プロジェクト, 2010年11月21日全国語学教育学会国際大会にて共同発表
  • 外国語試験と評価について
  • 英作文のアプローチ
  • 異文化間コミュニケーション
  • 外国語の試験問題の作成と評価について
  • 外国語を理解する上でより良きリスニソグの為の8つの助言
  • 英作文のアプローチ

その他

  •   2015年11月, Book Review: Multiple Perspectives on the Self in SLA Edited by S. Mercer & M. Williams [with Anna Ogawa], Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 16 – 18).
  •   2015年11月, Book Review: Social and Cultural Aspects of Language Learning in Study Abroad Edicted by C. Kinginger, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 3 – 6).
  •   2015年11月, Study abroad perspectives: An Interview with Celeste Kinginger, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad Vol. 8. No. 2. (p. 7 – 12).
  •   2015年11月, Text Review: Study Abroad! by K. Tsuji, S. Tsuji, & M. Lieb., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 2. (p. 19 – 22).
  •   2015年04月, Book Review: Intercultural journeys from study to residence abroad by Jane Jackson [with Allan Goodwin], Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 1. (p. 6 – 8).
  •   2015年04月, Scaffolding the meta-language of study abroad, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 8. No. 1. (p. 21 – 30).
  •   2014年11月, Book Review: Second language identity in narratives of study abroad by Benson, Barkhuizen, Bodycott, & Brown., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 7. No. 2. (p. 15 – 17).
  •   2014年11月, Book Review: Language, Identity and Study Abroad: Sociocultural Perspectives by Jane Jackson , with Allan Goodwin] Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 7. No. 2. (p. 8 – 10).
  •   2014年07月, Study Abroad Perspectives: An Interview with Hirozumi Asai., An Interview with Hirozumi Asai. Ryuugaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 5. No. 1. (p. 32 - 40). Available online at http://jalt-sa.org/PDF/5-1-Asai(J).pdf
  •   2014年07月, Text Review: Travel Abroad Project by Richard McMahon., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. 7 (1). (p. 38 – 41).
  •   2013年12月, Book Review: "Study abroad programs and their effect on possible Language 2 selves development and language learning strategies" by Maria Villalobos-Buehner, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 6. No. 2. (p. 12 – 15)
  •   2013年12月, 海外留学の展望 丸山勇氏へのインタビュー, Ryūgaku: Explorations in Study Abroad Vol. 6. No. 2. (p. 30 – 32)
  •   2013年12月, "Study abroad programs and their effect on possible Language 2 selves development and language learning strategies" by Maria Villalobos-Buehner., Ryūgaku: Explorations in Study Abroad. Vol. 6. No. 2. (p. 12 – 15)