Researchers Database

Kyungtae Lee

    Department of Marketing Professor
    Course of Business Administration and Marketing Professor
Last Updated :2021/11/30

Researcher Information

URL

Research funding number

  • 40453857

J-Global ID

Research Interests

  • マーケティング   国際マーケティング   消費者行動   製品・ブランド   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Commerce

Academic & Professional Experience

  • 2019/04 - Today  Toyo UniversityFaculty of Business AdministrationProfessor
  • 2019/04 - 2021/03  Toyo UniversityFaculty of Business Administration, Department of Marketing学科長
  • 2012/04 - 2019/03  Toyo UniversityFaculty of Business Administration准教授
  • 2013/04 - 2014/03  Nihon UniversityCollege of Commerce非常勤講師
  • 2007/04 - 2012/03  Toyo UniversityFaculty of Business Administration講師
  • 2010/04 - 2011/03  University of South Australia客員研究員
  • 2009/04 - 2010/03  Seijo UniversityFaculty of Social Innovation非常勤講師
  • 1999/10 - 2001/09  韓国三菱商事株式会社機械事業本部

Education

  • 2004/04 - 2007/03  京都大学大学院  経済学研究科  博士後期課程
  • 2002/04 - 2004/03  京都大学大学院  経済学研究科  修士課程

Association Memberships

  • JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES   多国籍企業学会   商品開発・管理学会   JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING   日本商業学会   

Published Papers

Books etc

  • 現代マーケティング研究の潮流
    李キョンテ (Contributor第1章 負の対日感情は不買意欲を高めるのか?~中国を例に~)中央経済社 2016/11
  • 『マーケティングコミュニケーション』(第5章ブランド・コミュニケーション)
    李 キョンテ; 清水公一編著 (Contributor)五弦舎 2009/03

Conference Activities & Talks

  • Kyung-Tae Lee
    2021 Fall Conference of Korean Academy of International Business  2021/11
  • An Investigation into the Determinants of Satisfaction on Collaborative Consumption: The Case of Apparel and Consumer Electronics  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    日本流通学会第35回全国大会  2021/10  主催校:愛知工業大学(オンライン開催)  Japan Society for Distributive Sciences
  • Roles of e-Service and eWOM on Online Channel  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    日本流通学会 関東・甲信越部会2020年度第1回研究会  2019/12
  • Does Voluntary Simplicity Matter in Online Shopping Behaviour?  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    53rd International Business Research Conference  2019/11  Monash Conference Centre, Melbourne, Australia
  • 何がグローバル・ラグジュアリー・ブランドのロイヤルティ意図を規定するのか?:PLS-SEMによる実証分析  [Not invited]
    李キョンテ
    多国籍企業研究 第11回全国大会  2018/07
  • Predictors of Japanese Consumers' Satisfaction with Luxury Fashion Goods  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    2018 Asia-Pacific Academy of International Business (APAIB) – United Nation (UN) Academic Impact Joint Conference  2018/06
  • Does Perceived Social Pressure Affect Chinese Consumers’ Buying Intention towards Japanese Products?  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    2017 International Conference of Korean Academy of International Business(KAIB) & Korean Academy of International Business Management(KAIBM)  2017/06
  • Materialism and Subjective Norm: Emerging-Market Consumers’ Responses toward Developed-Market Products  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    2016 International Conference of Asian Marketing Associations in Beijing  2016/10
  • Role of Guilt in Mediating the Effects of Consumer Animosity on Buying Intention  [Not invited]
    Kyung-Tae Lee
    10th Asia-Pacific Business and Humanities Conference  2016/02  Kuala Lumpur, Malaysia
  • 負の対日感情は購買意図に影響するのか?~中国消費者を対象に~  [Not invited]
    李キョンテ
    多国籍企業学会第50回東部10月例会  2015/10
  • マテリアリズムとアニモシティが外国製品の評価に及ぼす影響  [Not invited]
    李 キョンテ
    多国籍企業学会第32回東部部会例会  2012/10
  • The Effects of Animosity and Social Norm on Japanese Consumers' Response towards Chinese Product  [Not invited]
    李 キョンテ
    The 2012 Global Marketing Conference at Seoul (Program Track: Japanese Perspectives on Value Creation in Marketing and Consumer Behavior)  2012/07
  • ソーシャル・ノルムとアニモシティ:日本製品に対する中国消費者の購買意向への働き  [Not invited]
    李 キョンテ
    日本商業学会関東部会11月研究会  2011/11
  • ブランド原産地情報と製品原産地情報の働きに関する比較分析~マーケティング実務者の視点から~  [Not invited]
    李 キョンテ
    多国籍企業学会第15回東部部会例回  2009/11
  • 原産地効果に対する企業側の認識  [Not invited]
    李 キョンテ
    日本商業学会第59回全国大会ワークショップ  2009/05
  • 日本企業のグローバル・ブランド競争力~デジタル家電を中心としたサムスン電子との比較~  [Not invited]
    李 キョンテ
    東洋大学経営力創成研究センター第13回シンポジウム: 日本企業の経営・マーケティングの競争力~アジア企業との国際比較~  2008/12
  • 原産地関連情報の処理における知識水準の影響  [Not invited]
    李 キョンテ
    日本広告学会関西部会  2008/01

Awards & Honors

  • 2020/09 Association of Product Development and Management 2020 Best Paper Award
     Effects of Voluntary Simplicity and Materialism on Life Satisfaction 
    受賞者: Kyung Tae Lee
  • 2018/08 Association of Product Development and Management 2018 Best Paper Award
     Effects of Materialism on Luxury Consumption Related Subjective Well-Being 
    受賞者: Kyung-Tae Lee
  • 2015/06 商品開発・管理学会 平成27年度学会論文賞:優秀論文賞
     「中国消費者にみるアニモシティと主観的規範の影響~日本製品に対する購買意欲を中心に~」『商品開発・管理研究』11(2), 25-43, 2015年3月. japan_society 
    受賞者: 李キョンテ
  • 2012/07 2012年度多国籍企業学会・学会賞(論文の部)
     「アニモシティ、マテリアリズム、ギルト~韓国消費者の日本製品評価について~」『多国籍企業研究』4, 119-137, 2011年6月. 
    受賞者: 李キョンテ
  • 2007/11 第5回「助成研究論文吉田秀雄賞(平成18年度研究助成)」』大学院生の部・奨励賞「原産地情報の分解、ブランド名、価格が消費者の製品評価に及ぼす影響~効果的な広告戦略の立案に向けて~」
     
    受賞者: 李キョンテ

Research Grants & Projects

  • 日本学術振興会:平成31年度科学研究費助成事業(学術研究助成基金助成金)(基盤研究(C)(一般))
    Date (from‐to) : 2019 -2021 
    Author : 李キョンテ
  • The Impact of Economic Nationalism and Market Globalisation on Consumer Behaviour: Case of Korea
    Centre for Asian Business, University of South Australia:Research Grant by Centre for Asian Business
    Date (from‐to) : 2010/09 
    Author : Kyung-Tae Lee; You-il Lee; Dr. Richard Lee
  • I Don’t Like You, but I Like Your Products: The Conflicting Relationships among Consumer Animosity, Ethnocentrism, and Materialism
    Centre for Asian Business, University of South Australia:Research Grant by Centre for Asian Business
    Date (from‐to) : 2010/08 
    Author : Richard Lee; Kyung-Tae Lee
  • 日本学術振興会:Grants-in-Aid for Scientific Research(若手研究(スタートアップ))
    Date (from‐to) : 2007 -2008 
    Author : Kyungtae LEE
  • 原産地情報の分解、ブランド名、価格が消費者の製品評価に及ぼす影響~効果的な広告戦略の立案に向けて~
    平成18年度(第40次)吉田秀雄記念事業財団研究助成
    Date (from‐to) : 2006 -2007 
    Author : 李 キョンテ